مرور مطبوعات 30 خرداد

زبان تهدید فرماندهان سپاه

بیان عاقلانه فرماندهان ارتش

 

معاون پوتین اعلام کرد

اعلام آمادگی روسیه

برای صادرات نفت ایران

(پیک هفته ۱۰۹) اول تیر ماه  1399 برابر 22 ژوئن 2019 

 pyknet100@gmail.com


31-29 خرداد

خبرهای
 سیاسی – اجتماعی


31-29 خرداد

منتخب رویدادهای منطقه و جهان


31-29 خرداد

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


31-29 خرداد

منتخب اخبار
شهرستان ها


31-29 خرداد

منتخب اخبار ورزشی


31-29 خرداد

منتخب اخبار اقتصادی

عنوان اول پیک نت اول تیرماه

آماده باش نظامی ایران را

عده ای باور نکرده بودند!

ورود پهپاد امریکائی به حریم هوائی ایران و سرنگون شدن آن با شلیک موشک از خاک ایران و همچنین اعلام آماده باش کاخ سفید به نیروی دریائی و کشتی ها و جنگنده ها برای حمله به ایران در ساعت 7 شب پنجشنبه به وقت ایران، همگی تائید کننده آن خبری بود که در پیک نت سه شنبه 28 خرداد منتشر شد. در آن خبر که متن آن را می خوانید پیک نت خبر داد که در ایران آماده باش نظامی و بویژه موشکی درجه اول صادر شده است. شاید هنوز تا زمان سرنگون شدن پهپاد امریکائی و اعلام خبر آماده شدن امریکا برای حمله نظامی به ایران، عده ای انتشار خبر آماده باش نظامی درایران را چندان جدی تلقی نکرده بودند اما وقوع رویدادهای پس از 28 خرداد ماه نشان داد که خبردریافتی پیک نت بسیار دقیق و معتبر بوده است.

اکنون نیز با آنکه ترامپ و کاخ سفید اعلام کرده اند مسئله حمله به ایران فعلا منتفی شده، خطر همچنان رو به تشدید است و امریکا متوسل به ترفند تازه ای شده است. کاخ سفید سقوط پهپاد خود را بهانه شکایت از ایران به شورای امنیت سازمان ملل کرده تا افکار عمومی را آماده اقدام نظامی علیه ایران کند. این مهم نیست شورای امنیت به شکایت کاخ سفید رای مثبت می دهد یا منفی، مهم آنست که امریکا سعی می کند بگوید که راه های قانونی و بین المللی را علیه ایران رفته بود و در پایان این راه دست به اقدام نظامی زد. فرمانده کل سپاه در سخنرانی روز پنجشنبه خود در برابر فرماندهان سپاه تقریبا آماده باش نظامی را رسمیت بخشید و گفت "ما طالب جنگ نیستیم اما آماده جنگ هستیم!"

در این میان، پاسخ پوتین به یک سئوال در برنامه سالانه پاسخ به سئوالات مردم روسیه که در همین شماره پیک نت آن را می خوانید نیز نشان داد که روسیه بشدت نگران حمله به ایران است و نسبت به آن نه تنها هشدار داده بلکه به نوعی آماده کمک به دفاع ایران از خود نیز شده است. حتی صحبت از تحویل سامانه موشکی اس 400 است که خبر آن را هم در همین شماره پیک نت می خوانید.

روزگذشته از چند شهر ایران اخبار وگزارش هائی دریافت داشتیم مبنی بر نگرانی مردم از آغاز جنگ. مردم از راه های مختلف اخبار را دنبال می کنند و آن را میان خود مبادله می کنند. در همین گزارش ها و بعنوان اخباری که مردم دهان به دهان برای هم نقل می کنند، به خبرهائی اشاره شد که خود ما نیز با تاخیر بدست آوردیم. منابع خبری مردم رسانه های داخلی بویژه صدا و سیما نیست بلکه گفته می شود دو سایت اسپوتنیک و برنامه فارسی وابسته به تلویزیون چین از منانع خبری جدی مردم شده است.


