تلاش روحانی برای حفظ برجام

 در سوئیس و اتریش

یونگه ولت- ترجمه رضا نافعی

 

مدیران این تلگرامها چه کسانی اند؟

تلگرام های داخلی اطلاعات

خود را به کدام نهاد میدهند؟

(پیک هفته ۱۰۹) 13 تیر  1397 برابر با 4 ژوئیه 2018 

 pyknet100@gmail.com


عنوان اول پیک نت روز گذشته "خیمه سوراخ سوراخ قدرت با وصله پینه درست نمی شود" پر خواننده ترین مطلب بود که روی فیسبوک و کانال تلگرام پیک نت جمعا 10 هزار و 700 خواننده داشت و در 8 فیسبوک خوانندگان نیز به اشتراک گذاشته شد


11-12 خرداد

خبرهای
 سیاسی – اجتماعی


11-12 خرداد

منتخب رویدادهای منطقه و جهان


11-12 خرداد

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


11-12 خرداد

منتخب اخبار
شهرستان ها


11-12 خرداد

منتخب اخبار ورزشی


11-12 خرداد

منتخب اخبار اقتصادی


عنوان اول پیک نت 13 تیر

دو روش دفع خطر

در برابر هم قرار گرفته اند

مملکت سراسر در بحران است و روز به روز بحران عمیق تر می شود. هنوز تظاهرات مردم تشنه در خوزستان فروکش نکرده که بحران قطع چندین ساعته برق در شهرها و از جمله در اصفهان و کاشان که گزارش آن به ما رسیده آغاز شده است. معلوم نیست آن برق اتمی که قرار بود از بوشهر جریان پیدا کند کجاست؟ آن همه وعده فعالیت اتمی در جهت تکنولوژی و برق و کشاورزی و ... کو؟ همه فعالیت اتمی نظامی بود و هست؟
مردم عادی هم میدانند که دشواری های بزرگ در پیش است و نمی توان پذیرفت که حکومت نمیداند. میداند اما دو شیوه روبرو شدن با آن پیش برده می شود. یک شیوه آن فعالیتی است که روحانی در جهت آن راهی اروپا شده تا برجام را حفظ کند و مانع تحریم نفت ایران و فاجعه در داخل کشور شود و طرح مشترک دولت و بخشی از مجلس برای کوپنی کردن مایحتاج اولیه مردم است. شیوه دوم که درعمل خنثی کننده شیوه اول نیز می تواند باشد، آن شاخ و شانه هائی است که فرماندهان سپاه می کشند و برای تدوین آن راهی مشهد شده اند و همایش برپا کرده اند. مردم نان می خواهند و فرماندهان سپاه فکر می کنند گره با دندان جنگی باز می شود. کسی نمی گوید آمادگی نظامی نباید داشت، قطعا هم باید داشت، اما آنچه فرماندهان سپاه می گویند و می کنند بیشتر تحریک خارجی و زمینه سازی حکومت نظامی در داخل کشور است. از جمله سخنرانی روز گذشته سردار سلامی جانشین فرمانده کل سپاه که مدعی به میدان آمدن جوانان برای جنگ است. اگر این ادعاها برای تبلیغات باشد عیبی ندارد اما اگر باور این نظامیان چنین باشد "واویلا". آنها هنوز در خواب و خیال سالهای اول جنگ با عراق اند که آن هم اگر نبود نفوذ کلام بی نظیر آیت الله خمینی ممکن نمی شد. آن سالها را میتوان با سالهای اخیر و همین سال و ماهی که در آن هستیم مقایسه کرد؟ مملکتی که از هر گوشه اش خشم مردم شعله می کشد، گوشت قربانی تقدیم رهبر و سپاه می کند؟ حتی در جریان حضور واحدهای سپاه در سوریه هم اگر نبود حقوق ماهیانه و تامین زندگی خانواده اعزامی ها به سوریه آن حضور ممکن نمی شد. "شهدای مدافع حرم" یک بازی تقلیدی است از سالهای اول جنگ با عراق. کدام مدافع حرم؟
بدین ترتیب، دو شیوه مقابله و تدارک خنثی سازی تشدید بحران اقتصادی و اجتماعی در ایران به موازات هم پیش برده می شود. همه شواهد نشان میدهد که امریکا – حداقل در شرایط کنونی- گلوی اقتصادی و نفتی ایران را می خواهد بگیرد و در تدارک حمله به ایران نیست زیرا از اوضاع داخل کشور و نارضائی مردم آگاه است و در انتظار شورشی به مراتب وسیع تر و خشن تر از شورش دیماه گذشته است. فکری برای این شورش و نارضائی باید کرد که آن فکر و دوراندیشی در شیوه اول، یعنی همان شیوه روحانی نهفته است نه در آمادگی جنگی، درعین حال که آمادگی دفاعی کشور همه جانبه باید تقویت شود.


