pyknet پيك نت

آنکه بنام مردم اهواز در مجلس سخن می گوید
شیعه آل علی در اهواز کشته می شود
سرکوب قاطع(اعدام) را شروع کنید!



آذربایجان
آنسوی خزر: تدارک جمهوری متحد
اینسوی خزر: در بند حجاب زنان!

      پیک هفته 49    ---------   22 ابان 1384 -13 نوامبر 2005

  infos@peiknet.com  

هنر و اندیشه


علی باباچاهی:
زلزله هم
یعنی براندازی!


دو نمایشگاه عکس

جنگ تلخ بود

نگوئید

شیرین است


شاعران

بی خانه

می شوند!


صفر خان
33 سال زندان
3 سال خاموشی


نیما
پیرمرد
110 ساله شد


همایش ملی
آزادی اندیشه
در دانشکده ادبیات
دانشگاه تهران


نوامبر در کلن و برلین
فستیوال
تئاتر ایرانی

دوازدهمین فستیوال تئاتر ایرانی از تاریخ 18.11.2005 تا 27.11.2005 در شهرهای کُلن و برلین آلمان بر گزار می شود. در این فستیوال که، د، چهارده گروه،  ( چهار گروه موسیقی و رقص، و ده گروه تئاتری) شرکت دارند و به شش زبان (فارسی, آلمانی، کردی، اسپانیائی، ترکی و افغانی) برنامه اجرا می کنند. آنها از هفت کشور آسیائی و اروپائی برگزیده شده اند.
در فستیوال یاد شده، قرار است هم از "قرة العین" (بزرگترین شاعره انقلابی ایران) یاد شود، هم از هنرمندان کُرد حلبچه
بمباران شیمائی شده؛ هم "موش وُ گربه" ی عبید زاکانی  به صحنه برده می شود و هم "جادّه" (فیلم – تئاتر) فدریکو فلینی ؛ هم "ققنوس" از خاکستر برآمده را شاهد خواهید بود و هم "افغانستان" بر پا خیزنده را. هم از میترا زاهدی ایرانی نمایش خواهد داشت، و هم از فیلیپ گولیه فرانسوی و گئورک بوخنر آلمانی. سوسن فرّخ نیا، شریفه بنی هاشمی ، تائیس فرزان و بهرُخ بابائی از بازیگران این دوره از فستیوال خواهند بود. رقص بهار ایرانی، "تانگو" ی اسپانیائی و "اتَن" (رقص – جنگ) افغانی؛ در فستیوال جای گرفته اند .
قرار است در بخش تئوریک فستیوال نیز درباره تئاتر امروز جمهوری اسلامی گفتگو شود !


دیگر نیست
آغاسی
آنگونه که بود


شب شعر

سایه

در بُن

شنبه 26 هوشنگ ابتهاج در شهر "بن" آلمان شعر می خواند. این شب شعر بدعوت جمعیت ایرانیان مقیم بن (کوچ) و از ساعت 18 تا 22 نوامبر برگزار می شود.

اطلاعات بیشتر درباره این شب شعر را در سایت زیر که اخبار (کوچ) را منتشر می کند می توانید بخوانید:

" www.kutschbonn.de


تئاتر شهر

خداحافظی موقت

وداع همیشگی

خواهد شد؟


موسيقی
جشنواره
بی جشنواره!


 
 

اجتماع گسترده درخانه عبدالفتاح سلطانی
جرم از این بالاتر:
دفاع از حقوق بشردرایران


خطبه های نماز جمعه پدرخوانده احمدی نژاد
احمد جنتی
عوامفریبی های داخلی
و تئوری های جهانی


یکنفر در مجلس امام زمان نپرسید
آن سردار که وزیر نفت نشد
ثروت میلیاردی را از کجا آورده است


نقض حقوق بشر درایران
مجمع عمومی سازمان ملل
این هفته بررسی را شروع می کند


خیابان گردهای اردبیل
نان آوران خردسال خانواده ها


بحران بورس، دامن بانک ها را هم گرفت
بانک ها در حالت نیمه فلج


قطعنامه همایش وکلای دادگستری ایران


پاسخ علی لاریجانی به اتحادیه اروپا

با بندهای حقوق بشر

بیانیه اتحادیه اروپا مخالفیم

فصل این فشارها به ایران گذشته است!


