گزارش ستاد مبارزه با اعتیاد در ایران

اعتیاد از اداره تا کارخانه

از مدرسه تا دانشگاه و خانه

 

روحانی در  مجمع عمومی بانک مرکزی

نوسازی بانک مرکزی

برای ارتباط با جهان!

(پیک هفته  109) 25 آذر  1393 برابر با 16 دسامبر 2014

  infos@pyknet.net

 

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


فیسبوک 

پیک نت


 اخبار روز


سرگذشت

 سندیکای

خبرنگاران

 پس از انقلاب

گفتگوی صبا اعتماد

با محمد حیدری


دولت ترکیه

فتح الله گولن را

تحمل نمی کند!

به گزارش خبرگزاری رویترز پلیس ترکیه روز گذشته (یکشنبه) شماری روزنامه نگار این کشور را که نقش اپوزیسیون دولت را داشتند بازداشت کرده است. این بازداشت ها پس از حضور پلیس در دفاتر چند روزنامه نزدیک به "فتح الله گولن"، از مخالفان مذهبی اردوغان رئیس جمهور ترکیه صورت گرفته است.


پیش کنگره

یک حزب

تازه تاسیس

پیش‌كنگره حزب ندای ایرانیان با حضور جمعی از مسئولین این حزب تازه تاسیس از سراسر كشور برگزار شد. در این نشست داخلی كه در سالن كنفرانس روزنامه اطلاعات برگزار شد، نسخه نهایی مرامنامه و برنامه‌های كاری این حزب نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت. محمد صادق خرازی در این نشست نظرات خود را طرح کرد.


مطهری در اصفهان

نگران

رابطه من

 و رهبری

 نباشید!

علی مطهری در جلسه پرسش و پاسخ روز دانشجو در دانشگاه اصفهان:

با توجه به اینکه من نماینده قوه مقننه در مطبوعات بودم، از واقعیت قضیه ممنوع التصویر بودن آقای خاتمی خبر دارم. شورای عالی امنیت ملی تصویر کروبی و موسوی را ممنوع کرده و ممنوعیتی پیرامون پخش تصویر خاتمی وجود ندارد.

در پاسخ به سئوالی پیرامون وجود شنود در دفتر کار او، گفت: اعلام شده که معاون سابق وزارت اطلاعات و مدیرکل زیر مجموعه آنها، این شنود را در دفترم گذاشته بودند که من این موضوع را اعلام کردم. آنها نیز آن را رد نکردند و دلیل کار گذاشتن شنود در دفتر من، رفت و آمدهای زیاد و مختلف از خانواده زندانیان سیاسی، دراویش، تیپ‌های حزب‌اللهی و یا لثاراتی‌ها به دفتر کارم بوده است.

رفع حصر به شورای عالی امنیت ملی مربوط می‌شود و اینکه در شرایط اضطراری و در زمانی که کشور در معرض آشوب قرار گرفته، این تصمیم را می‌گیرند که تصمیمی موقتی بوده و زمانی که کشور به شرایط عادی بر می‌گردد، حصر در اختیار شورای عالی امنیت نبوده و باید در دادگاه صالحه‌ای در محاکم قضایی تفهیم اتهام شود و حصر خلاف حکم قضایی و خلاف اصول قانون اساسی است.

شورای عالی امنیت ملی و قوه قضائیه باید دست به دست هم داده تا برای بقیه عوامل فتنه دادگاه تشکیل شود و ما باید به دنبال راه ‌حل برای این موضوع باشیم. با سرو صدا و احساسات، مسائل رفع نمی‌شود بلکه با گفتگو، مسائل قابل حل بوده و باید همه دانشگاهیان برای رفع این مشکل تلاش کنند.