در همایش ملی احزاب در تهران

موسوی را از حصر آزادی کنید

و حل بحران را به او بسپارید!


حسن خمینی

تفرقه کنونی در نظام

می تواند نتیجه نفوذ باشد!


منتخب اخبار روزهای گذشته


کنفرانس خبری سید احمد خاتمی

تقصیررسانه‌هاست که جوانان

دیگر اهل نمازجمعه نیستند!


عنوان اول پیک نت 12 تیر

خیمه سوراخ سوراخ قدرت
با وصله‌‌ پینه درست نمی‌شود


پشت صحنه دیگ آش را سر بار گذاشته اند

اندیشه ورزان مجلس خبرگان

با کدام هدف تشکیل شده است؟


گفتگو با جلائی پور

فرمان توقف حمله به روحانی

خوب است اما کافی نیست!


این همه عقل و دانش حیرت آور است

ابرهای ایران را دزدیدند

و لابد برده اند اسرائیل!


درجریان تظاهرات اعتراضی مردم

ادعای وزیر کشور درباره

تیرخوردن یکنفر در خرمشهر


عنوان اول پیک نت 11 تیر

آقای خامنه ای واقعا فکر می کند

 نظام کنونی، نظام محبوب مردم است؟


دلار 4200 تومانی چگونه ملا خور شد؟

تجار محترم و بازاری ها

دست در دست اتاق بازرگانی


گوش کنید!

بازگشته ایم به سال 57

و انقلاب علیه رژیم شاهنشاهی

هیچ جمله ای بر آنچه این نماینده مجلس از کاشمر در نطق پیش از دستور خود گفته برای تکمیل فاجعه ای 4 دهه بعد از انقلاب شاهدش هستیم نمی توان افزود. این آن نظامی است که رهبر می گوید "نظام محبوب مردم" است؟ بزرگترین خیانت ها به انقلاب شد و بزرگترین جنایت ها علیه سیاسیون و روشنفکران و توده مردم انجام شد تا کار به اینجا رسید که این نماینده می گوید و سهم آقای خامنه ای در بدست آمدن آن کارنامه ای که این نماینده مجلس میگوید سهم اول است که با هیچ ترفند و تبلیغ و لفاظی نمی توان منکر آن شد. نماینده کاشمر درست می گوید که 4 دهه بعد از انقلاب 57 بازگشته ایم به صدر آن انقلاب علیه استبداد و فساد شاهنشاهی. گوش کنید.


تیراندازی  به طرف مردم در خرمشهر

وزیر کشور مدعی شده که افراد ناشناس با سلاح جنگی به سمت مردم معترض خرمشهر تیراندازی کرده اند و یکنفر هم تیر خورده که در بیمارستان بستری است. ما برای حفظ بی طرفی عین ادعای وزیر کشور را در این شماره پیک نت منتشر کردیم و درعین حال این فیلم را منتشر می کنیم با دو سئوال: با چنین موجی از تیراندازی یکنفر تیر می خورد؟ و چگونه مردم قبول کنند آنها که تیراندازی کردند حکومتی نبوده اند؟


باورش سخت است اما حقیقت دارد

زندگی "لاکچری" اشراف

پشت دیوارهای بلند اوین


یادداشت سردبیری

فرمان عقب نشینی

از کدام مرکز غیبی صادر شد؟


حساب بانکی

A.Khodai

DEUTSCHE BANK

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@pyknet.net

 

آدرس پستی

N.Vernis

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

Site Meter Site Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 


کانال تلگرام

اعضای تلگرام پیک نت

از 17 هزار و 500  گذشت


صفحه فیسبوک

روزنت پیک نت


سایت بین المللی

آمار سایت های خبری فارسی

پیک نت:

Monthly Visitors: 504,930


صفحات اول

روزنامه های امروز ایران