گفتگو با عباس عبدی

مخالفان مذاکره با امریکا

طرفدار تحریم و سود میلیاردی اند

 

گفتگو با هادی خامنه ای

اشتباهات اعدام های

دهه 60 را باید پذیرفت!

(پیک هفته ۱۰۹) 30 خرداد  1397 برابر با 20 ژوئن 2018 

 pyknet100@gmail.com


پر مخاطب ترین مطلب پیک نت روز گذشته (سه شنبه) عنوان اول "انگیزه مخالفت برای پیوستن به فاتف چیست؟" بود که روی فیسبوک و کانال تلگرام پیک نت جمعا 11 هزار و 700 خواننده داشت و در 7 فیسبوک خوانندگان نیز به اشتراک گذاشته شد


28-29 خرداد

خبرهای
 سیاسی – اجتماعی


28-29 خرداد

منتخب رویدادهای منطقه و جهان


28-29 خرداد

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


28-29 خرداد

منتخب اخبار
شهرستان ها


28-29 خرداد

منتخب اخبار ورزشی


28-29 خرداد

منتخب اخبار اقتصادی


عنوان اول پیک نت 30 خرداد

راه حل های رضا پهلوی

روحانی ومخالفان اصلاحات

در روزهای اخیر، تازه ترین مصاحبه رضا پهلوی وسیعا روی شبکه یوتیوب قرار گرفته و اغراق نیست اگر گفته شود که از آن استقبال نیز شده است. استقبال شده زیرا در آن بسیار متفاوت تر از گذشته و با توجه به اوضاع بحرانی ایران و نظام حاکم سخن گفته است. این مصاحبه را "مهدی فلاحتی" در خانه رضا پهلوی با وی انجام داده و از برنامه "خط قرمز" صدای امریکا پخش شده است. رضا پهلوی در این مصاحبه مدعی است که جنبش داخل کشور از اصلاح طلبی عبور کرده و وارد مرحله خاتمه بخشیدن به نظام جمهوری اسلامی شده است. سخنی که با الفاظی دیگر مخالفان دولت روحانی و مخالفان اصلاحات در داخل حکومت می گویند و راه نجات را روی کارآمدن یک رضاخان از میان فرماندهان سپاه میدانند. درحالیکه روحانی در دیدار افطاری خود با مدیران رسانه ها با صراحت خطاب به مخالفان اصلاحات و طرفداران سرنگونی گفت «ایران دو راه حل بیشتر دربرابر خود ندارد: صندوق رای و یا جنگ داخلی».
رضا پهلوی نیز جمهوری اسلامی را اصلاح ناپذیر ارزیابی کرده و به همین دلیل می گوید که در جستجوی راه حل هائی برای فروپاشی ایران پس از سرنگونی جمهوری اسلامی است و در این جستجو او بر نظام پادشاهی اصرار ندارد و تصمیم با مردم ایران است که جمهوری را انتخاب کنند یا سلطنت را. او می گوید که پدر بزرگ من هم (رضاشاه) در ابتدا طرفدار برقرار جمهوری بود اما بتدریج او را قانع کردند که بجای سلطنت قاجارها سلطنت پهلوی را اعلام کند و شاه شود. (اشاره به مخالفت روحانیون و بازاری ها با جمهوریت که تا داخل مجلس وقت هم ادامه داشت و مرحوم مدرس سخنگوی مخالفان جمهوریت در مجلس بود!)
رضاپهلوی در همین مصاحبه می گوید که اگر در 20 سالگی گفته است "من نماد سلطنت (جانشین پدر) هستم از جوانی بوده و خامی بود، اما حالا 56 سال دارد و بسیار تجربه اندوخته و حرف امروزش ملاک است! روی کارگزاران نظام دوران پدرش حساب نمی کند، بلکه روی نسل جوان و کنونی ایران حساب می کند که خواهان تحول هستند، روشنفکر و تحصیل کرده اند و اضافه می کند «همیشه روش پرهیز از خشونت و نافرمانی مدنی را توصیه کرده ام و مردم هم همین راه را می روند. امروز طبقات پایین جامعه به میدان آمده اند ولی لازم است که طبقات متوسط و مرفه و روشنفکران هم وارد شوند و نقش رهبری و هماهنگی را برعهده بگیرند!» البته خیلی از نیروهای سیاسی برون مرز در یک تفکر اصلاح طلبی بودند اما امروز آنها هم فراتر از اختلافات سیاسی و مسلکی اولویت را به نجات ایران میدهند. وظیفه اصلی نیروهای سیاسی قبل از هر چیز متحد بودن بر سر تشکیل یک نهاد رهبری برای انتقال قدرت از این حکومت به حکومت آینده است. "نیروهای معروف اپوزیسیون قدیمی و کلاسیک" دیگر برای این مرحله مناسب نیستند و "چهره‌های جدیدتری باید پیدا بشوند… چهره‌هایی که پاسخگوی امروز مردم باشند، چهره‌هایی که از نسل امروز برآمده باشند. از زنان تحصیل کرده و جوانان تحصیل کرده ایران، نه کسانی که دستشان آلوده است و اصلا باعث و بانی این وضعیت بوده اند.
بعضی‌ها می‌گویند ما یک پادشاهی که مسئولیتی برای تصمیم‌گیری نداشته باشد می‌خواهیم چکار؟ پادشاه باید یک سری مسئولیت‌ها داشت باشد. اینجاست که من مشکل پیدا می‌کنم، چون می‌دانم این فرهنگ بت‌سازی و دیکتاتورتراشی آخر سر مسئله را منحرف خواهد کرد. (اشاره به دوران پدر و پدر بزرگش).
پیک نت: وظیفه ما اطلاع رسانی و خبر رسانی است و به همین دلیل انتشار خلاصه ای (حتی مضمونی) از مصاحبه رضا پهلوی را نیز یک وظیفه اطلاع رسانی میدانیم، حتی اگر با وی و یا با سلطنت و یا حرف هائی که میزند موافق یا مخالف باشیم. باید همه حرف ها را شنید و منتشر کرد و این یعنی رفتن به سوی یک "انقلاب آگاهی" در ایران. انقلابی که به سوی تحولات آگاهانه می رود.)