3 روز مانور در سرخه حصار

در تدارک حمله خارجی

مانور ضد شورش درداخل!


برای خواباندن سروصداها

سردار میلیاردر، مثل بقیه

بازگشت به پشت صحنه


اتحاديه اروپا:

مذاکره: بله، اما درباره

اتم، اصلاحات سیاسی و حقوق بشر


سخنان تهدید آمیز احمدی نژاد در مجلس

توهین به رئیس جمهور

جرم محرز و قابل پیگرد است

خبرنگاران: عدم کفایت سیاسی شما مطرح است

احمدی نژاد: عجب! خیلی ممنون از شما.

من یک لیست از دست اندازان به بیت المال را درجیبم دارم


آراء شکننده 3 وزیر جدید

سه وزير پيشنهادي محمود احمدي نژاد براي تصدي وزارتخانه هاي آموزش و پرورش، تعاون و رفاه از مجلس راي اعتماد گرفتند. محمود فرشيدي، محمد ناظمي اردكاني و پرويز كاظمي با آراء زیر وزیر شدند:

فرشيدي : از 247 راي ، 136 راي موافق، 91 مخالف و 21 ممتنع

ناظمي اردكاني: از 236 راي، 174 راي موافق، 51 مخالف و 11 ممتنع

كاظمي: از 251 راي، 178 راي موافق، 61 مخالف و 15 ممتنع


وزیر جدید آموزش و پرورش: نخبگان متدین نیستند

نماینده مجلس: بفرمائید متدین ها کودن اند


مصاحبه عمادالدین باقی بنیانگذار

کانون دفاع از حقوق زندانیان با نشریه "لا ريپوبليكا".

غرب نباید حرف های احمدی نژاد را جدی بگیرد


نامه دهها فعال و ستمدیده سیاسی به شاهرودی

یک هیات بی طرف بررسی کند

گنجی

دستبند قپانی به او زده اند یا نه؟


بيليارد براي بسيجي ها حرام اعلام شد

خبر به سبک دوران شاه

جلسه شورای امنیت وزارت کشور

برای کدام مسائل امنیتی و انتظامی؟


شکایت کانون وکلا

از سریال های توهین آمیز تلویزیون


خبر به سبک دوران شاه

جلسه شورای امنیت وزارت کشور

برای کدام مسائل امنیتی و انتظامی؟


سفر وزیر خارجه امریکا

به بحرین، عربستان و فلسطین


 ثروت میلیاردیسرداران از کجا آمده؟


در قلب اروپا
آنها، دراطراف آتش گرفته پاریس
 اوباش نیستند غارت شدگان اند

نويسنده :Ignacio Ramonet
برگردان فارسی: مرمرکبیر


سهم خود را در بهره گیري از این روزنت بپردازید

این یگانه منبع درآمد پیک نت براي ادامه انتشار است.


 حساب بانكي پيك
S.G
.
Bardeh
 
Kontonr.: 277978300
 BLZ:100 700 24
 
DeutsheBank (Germany)

نشاني پستي پيك نت
 
KHMI
 
Postfach 210453
 10504 Berlin-Germany


    

 

   

