اطلاعیه وزارت دفاع روسیه
هواپیمای نظامی ارتش اوکرائین
در کنار هواپیمای مالزی بوده!

 

گفتگوی خبرگزاری ایسنا با دکتر ابراهیم یزدی
افراطیون ایران خواهند فهمید
"آب رفته به جوی باز نمی گردد"

(پیک هفته  109)  31 تیر 1393 برابر با 22  ژوئیه 2014

  infos@pyknet.net

 



 اخبار روز


پای سفره افطار

جوانان اصلاح طلب


افزایش شماره

بیکاران ایران


مناسبات تهاتری

ایران و روسیه

به مذاکرات اتمی

ارتباط ندارد


قالیباف دلواپس است


علامت گذاری

خانه مسیحیان

در موصل عراق


مثل نقل و نبات

بورسیه پخش میکردند


اعتراض اصلاح طلبان

به قانون در دست

تدوین احزاب


خاتمی ، شبیه ترین

روحانی به طالقانی


فیلترینگ درایران

قانونمند می شود


اعلام خوش بینی

امریکا به تدوین

توافقنامه اتمی

 رادیو بین المللی چین بلافاصله پس  از قرائت بیانیه پایان مذاکرات وین از سوی ظریف و اشتون، به نقل از کاخ سفید آمریکا اعلام کرد:

کاخ سفید روز جمعه با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: با وجود اختلافات میان طرف های مذاکرات هسته ای با ایران، دست یافتن به توافق کامل قابل پیش بینی است. طرف های مذاکرات با تمدید مهلت مذاکرات موافقت کردند تا ضمن ادامه مذاکرات، فرصت برای تدوین یک طرح دیپلماتیک فراهم شود. آمریکا سرگرم راه حلی برای یک توافق نامه کامل به منظور عدم دستیابی ایران به سلاح هسته ای است. ضمنا در طول 4 ماه زمان تمدید شده مذاکرات، 2 میلیارد و 800 میلیون دلار از پول های توقیف شده ایران آزاد می شود.


آزمون های مخفیانه

برای استخدام دولتی


پیام کروبی

به قائم مقام

حزب اعتماد ملی

حجت الاسلام منتجب نیا قائم مقام دبیرکل حزب اعتماد در دیدار با اعضای شورای مرکزی شاخه‌ جوانان و دانشجویان این حزب اطلاع داد که فاطمه کروبی همسر شیخ مهدی کروبی برای وی پیام آورده "حاج‌آقا تاکیداتی داشتند. از جمله اینکه حزب همه نیروها را جذب کند و تا جای ممکن کسی حذف نشود. نیروهای باسابقه رنجیده نشوند تا نارضایتی ایجاد نشود. اگر بنا بر تغییر کسی بود، با نظر جمع باشد. چتر حزب روی سر همه نیروها قرار بگیرد.

منتجب نیا اضافه کرد:

یک تار موی کروبی در خیلی از مدعیان انقلاب وجود ندارد. ایشان تمام وجودش در انقلاب و نظام و مردم خلاصه می‌شود. این‌طور نیست که بگوید به من ظلم کردند، پس من ساختار را بشکنم؛ خیر. می‌گوید آنها ظلم کردند، غصب کردند، اما این دلیل نمی‌شود که از دایره انقلاب خارج شویم.


وزارت علوم را

8 سال شخم زدند


اعتصاب کارگری

در ذغال سنگ البرزشرقی

بیش از هزار کارگر معدن ذغال سنگ البرز شرقی در واکنش به بی‌توجهی مسئولان در واگذاری ۴۲ هکتار از زمین‌های این معدن به شهرداری شاهرود که درادامه سیاست خصوصی سازی این معدن صورت گرفته است، روز گذشته (دوشنبه) دست از کار کشیده و در محوطه معدن و در مقابل ساختمان امور اداری تجمع کردند.

سازمان خصوصی سازی، سهام شرکت ذغال سنگ البرز شرقی را به به صورت صد در صد به بخش خصوصی ذوب آهن اصفهان واگذار کرد، این درحالیست که ۵ درصد از سهام تدریجی این معدن واملاک ان به ۱۳۹۲ نفر از کارگران تعلق دارد.