حصر، سنت غلطی است که در جمهوری اس



بازداشت های سیاسی

آغاز مرحله ای تازه در ترکیه

استانبول- بهزاد دولت آبادی

در آستانه سالروز گشایش پرونده رشوه و فساد مالی در ترکیه، بسیاری از افراد نزدیک به "فتح الله گولن" مخالف سرسخت اردوغان رئیس جمهور ترکیه بازداشت شدند. از جمله "اکرم دومانلی" سر دبیر و مدیر روزنامه زمان و همچنین "هدایت کاراجا" مدیر کانال تلویزیونی اس.تی.وی. بسیاری از مدیران ارشد سابق اداره امنیت ترکیه که نقشی بارز در بخش مبارزه با ترور و فساد مالی داشتند نیز بازداشت شده اند. تا کنون بیش از 25 نفر بازداشت شده اند و جالب این که یکی از بازداشت شدگان "حسین گولرجه" می باشد که به دلیل برخی نوشته هایش علیه فتح الله گولن از روزنامه زمان اخراج شده بود.

در ماه ژوین سال 2015 انتخابات مجلس برگزار خواهد شد. هر چند بر اساس قانون اساسی رئیس جمهور نمی تواند نقشی در این انتخابات داشته باشد اما بر اساس پیوند و همخونی اردوغان با حزب حاکم، یقینا او در جهت پیروزی مجدد حزب عدالت و توسعه حرکت خواهد کرد.

در صحنه سیاسی کنونی ترکیه نخست وزیر داود اوغلو بیشتر یک کارگزار است تا نخست وزیری صاحب اختیار.

در صورت پیروزی حزب عدالت و توسعه در انتخابات پارلمانی آینده، او باز هم شانس آن را خواهد داشت که نخست وزیر شود، گرچه در محافل سیاسی ترکیه این احتمال را ضعیف می دانند زیرا معتقدند اردغان قانون اساسی ترکیه را تغییر داده و پست نخست وزیر را حذف خواهد کرد تا خود مستقیما دولت را در دست بگیرد.

احکام بازداشت های اخیر از طرف یک قاضی نزدیک به اردوغان بنام "اسلام چیچک" صادر شد. این فرد همان کسی است که حکم آزادی رضا ضراب از متهمان ماجرای دور زدن تحریم ها و پولشوئی و همکاری با بابک زنجانی را صادر کرد.

نبرد سیاسی در ترکیه در روزهای آینده شدیدتر نیز خواهد شد، زیرا اردوغان و داوود اوغلو رویای امپراطوری عثمانی را می خواهند به واقعیت تبدیل کنند!


ظالمان چه کسانی هستند

و با مردم چه می کنند!

پایگاه اطلاع رسانی هاشمی رفسنجانی، پس از قریب یک ماه، متن سخنان وی را که در آبان ماه گذشته بمناسبت "عاشورا" ایراد شده منتشر کرد.

هاشمی در این مصاحبه که فیلم آن روی پایگاه اینترنتی وی انتشار یافته گفت:

ظالمان کسانی هستند که خیال می کنند قدرتشان تمام شدنی نیست و می خواهند نفس کشی جلویشان نباشد. می ریزند، می گیرند، زندان می کنند، شکنجه می دهند، خبرهایش را قطع می کنند، سانسورش می کنند، اجازه نمی دهند به بچه هایش خبرش را بدهند. هرچه می توانند می کنند و ابایی هم از انجامش ندارند.

آدم هایی هستند که وقتی می رسند به قدرت، مست می شوند و می ترسند از آنکه رخنه ای بیفتد در قدرتشان. همیشه همینطور بوده و هست. حالا دیگر مدرن تر شده، ظلم ها و شکنجه ها و راه های خاص و شکنجه های روانی و جسمی در خیلی از جاها انجام می شود. برای حفظ قدرت، ظالم مسلط هیچ مهاری ندارد و همینجور جلو می رود تا اینکه یکدفعه زیر پایش خالی می شود و می ریزد، حالا اگر مردم باشند یک حکومت درستی درست می کنند و مدتی هستند ولی دوباره از داخل خود مردم یک عده ای پیدا می شوند و شروع می کنند به ویژه خواری و کارهای دیگر و به تدریج تاریخ مجدد تکرار می شود و تکرار می شود.    فیلم را ببینید


رئیس احتمالی مجلس آینده:

قانونگذاری در ج. اسلامی شده مچ گیری!


ناطق نوری:

مجلس و دمکراسی

بدون احزاب سیاسی لنگ میزند


ببینید و بشنوید!