دیدگاه ها


صف شکنی
مهدی کروبی
احمد شیرزاد

نمی دانم نامه اخير آقای کروبی به آيت الله مشکينی رئيس مجلس خبرگان را خوانده ايد يا نه. اگر نخوانده ايد حتماً بخوانيد. به نظر من شهامت, شجاعت و قدرت صف شکنی آقای کروبی حداقل در اين فقره بسيار قابل تقدير است.
يکی از مشکلات دوستان اصلاح طلب همين ثقل و سنگينی آنها در حضور به موقع در صحنه سياسی و بروز واکنش سريع آنها در برابر تحولات است. به قول ما فيزيکی ها اينرسی سيستم اصلاح طلبان زياد است. به خصوص در حرکت های جمعی, حزبی و يا جبهه ای, قدرت مانورشان محدود است. برعکس، جبهه مقابل اصلاح طلبان به دليل آنکه چندان ملزم نيست در سيستم حزبی و با ساز و کار اجماع گروهی تصميم گيری کند قدرت تحرک بالايي دارد و ظرف 48 ساعت قادر است کانديدا را تغيير دهد و با آرايش تقريباً نظامی برايش رأی جمع کند.
در اين سو نيز البته حسن وجود تک چهره هايي مثل آقای کروبی آن است که چندان مشکل تصميم گيری در جمع را ندارند و برای کاری نظير صدور بيانيه می توانند با تصميم شخصی و يا حداکثر با مشورت با تعداد کمتری از افراد, سريعاً به عرصه بيايند. اين کار هر چند ممکن است در مواردی مشکلاتی را به بار آورد, اما در موارد زيادی نيز طرف مقابل را آچمز می کند. در گذشته نيز به خصوص در مواردی که طرف قضیه شورای نگهبان بوده, نامه ها و موضع گيری های آقای کروبی معادلات را تغيير داده است.
در مورد اخير، يعنی مسئله انتخابات مجلس خبرگان, شرايط کانديداها و نحوه بررسی صلاحيت آنها, آقای کروبی روی مطلب حقی دست گذاشته اند که لااقل در دو دوره اخير خبرگان منشأ انقلت ها و شک و ترديدهای زيادی پيرامون اين مجلس شده و باعث گشته که به مرور مردم از اين انتخابات فاصله بگيرند. در اينجا هدفم تکرار مطالب ايشان نيست و البته در موقعيت های مناسب حتماً در اين باره قلم خواهم زد.
اما يک نکته قابل تأکيد است و آن اينکه چه خوب شد که اين حرکت از آقای کروبی و روحانيون محترم شروع شد. حقش هم همين بود که خود آقايان در بيان اين خواسته منطقی, ملی و شرعی مردم ايران پيشقدم شوند. هر چند ما جسته و گريخته در نوشته ها و گفته ها به مشکلات مرتبط با انتخابات خبرگان زياد پرداخته ايم؛ اما چه بهتر که ورود رسمی به اين عرصه با روحانيون محترم باشد تا بعداً شائبه های ضديت با روحانيت و امثال اين نکات پديد نيايد.
يکبار ديگر توصيه مي کنم نامه آقای کروبی را که تيتر اول روزنامه شرق يکشنبه 15/8/84 بود با دقت مطالعه کنيد.


