سرمقاله 722

شورش آبان نشان داد، ج. اسلامی

سنگر تهیدستان را از دست داده!

 

جنگ و رقابت

برسر چاه های نفت در لیبی

اومانیته- ترجمه آذرنگ

(پیک هفته ۱۰۹)  12 دی ماه 1398 -  2 ژانویه 2020

 pyknet100@gmail.com


9-11 دی

خبرهای
 سیاسی – اجتماعی


9-11 دی

منتخب رویدادهای منطقه و جهان


9-11 دی

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


9-11 دی

منتخب اخبار
شهرستان ها


9-11 دی

منتخب اخبار ورزشی


9-11 دی

منتخب اخبار اقتصادی

عنوان اول پیک نت 12 دیماه

آیا با زبان آقای خامنه ای

می توان مذاکرات سیاسی کرد؟

توهین و فحاشی هرگز نشانه روحیه و منش انقلابی نیست و این همان نکته ایست که رهبر جمهوری اسلامی آن را درک نمی کند و یا اگر هم میداند و درک می کند، برای جلب توجه بی فرهنگ ترین لایه  های اجتماعی که بعنوان بسیجی و چماقدار روی آنها حساب می کند از این فرهنگ استفاده می کند. از جمله روز گذشته و در تفسیر رویدادهای اخبر بغداد (بمباران پایگاه حشد الشعبی توسط امریکا) و تفسیرهایی که رسانه های خارجی درباره احتمال ادامه این بمباران و کشیده شدن آن به  ایران منتشر کرده اند گفت: "ترامپ غلط می کند....!»

شاید حواریونی که در مقابلش نشسته و عادت به فرهنگ اوباش و زورگیرها دارند از این نوع حرف زدن خوششان بیاید، اما این نوع سخن گفت در حد رهبر یک نظام نیست. این نمونه ها در سخنرانی های رهبر جمهوری اسلامی بسیار است و هر بار نیز چه در دولت خاتمی و چه در دولت روحانی، آنها تلاش کرده اند به نحوی این ادبیات را در خارج از کشور و در مذاکرات بین المللی توجیه کرده و از کنار آن بگذرند. در دولت احمدی نژاد که نیازی به این توجیهات نبود زیرا هر دو باهم از این ادبیات استفاده می کردند.

سخنان روز گذشته آقای خامنه ای همزمان بود با انتشار سخنان حسن روحانی خطاب به امریکا و شخص ترامپ. او گفت:

«آمریکایی‌ها می‌گویند که ما آماده مذاکره هستیم. بسم‌الله، اهلا و سهلا ما نیز آماده مذاکره هستیم. اما به شرط آن که سر نقطه اول بازگردیم و تعهدات و آن چه را که شکانده‌اید را به نقطه اول بازگردانید و بگویید راهمان اشتباه بوده است. اگر به زبان نیز نمی‌گویید در عمل بگویید که کار ما اشتباه بوده، ما آماده هستیم با شما حرف بزنیم و اگر حرفی دارید بشنوید و ما نیز اگر سخنی داریم شما باید آن را بشنوید.»

آیا با آن زبانی که رهبر سخن گفته می شود مذاکره سیاسی کرد؟ حتی اگر امریکا مستقیم هم ایران را تهدید به حمله نظامی کند، ادبیاتی که یک مقام مسئول برای پاسخ به او باید استفاده کند آن نیست که رهبر جمهوری اسلامی استفاده کرده و می کند.

شاید ایشان خواسته باشد تقلید آقای خمینی را بکند. اما نباید فراموش کرد که 40 سال از دوران آن سخنرانی های آقای خمینی گذشته است. ایران دیگر آن ایران 40 سال پیش نیست. جمهوری اسلامی هم آن جمهوری اسلامی سالهای اول بعد از انقلاب نیست. ضمنا آقای خمینی تلاش می کرد به زبان عامه مردم سخن بگوید نه به زبان اوباش. او از برخی صفات و کلمات در دوران انقلاب علیه شاه و رژیم شاهنشاهی و یا در دوران جنگ با عراق در باره صدام استفاده کرد که امروز آن کلمات و صفات نیز منسوخ شده است. ایران امروز فاصله ای نجومی با ایران آن سالها دارد.

جهان امروز حتی ادبیات ترامپ و نوع سخن گفتن او را به تمسخر گرفته است، درحالیکه او حداقل فحش نمیدهد. می گویند آیت الله کاشانی بسیار بد دهان بود و حتی فحش خواهر و مادر می داد. اما هرگز کسی در منبر و یا دیدارهای سیاسی (کاشانی برای دورانی ریاست مجلس را هم برعهده داشت  اما نایب خود را برای اداره مجلس می فرستاد) فحش و توهین از دهان او نشنید.


در تفسیر رویدادی اخیر حق با مقتدا صدر است

تلاش طراحان، برای مهار

جنبش اعتراضی مردم عراق


عوامفریبی دبیرکل امریکا دیده جبهه پایداری

از سه دسته گل رهبر

یکی به آقا مرتضی تهران رسید!