جنگ اقتصادی با امریکا با توسعه شاهچراغ!

11 میلیارد تومان

خرج قبر مادر شاهچراغ شیراز


مرور مطبوعات 29 خرداد

کالائی وارداتی با دلار 4200 تومان

باید قیمت رسمی و دولتی داشته باشد


فیلم را ببینید!

دشمن داخلی- دشمن خارجی

امروز شمار زیادی از فرهنگیان بازنشسته بدون بیم از دستگیری و رفتن و پیوستن به زندانیان فرهنگی و دانشگاهی و دانشجوئی، زنان و مردان سیاسی با شعار اصلی "دشمن همینجاست- دروغ میگن امریکاست" در خیابان های اطراف مجلس راه افتادند تا خود را به مقابل مجلس برسانند. این فیلم از این تظاهرات منتشر شده است.


منتخب اخبار روزهای گذشته


روز به روز بانگ اعتراض بلندتر میشود

دکانی بنام "سهمیه"

که در ایران باید بسته شود!


عنوان اول پیک نت 29 خرداد

انگیزه مخالفت برای
پیوستن به "فاتف" چیست؟


گفتگو با غلامحسین کرباسچی

شرایط جهانی اجازه میدهد

با امریکا وارد مذاکره شویم


گفتگو با مجید انصاری

سرویس های جاسوسی

در کدام نهادها نفوذ کرده اند!


با نام "گروه اقتصادی مرصاد کالا"

3 هزار فروشگاه زنجیره ای زیر نگین فرمانده سپاه


عنوان اول پیک نت 28 خرداد

مذاکرات قهرمانانه
با امریکا اجتناب ناپذیرشده؟


احضار به دادسرا

شکر خورد علم الهدا در مشهد

چوبش را می خورد صادقی در تهران!


رهبر جمهوری اسلامی این راهم یادش رفت

چه کسانی در حرم امام رضا
قبرهای1میلیاردتومانی می خرند؟


عنوان اول پیک نت 27 خرداد

آقای خامنه ای مرد میدان

دگرگونی وضع موجود نیست


حساب بانکی

A.Khodai

DEUTSCHE BANK

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@pyknet.net

 

آدرس پستی

N.Vernis

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

Site Meter Site Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 


کانال تلگرام

اعضای تلگرام پیک نت

از 17 هزار  گذشت


صفحه فیسبوک

روزنت پیک نت


سایت بین المللی

آمار سایت های خبری فارسی

پیک نت:

Monthly Visitors: 504,930


صفحات اول

روزنامه های امروز ایران