دیدار روحانی
و نمایندگان مجلس
طرح دولت
علیه رکود

دیدار رئیس‌ جمهور با نمایندگان مجلس بر سر سفره افطار برگزار شد. یگانه نکته خبری در سخنرانی روحانی در این دیدار بسته اقتصادی دولت بود. روحانی گفت:
بسته پیشنهادی و لایحه دولت برای شکستن رکود و رونق اقتصادی به زودی منتشر می‌شود
.



جنازه ای که روی دست نظام مانده!


سقوط هواپیمای مالزی
مقدمه استقرار ناتو در اوکرائین؟

روزنامه "یونگه ولت" چاپ آلمان، در تفسیری متفاوت با آن تفسیرهائی که تقریبا عموم رسانه های غرب درباره سقوط هواپیمای مالزی و کشته شدن تمام 289 سرنشین آن در خاک اوکرائین می کنند، نکاتی را مطرح کرد که حداقل برای آن دسته از ایرانیانی که تحت تاثیر رادیو اسرائیل و تلویزیون امریکا و بی بی سی قرار دارند جالب است.

یونگه ولت نوشت:

«آمریکا و دولت اکرائین سقوط هواپیمای مالزی را بهانه سنگین ترین یورش تبلیغاتی علیه دولت روسیه قرار داده اند. در ابتدا واشنگتن از طریق تلویزیون سی. ان. ان مدعی شده که بنا به اطلاعات ساتلیتی موشکی زمین به هوا توسط استقلال طلبان روسی شلیک شده است! "جوزف بایدن" معاون رئیس جمهور امریکا که مرتب به اوکرائین سفر می کند و نقش مهمی در روی کار آوردن دولت کنونی اوکرائین داشت مدعی شد «این حادثه اتفاقی روی نداده است. هواپیما در آسمان توسط موشک شکار شده است. پترو پروشنکو رئیس جمهور اکرائین این اتهام معاون رئیس جمهور امریکا را کامل کرد و گفت «این یک پرونده تروریستی است که باید علیه آن بسیج بین المللی صورت گیرد» (مقدمه استقرار ارتش ناتو در اوکرائین به بهانه سقوط هواپیما مالزی!)

البته، همزمان با این دو اظهار نظر بی سند و مدرک، مرکز رهبری غرب در اکرائین (با توجه به این که تنها موشک اس 300 و موشک "بوک" قادر به زدن هواپیما در فاصله ده هزار متری از زمین است) اعلام کرد، در منطقه تحت کنترل «شورشیان» سیستم و تاسیسات موشک «بوک» موجود نیست! البته دولت اوکرائین ابتدا مدعی شده بود شورشیان از زمین و با شلیک موشک هواپیما را زده اند و حالا که آشکار شده چنین سیستمی در اختیار شورشیان نیست، اتهام را متوجه دولت روسیه کرده است

تا اینجا، آنچه را در گیومه خواندید به نقل از یونگه ولت بود که ترجمه مشروح تر آن در همین شماره پیک نت منتشر شده است. بدین ترتیب مشخص می شود که پرتاب موشکی که 10 کیلومتر طی مسیر می کند، تفنگ دو لول شکاری نیست که هر کس بتواند روی شانه اش حمل کند!

با این اعلام نظر، بتدریج اخبار به سوی دیگری هدایت شد. دولت اوکرائین مدتی شد دولت روسیه در زدن هواپیما با موشک مقصر است!

بی بی سی فارسی هم از غافله عقب نمانده و برای این خبر که اوباما با پوتین تماس گرفته و از او خواسته که از استقلال طلبان شرق اوکرائین بخواهد که با بازرسان اعزامی به محل همکاری کنند، این عنوان را انتخاب کرد « افزایش فشارها بر روسیه برای دسترسی کامل به منطقه سقوط هواپیما»

خبر بی بی سی را میتوانید از روی لینک زیر(اینجا) بخوانید:

این که بی بی سی و یا رادیو اسرائیل و یا صدای امریکا و یا هر رسانه دیگری چه سیاستی را دنبال می کنند، به خود آنها مربوط است، همچنان که سیاست پیک نت به خودش مربوط است. اما خوانندگان ایرانی و فارسی زبان بهتر است اخبار را تنها در یک مسیر و از یک مرکز واحد با بلندگوهای متعدد دنبال نکنند، تا در چاله چوله های آنها سقوط نکنند، توصیه ای که ما می کنیم، نه طرفداری از روسیه است و نه دشمنی با دولت اوکرائین، نه دفاع از بشار اسد است و نه تائید توصیه ها و دخالت های غلط جمهوری اسلامی در کشورهای منطقه، بلکه دفاع از جمع کردن اطلاعات از کانال های مختلف و سپس آگاهانه درباره مسائل نظر دادن است.