مرور مطبوعات ایران


مصاحبه سخنگوی دروغگوی قوه قضائیه

کسی که میگوید آمار کشته ها

دروغ است، از آمار واقعی خبر دارد


راه توده 722 منتشر شد

هفته  نامه راه توده – شماره 722 (پنجشنبه 12 دیماه 98)- منتشر شد و مطالب آن علاوه بر سایت این نشریه، روی فیسبوک و کانال تلگرام راه توده نیز قرارگرفت. سرمقاله این شماره اختصاص به حضور اقشار و طبقات فرودست جامعه در شورش آبان ماه دارد. اقشار و طبقاتی که تا پیش از این شورش حکومت آنها را پایگاه خود میدانست و اکنون حکومت این پایگاه را از دست داده است.

تاریخ احزاب سیاسی ایران را که بر گرفته شده از کتاب تحقیقی زنده یاد پرفسور آگاهی از رهبران اعدام شده حزب توده ایران در قتل عام 67 است، از این شماره آغاز کرده ایم که بخش اول آن را می خوانید. دراین شماره مطالبی با این عناوین منتشر شده است: دو دیدگاه آلوده به رویا در میان اصلاح طلبان در انتخابات، زمان دفاع از سوسیالیسم فرا رسیده، شاه نفهمید یا رهبر نمی فهمد؟، پیوند ناگزیر حزب توده ایران با انقلاب 57،  جنگ اقتصادی به رهبری امریکا، آشنائی با شهر تحقیقاتی چین، جنگ و رقابت بر سر چاه های نفت در لیبی، پرچم انقلاب در امریکا لاتین دست بدست می شود و بالاخره مقاله ای به قلم شادروان ملک الشعرا بهار در باره استبداد رضاشاهی.


منتخب اخبار روزهای گذشته


شایعه ممنوع الخروج شدن برخی از آنها

ستاره لاریجانی ها

در ج.اسلامی درحال سقوط است؟


گفتگو با سعید حجاریان

بدون نفت می توان، اما با دروغ

نمی توان مملکت اداره کرد!


سال 2020 مبارک

عید ما هم پاورچین پاورچین میرسد!

آغاز سال 2020 را به همه ایرانیان، بویژه هم میهنان مسیحی تبریک می گوئیم و سالی را آرزو می کنیم که فشار طاقت فرسای اقتصادی از روی شانه اکثریت مردم ایران برداشته شود. سالی که رجزخوانی های نظامی در کاخ سفید و پاسخ آن از تریبون های ایران خاتمه یابد. مردم ایران که زخم جنگ 8 ساله با عراق را هنوز میان دو شانه خود دارند، به حق، از جنگ نفرت دارند. شادی و رنگ های روشن را بجای رنگ های سیاه عزا و عزاداری دوست دارند. ما هم مانند همه مردم ایران آرزو داریم نوروز امسال که در پی سال نو میلادی می آید، سال نواندیشی حکومت و تن سپردن به خواسته ها و آرزوهای اکثریت مردم ایران باشد. سال آزادی زندانیان سیاسی و عقیدتی، سال جوش خوردن دل پاره پاره پدر و مادرهائی که عزیرانشان را در شورش آبان از دست دادند، سال خاتمه خودی و غیر خودی کردن جامعه، سال وحدت و آشتی ملی.


عنوان اول پیک نت 10 دیماه

چرا ورزش را درج.اسلامی
با حکومت پیوند زده اند؟


سرمقاله جمهوری اسلامی

آقایان چشم وگوش ها را بازکنید

ج.اسلامی، نظام شاهنشاهی شده!


جانشین فرمانده قرارگاه ثارالله

مجلس آینده به سبک دوران پهلوی

باید تابع و مورد نظر رهبر باشد!


از یک گزارش دریافتی

گروهبندی دانشجویان عدالتخواه

برای رسیدن به قدرت خیز برداشته!


حساب بانکی

DEUTSCHE BANK

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

 

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@pyknet.net

 

آدرس پستی

N.Vernis

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

Site Meter Site Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 



کدام مطلب پیک نت روزگذشته

بیشتر خوانده شد؟

فتگو با سعید حجاریان که با عنوان "بدون نفت می توان، اما با دروغ نمی توان مملکت اداره کرد!" در شماره گذشته پیک نت منتشر شد، با 16 هزار و 270 خواننده بیشترین مخاطب را روی فیسبوک و کانال تلگرام داشت. این مطلب را 13 تن از خوانندگان پیک نت روی فیسبوک های خود به اشتراک گذاشتند.


تلگرام پیک نت


 فیسبوک پیک نت


سایت بین المللی

آمار سایت های خبری فارسی

پیک نت:

Monthly Visitors: 504,930


صفحات اول

روزنامه های امروز ایران