نامه 18 تن از رهبران سیاسی و عضو کابینه موسوی

نامه ای علیه ماجراجوئی های

ترامپ به دبیر کل سازمان ملل متحد


پوتین:

 ایران برای دفاع از خود

ممکن است تصمیمات سنگینی بگیرد

اسپوتنیک – ترجمه رضا نافعی

از منظر پرزیدنت پوتین رئیس جمهور روسیه  درگیری نظامی میان ایالات متحده و ایران  نه تنها برای سراسر منطقه خلیج (فارس) یک فاجعه خواهد بود بلکه برای خود ایالات متحده نیز عواقب سنگینی در پی خواهد داشت. زیرا ممکن است رهبری ایران برای دفاع از خود تصمیمات سنگینی اتخاذ کند.

این بخشی از پاسخ رئیس جمهور روسیه روز پنجشنبه در برنامه تلویزیونی  موسوم به " خط مستقیم"  بود. برنامه ای که سالی یکبار اجرا می شود و او به سئوالات مستقیم مردم روسیه از سراسر کشور پاسخ میدهد. پوتین اضافه کرد: من درباره احتمال یک درگیری جنگی میان دو کشور ایران و امریکا اطلاعی ندارم اما شخصا آرزو می کند کار  به اینجا نکشد. البته ایالات متحده خود می گوید که توسل به خشونت نظامی را منتفی نمی داند. اگر چنین شود این فاجعه خواهد بود ، دست کم برای کل منطقه".

جنگ با ایران نه تنها می تواند گسترش یابد و موجی تازه ای از پناهجویان را به حرکت دراورد، بلکه ممکن است برای خود ایالات متحده نیز عواقب سختی در پی داشته باشد. 

نه تنها در ایران بلکه در جهان اسلام شیعیان برای دفاع از خود طرفیت افراطگرائی  دارند.

روابط بین ایران و آمریکا از زمان خروج یک جانبه ایالات متحده از قرارداد هسته ای موسوم به برجام در سال گذشته، تنش آمیز شد. در ماه مه امریکا با اعزام سرباز به منطقه، برنگرانی ها از رویارویی نظامی افزود. حملات اخیر به دو شناور نفکش در خلیج عمان که پرزیدنت ترامپ جمهوری اسلامی را عامل آن دانست  موجب شد تا مناسبات دوکشور بیش از پیش تیره شود و رئیس جمهور امریکا توسل به نیروی نظامی علیه ایران را ناممکن ندانست.


عاشق بوی خوش مرکب و کاغذ و خبر بود

"فیروز گوران"، آن گورکی

مطبوعات ایران بر خاک شد!


فشار امریکا به ایران برای خروج از برجام


منتخب اخبار روزهای گذشته


عنوان اول پیک نت 30 خرداد

همه میدانند، اما
نمیتوانند اسمش را بیآورند!


سر مقاله راه توده 695

فرصت مهمی که ایران

با انقلابی‌نمائی ‌رهبر ازدست‌داد


وارد کنندگان کلان کیستند؟

حاکمیت مافیائی، یعنی

ناشناس ماندن نامها و چهره‌ها


خبرهائی که رهبران برخی کشورها به روحانی داده اند

بده بستان ها شده

و امریکا به برجام بازمی گردد؟


درجستجوی ریشه های این فجایع

قتل فجیع  زندانی سیاسی

در سلول مجرمین جنائی


در سفر رئیس جمهور جدید اوکراین

صدراعظم آلمان

با رعشه روسیه را تهدید کرد!


 

عنوان اول پیک نت 29 خرداد

پشت درهای بسته
خبرهائی هست که اعلام نمی‌شود


بانکی

A.Khodai

DEUTSCHE BANK

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@pyknet.net

 

آدرس پستی

N.Vernis

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

Site Meter Site Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 



کدام مطلب پیک نت روزگذشته

بیشتر خوانده شد؟

تفسیر قتل فجیع یک زندانی سیاسی جوان در زندان فشافویه پر مخاطب ترین مطلب پیک نت پنجشنبه بود. این مطلب روی فیسبوک و کانال تلگرام پیک نت جمعا 13 هزار و 700 خواننده داشت و روی 7 فیسبوک خوانندگان آن نیز به اشتراک گذاشته شد.


تلگرام پیک نت


 فیسبوک پیک نت


سایت بین المللی

آمار سایت های خبری فارسی

پیک نت:

Monthly Visitors: 504,930


صفحات اول

روزنامه های امروز ایران