در آغاز حوادث سوریه، در آغاز حوادث اوکرائین، در آغاز انتخابات ریاست جمهوری افغانستان، در آغاز ظهور ناگهانی داعش در عراق، در آغاز حمله نظامی به لیبی و جنایاتی که بنام دمکراسی انجام دادند، در محاکمه صدام حسین، در قتل فجیع قذافی و خلاصه در تمام حوادث مهم چند سال اخیر، توصیه ما به همه ایرانی ها پیوسته همین بوده است که در باره سقوط هواپیما مالزی در اوکرائین کرده و می کنیم. بی اعتباری رسانه های حکومتی در جمهوری اسلامی که اخبار آنها تحریف شده و آغشته به نظرات و حتی آرزوهای حکومتی و صفاتی است که پیشوند و پسوند افراد و دولت ها و کشورها می کنند، آنقدر آشکار است که ضرورتی به توصیه برای بی اعتنائی به آنها چندان ضرورت ندارد.


انتشار تفسیری از فیدل کاسترو
سقوط هواپیما و حمله به غزه
دو حادثه ای که باهم در ارتباط اند
ترجمه مهرداد نیاکان


تفسیر متفاوت روزنامه "یونگه ولت"

 از سقوط هواپیما
چرا دو نوشته

یافت شده در
هواپیمای مالزی بررسی نمیشود؟
ترجمه عسگر داوودی


علیرضا بهشتی:
آیت الله بهشتی از کارهای
آیت الله خلخالی کلافه شده بود!


یادداشت سردبیر "اومانیته"
جنایات علیه فلسطینی ها
به بهانه خطر ایران اتمی!


شب جعفری-

 شب امیرکبیر
در تهران

برگزار شد!


منتخب اخبار روزهای گذشته:


تفسیر گاردین
نرسیدن به تفاهم اتمی، نتیجه بی خردی است!


پدیده های نو به نو در ج. اسلامی
"فحش" زبانی که بچه ها از خانه به کودکستان میبرند!


مطهری، شئونات استبداد را

در مجلس رعایت نمی کند!


روحانی درجلسه دولت:
جهان سکوت می کند
اسرائیل به جنایت ادامه میدهد!

صبح یکشنبه 29 تیر. آثار باقی مانده از حمله اسرائیل به محله شجاعیه در غزه


افطار و نماز با آن که

شال سبز بر گردن موسوی انداخت

نه در طول ماه های رمضان و شب های قدر، که در هیچ فصل و ایامی منبر دراختیارش نمی گذارند. به ضیافت های حکومتی هم فراخوانده نمی شود که اگر بشود هم نمی رود. چنان که پس از پایان دوره دوم ریاست جمهوری اش، پیشنهاد رهبر برای عضویت مجمع مصلحت نظام را نپذیرفت و گفت: من می خواهم درکنار مردم بمانم!

و ماند در کنار مردم، از قشر و طبقه و گروه و اجتماعی تا نامش در کنار نام امثال آیت الله طالقانی و آیت الله مدرس بماند برای تاریخ. شال سبز را او به گردن میرحسین موسوی انداخت تا پرچم اصلاحات شود. میری که از پدر و مادر سید است. در این شب های رمضانی که سرازیری را طی می کند و گرمائی که زبان روزه داران را خشک می کند، او هم سفره افطار پهن می کند. فقیرانه اما خالصانه. این عکس ها مربوط به سفره افطاری است که در شب های قدر برای ایثارگران (آنها که مدت های طولانی در جبهه جنگ فرسایشی با عراق بوده اند) در حسینیه ای پهن کرد که تختگاه آیت الله خمینی بود: حسینیه جماران. و آنها که پشت او در صف نماز ایستاده اند گروهی از ایثارگران اند که دهان روزه را سر سفره محمدخاتمی در حسینیه جماران باز کردند. روحانی مصلحی که محبوبیتش نزد مردم ایران کمتر از محبوبیت میرحسین موسوی نیست.


بیانیه داعش خطاب به مسیحیان موصل
اسلام بیآورید، تا کشته نشوید!


تصمیمات جای دیگری گرفته می شود
دلواپسان مذاکرات اتمی
آخر صف تصمیم گران اند!