این سخنان هیچ تفسیری لازم ندارد، زیرا خود بزرگترین تفسیر فاجعه است. می توان یک میلیون دیگر را هم با اتوبوس به کربلا برد و برگرداند، می توان انواع شعارهای دهان پرکن داد، می توان در نماز جمعه ها هر یاوه ای را بعنوان خطبه گفت و خواند، می توان، چنان که توانستند سفرهای نمایشی و پوچ احمدی نژاد به چهار گوشه ایران را زنده کردن شعارهای انقلاب به مردم معرفی کرد که کردند، می توان صندلی های مجلس را اشغال کرد و چوب لای چرخ دولت گذاشت، می توان بورسیه تقلبی گرفت و دکتر و استاد دانشگاه امام صادق شد، می توان پرونده های غارت ملی کشور در 8 سال دولت احمدی نژاد را زیر عبا پنهان کرد، می توان موسوی را به جرم دیدن همین فاجعه ای که می شنوید حصر خانگی کرد، می توان در باره فتح خرمشهر در هفته دفاع مقدس انواع ادعاها را کرد، می توان ادامه جنگ ویرانگر با عراق با هدف رویای فتح کربلا را ستود، می توان جانبازان و بسیجیان واقعی را به این روز انداخت که می بینید و می شنوید و عده ای چماقدار را بسیج کرد و به جان مردم انداخت، می توان حجاب را مسئله اصلی نظام جلوه داد، می توان، می توان، می توان. اما نمی توان بر چشم واقعیت خاک پاشید. واقعیت همین است که از زبان این جانباز در برنامه صندلی داغ صدا و سیما می شنوید.


در ترکیه

رهبر کردهای ترکیه

خواهان حکومت فدرال شد


پایان خونین گروگان گیری

در شهر "سیدنی" استرالیا


20 هزار ریالی رونمائی شد!


منتخب اخبار روزهای گذشته


مگر آب دریای عمان و خلیج فارس به داد برسد

کرمان، پس از سیستان خشکسالی، بی آبی و فقر


مصاحبه با احمد خرم

دولت صلواتی احمدی نژاد می خواهد بازگردد


هر اندازه غنی سازی کنیم

همان اندازه تحریم ها لغو میشود!


بیانیه چند تن از نمایندگان سابق مجلس

بصیرت موسوی و کروبی

در پیش بینی فاجعه دوران احمدی نژاد


پایان هیاهوی محاکمه قاضی مرتضوی

محاکمه داریم، تا محاکمه

و متهم داریم تا متهم درج. اسلامی!


مجید انصاری:

راه دشواری که دولت 15 ماهه طی کرده است!


5 سال پیش گزارش فاجعه را

در جلسه غیر علنی مجلس دادم!

مصطفی پورمحمدی اولین وزیر کشور دولت  احمدی نژاد که خیلی زود با وی اختلاف نظر پیدا کرد و با پافشاری احمدی نژاد از کابینه او خارج شد و حکم ریاست سازمان بازرسی را دریافت کرد. ریشه اختلاف هم باز می گشت به انتخابات مجلس که جناح راست مصمم به پر کردن مجلس از نمایندگان جبهه پایداری، سپاه، باند مداحان و همفکران احمدی نژاد و باصطلاح اصولگرایان بود. پورمحمدی زیر بار آن انتخابات مهندسی شده نرفت و از وزارت کشور استعفا داد. حالا در فضائی که صدا و سیما با برپائی برخی میزگردها باز کرده، پورمحمدی که وزیر دادگستری دولت روحانی است و امثال محسنی اژه ای معاون اول قوه قضائیه نمی گذارد پروبال در آورد، در یکی از برنامه های تلویزونی بمناسبت سمینار مبارزه با فساد شرکت کرده و بخش کوچکی از سفره دلش را باز کرده است. فیلمی که می بینید مربوط به همین گوشه سفره است.