سینه چاک چاک
سیمای ج. ا
برای حقوق بشر!
علی مزروعی

در چند روز اخیر اجبارا به اخبار صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران گوش می دادم. طبق معمول اخبار این رسانه ملی گزینشی و جهت دار بود و بیشتر از آنکه بازگویی اخبار و حوادث رخ داده در جهان و ارائه تصویری واقعی برای مخاطبان باشد ارائه تصویری کج و معوج از جهان و القای نوعی ایدئولوژی خاص (ستیز با جهان غیرخودی) و توجیه برخی سیاست های داخلی و خارجی اقتدارگرایان حاکم در جمهوری اسلامی اسلامی ایران را پیگیری می کند. تحلیل محتوای هر روزه اخبار رسانه ملی قطعا می تواند یکی از تحقیقات ماندنی در زمینه نوع نظام ارتباطی و نقش این رسانه ملی در عرصه تحولات داخلی و روابط خارجی ایران باشد.
اما آنچه باعث قلمی شدن این مطلب شد اینکه در اخبار چند روز اخیر این رسانه ملی (در همه شبکه های صداوسیما) به کرات با استناد به گزارش «سازمان دیده بان حقوق بشر» منتشره در برخی رسانه های غربی از قبیل روزنامه «واشنگتن پست» درباره اینکه آمریکا به بهانه مبارزه با تروریسم در هشت کشور اروپای شرقی «زندان های مخفی» برای بازداشت و نگهداری تروریست ها براه انداخته است، این جز تکرار و تحلیل می شد لابد با این نیت و انگیزه که ای ایرانیان چه نشسته اید که «حقوق بشر» در «زندان های مخفی» بدست آمریکاییان جنایتکار در حال نابود شدن است و باید در این باره کاری کرد و ...
واقعا بنده نمی دانم اینهایی که این اخبار شاد و بعضا غیرواقعی را گزینشی منتشر و به خورد مردم می دهند در کجا زندگی می کنند؟ و چه تصویری از محیطی که در آن زندگی می کنند و مردم ایران دارند؟ جدای از آنکه برایم معلوم نیست که از چه زمانی برای اداره کنندگان صداوسیما «سازمان! دیده بان حقوق بشر» و «رسانه های غربی» مرجع معتبر برای انتقال اخبار شده اند؟
لابد اینان توجه دارند که اگر گزارش این سازمان و رسانه های غربی درباره «زندان های مخفی» مورد تبلیغ صداوسیما درست باشد حتما گزارش آنها در مورد وضعیت «حقوق بشر»، «زندان های ایران» ، «روزنامه نگاران»، «گنجی» و ... نیز باید درست باشد مگر اینکه طبق معمول همه اقتدارگرایان حاکم در ایران به سیاست یک بام و دو هوا معتقد باشند و اینکه هدف وسیله را توجیه می کند!
از باب دیگر نیز می شود بر این شیوه رایج صداوسیما ایراد گرفت و آن اینکه آیا وجود داشتن «زندانهای مخفی» فقط در کشورهای دیگر و توسط آمریکا بد است یا اینکه در هر کجای عالم و توسط هر کشوری اینکار بد و محکوم است؟ و به ویژه اگر توسط کشوری در رابطه با اتباع خودش باشد؟ قطعا اگر گردانندگان صدا وسیما، که بر روی اینگونه اخبار اینگونه حساسیت دارند ذره ای انصاف و مروت داشته باشند، پاسخ خواهند داد که وجود «زندان های مخفی» در هر کجا و توسط هر کشوری باشد بد و محکوم است و به ویژه اگر توسط کشوری در رابطه با اتباع خودش باشد.
حال بنده می پرسم چرا صدا و سیما در رابطه با افرادی که در پرونده موسوم به سایت های اینترنتی و وبلاگ نویسان بازداشت و به «زندان مخفی» برده شدند، نه تنها سکوت مرگبار کرد بلکه همدست و همراه و توجیه گر این ماجرا و دست اندرکار آن پرونده شد؟ همین سئوال را می توان درباره وضعیت «زندان» آقای گنجی در شرایط کنونی کرد، و ایضا در مورد افرادی که بدلائل واهی گرفتار و بازداشت و به «زندان مخفی» برده می شوند و فریادشان به جایی نمی رسد و ...
از قدیم گفته اند خوب است انسان یک سوزن به خودش بزند و یک جوالدوز به دیگران! بنده به عنوان فردی که علقه فکری و عاطفی به نظام جمهوری اسلامی ایران دارم فکر نمی کنم که بشود شبانه و روز دیگران را بدلیل رعایت نکردن حقوق بشر و ... محکوم کرد اما در همانحال در ایران اولیه ترین حقوق انسانی آنهل بهردلیلی رعایت نشود. نمی شود به تکرار و تایید گزارش های نهادهای بین المللی حقوق بشر و رسانه ها ... در مورد دیگران پرداخت اما وقتی به ایران می رسد آنها را متهم به انگیزه های سیاسی و دروغپردازی کرد، و من نمی دانم چگونه ما می توانیم برخی بگیر و ببندها و توقیف ها و رفتارها ! را توجیه کنیم، و به ویژه آنچه را بر سر امثال «گنجی» رفته و می رود و واقعا کدام وجدان انسانی یا باور دینی و اخلاقی می تواند در مقابل اینگونه اعمال بی
تفاوت باشد؟