یادداشت سردبیری
چند توضیح و تذکر خطاب به خوانندگان پیک نت!


حساب بانکی

A.Khodai

DEUTSCHE BANK

Konto 4593745

BLZ 10070024

برای پرداخت از خارج آلمان اطلاعات زیر را بنویسید

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@pyknet.net

 

آدرس پستی

N.Vernis

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

Site MeterSite Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


صفحات اول

روزنامه های امروز ایران


آغاز رمضان با

"ربنا"ی  شجریان


آبونمان پیک نت

را فراموش نکنید!

با اکراه بسیار، یکبار دیگر به خوانندگان پیک نت یادآوری می کنیم، که این روزنت، هیچ منبع درآمدی جز آبونمانی که شما پرداخت می کنید و یا نمی کنید و ما انتظار داریم پرداخت کنید، ندارد. اگر طرفدار پابرجای انتشار این روزنت هستید، آبونمان آن را پرداخت کنید تا ما علاوه بر دشواری کار خبری و تحلیلی که شبانه روز مشغول آن هستیم، نگرانی تامین هزینه انتشار آن را نداشته باشیم. شما می توانید یا از طریق "پی پال" و یا حساب بانکی پیک نت که در آخرین قسمت صفحه اول اعلام شده آبونمان خود را پرداخت کنید. ما هرگز نه گفته و نه می گوئیم آبونمان پیک نت چقدر است، این بسته به انصاف و همت شما دارد. اما بی شک انتظار ما از حداقل نیز حداقل تر است. دست گرم دوستان را می فشاریم.


مجمع عمومی

بانک انصار

با شرکت خودی ها

سلام. پیرو مطالب منتشر شده قبلی در رابطه با فساد مالی مدیران پاسدار در بانک انصار، خدمت شما عرض می کنم که چون بانک انصار بصورت سهامی عام در بورس فعال است، مجمع عمومی آن در تیرماه جهت ارائه گزارش مالی به سهامداران تشکیل می شود اما به دلیل عدم سودآوری و زیان بانک  می خواهند سالن محل برگزاری مجمع را با مدیران و کارکنان بانک، البته با لباس های مختلف پر کنند تا هیچ صدای مخالفی شنیده نشود و مصوبه ها را در رابطه با سود سهامداران و پاداش هیآت مدیره، تصویب و اجرا کنند. خواهشمندیم به اطلاع عموم برسانید .


طرح زاد و ولد
در اس ام اس ها

در ارتباط با طرح زاد و ولد در مجلس، دهها پیام آلوده به لطیفه در روزهای اخیر دریافت داشته ایم که برخی از آنها قابل انتشار است و بسیاری حتی اگر خنده دار هم باشد انتشارش لازم نیست. همچنین طرح های جالب و خنده داری که همراه پیام ها رسیده است. از میان پیام ها، این یکی را قابل انتشار یافتیم:
«طرح تشویقی پیشنهاد به نمایندگان محترم مجلس جهت طرح و تصویب :
"به کسانی که دارای بچه های دوقلو بشوند یک همسر جدید مجانی اهدا خواهد شد !»


فاجعه ای

از نوع داعش

 به جنوب ایران

خواهد رسید؟

با درود- تیتر اول امروز پیک نت (چهارشنبه) مرا یاد مقاله ای انداخت که چندی پیش راجع به تقسیم  بندی یا مرزبندی جدید جغرافیایی در منطقه خاورمیانه در پیک نت گذاشته بودید که ضمیمه ی آن نیز یک نقشه بود که در آن عراق به چند قسمت تقسیم شده  بود، از جمله جنوبش که با بخشی از جنوب ایران ادغام و ایالت شیعی را تشکیل  داده بود. بنظر میرسد طرح خاور میانه بزرگ گام به گام و با موفقیت در حال  پیشروی است. حال کی نوبت به ایران برسد خدا داند. بد نیست آن مقاله را جهت
یادآوری در پیک نت روزهای آتی مجددا منتشر نماییدو البته در صورت صلاحدید.

پیروز باشید  - رضا


لطیفه روز!

چرا امثال علم الهدا و احمد جنتی و رئیس قوه قضائیه که طرفدار هدایت مردم به بهشت با زور هستند، به زور جلوی بهشت رفتن آیت الله کنی را گرفته اند!



اخوان المسلمین

در خاورمیانه

(این کتاب را از این طریق تهیه کنید)