وظیفه 16 آذری

دانشجوی بسیجی در می شکند

گاز اشک آور پرتاب می کند


نگرانی نماینده تاکستان در مجلس خبرگان

هدف از شورای 3 نفره در مجلس خبرگان چیست؟


شعبان بی مخ هم باید استاد دانشگاه می شد


سرمقاله راه توده 484

نبردی که در ایران

سرنوشت جامعه را تعیین می‌کند


حساب بانکی

A.Khodai

DEUTSCHE BANK

Konto 4593745

BLZ 10070024

برای پرداخت از خارج آلمان اطلاعات زیر را بنویسید

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@pyknet.net

 

آدرس پستی

N.Vernis

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

Site Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 

 

 

 

 

 

 


صفحات اول

روزنامه های امروز ایران


محاکمه موسوی

 و کروبی

یعنی محاکمه

انقلاب 57


الله کرم سردسته حزب الله

موسوی را

 حصر کردیم

تا سبزها

 او را نکشند!


سرتیپ ذوالقدر

پل ارتباطی

سپاه با قوه قضائیه


عرب سرخی:

میدانم روحانی

 برای رفع حصر

و آزادی زندانیان

 تلاش می کند


گوشه چشمی

به داعش!

سلام- تا آنجا که به یادم است، تاکنون مصباح یزدی در باره گروه «داعش» هیچ اظهار نظر نفرموده و موضعی نگرفته است. نه خودش و نه لشگر شکست خورده اش بنام جبهه پایداری. ضمنا به خبر مربوط به پیاده بازگشت نیروهای بریتانیائی به خلیج فارس هم عنایت داشته باشید.

رحمت


در مصر

قرار است

خبرهائی بشود؟

نه در مصر انفجاری انتحاری روی داده و نه داعش به آنجا رسیده و نه امنیت در این کشور کمتر از افغانستان و عراق و سوریه است. به همین دلیل معلوم نیست چرا انگلستان و بدنبال آن کانادا سفارتخانه های خود را در قاهره تعطیل کرده و دلیل آن را امنیتی اعلام کرده اند. دولت ترکیه هم سفر مصری ها به این کشور را محدود کرده و یا بالعکس.  باید در انتظار چه خبر تازه ای در مصر بود که از هم اکنون به استقبال آن رفته اند؟


جلوگیری

از اعدام

و یا اجرای

احکام اعدام؟

در زندان ارومیه یک اعتصاب غذا جریان دارد و رئیس اداره اطلاعات و مسوول زندان ارومیه، روز پنجشنبه ۱۳ آذرماه، از این زندان بازدید محرمانه کرده است. برخی این بازدید را نشانه اجرای احکام اعدامی می دانند که بخشی از انگیزه اعتصاب غذا به آن باز می گردد و برخی نشانه برخی عقب نشینی ها و نرفتن به سوی یک جنجال تازه جهانی علیه حقوق بشر در جمهوری اسلامی.

در زندان مرکزی ارومیه حداقل ۴۵ زندانی سیاسی کرُد زندانی اند که از این تعداد ادریس موانه، ابراهیم عیسی‌پور، بهروز آلخانی، سید جمال محمدی، حبیب افشاری، علی افشاری، سامی حسینی، سیروان نژاوی، علی احمد سلیمان و منصور آروند با هدف شکستن اعتصاب و مرعوب ساختن اعتصاب کنندگان به زندان مهاباد منتقل شده اند. این ۱۰ زندانی حکم قطعی اعدام دارند.


عبدالفتاح سلطانی

جرم او دفاع

از حقوق بشر است

مائده سلطانی فرزند عبدالفتاح سلطانی، وکیل و فعال حقوق بشر که از زندانیان کودتای 88 است، در نامه ای به حسن روحانی از وی خواست تا مقابل اعمال غیر فانونی دادستانی تهران بایستد. عبدالفتاح سلطانی، وکیل دادگستری، عضو کانون مدافعان حقوق بشر و عضو هیات مدیره کانون وکلای دادگستری است که به اتهامات تشکیل کانون مدافعان حقوق بشر، تبلیغ علیه نظام و دریافت جایزه حقوق بشر نورمبرگ به ۱۸ سال حبس و تبعید به برازجان و ۲۰ سال محرومیت از وکالت محکوم شده است. حکمی که بعد از تجدید نظر خواهی و به ۱۳ سال و ۱۰ سال محرومیت از وکالت تقلیل یافت.


اخوان المسلمین

در خاورمیانه

(این کتاب را از این طریق تهیه کنید)