پیش بینی وزارت خارجه روسیه

ایران و امریکا بزودی

با هم به توافق هائی می رسند!

 

زمان چندان برای آغاز

یک جنگ اتمی باقی نمانده؟

راشا تودی ترجمه رضا نافعی

(پیک هفته ۱۰۹) 25 بهمن ماه 1399  -13 فوریه 2021

 pyknet100@gmail.com


21-25 بهمن

خبرهای
 سیاسی – اجتماعی


21-25 بهمن

منتخب رویدادهای منطقه و جهان


21-25 بهمن

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


21-25 بهمن

منتخب اخبار
شهرستان ها


21-25 بهمن

منتخب اخبار ورزشی


21-25 بهمن

منتخب اخبار اقتصادی

عنوان اول پیک نت 25 بهمن

دلیل شعار "مرگ بر روحانی"

تعدادی موتورسوار دراصفهان

"شعار مرگ بر روحانی" توسط عده ای موتور سوار وابسته به نهادهای امنیتی و نظامی در سالگرد انقلاب 57 در اصفهان با واکنش هائی در درون دولت روبرو شد. چهره و حرکات نمایشی شعار دهندگان موتور سوار که همراه بود با خنده های آلوده به اوباشگری آنها، جای هیچ تردیدی باقی نگذاشت که آنها واحدی از گردان موتور سوارهائی اند که در سرکوب اعتراضات از آنها استفاده می شود، البته مجهز به نارنجک و گازاشک آور و حتی کلتُ کمری. این سازماندهی در بسیاری از شهرها امکان پذیر بود اما تجربه تظاهرات دیماه 96 علیه روحانی با همین شعار "مرگ بر روحانی" در مشهد به سازماندهندگان این درس را داده بود که نباید این اقدام را در چند شهر ترتیب و سازمان بدهند زیرا ممکن است کار به همانجا بکشد که در دیماه 96 کشید. یعنی تظاهرات علیه کل نظام در نزدیک به 120 شهر ایران. ضمنا تکرار این تظاهرات را درمشهد هم صلاح ندانستند زیرا علم الهدا بار دیگر به سردمدار این ماجراها متهم می شد. بنابراین این بار ماجرا را پاس دادند به اصفهان که "حجتیه" در آن پایگاه سنتی دارد. شمار موتور سواران را هم زیاد گسترده نکردند تا شیرازه کار از دستشان در برود و به هدفی که داشتند نتوانند دست یابند. این تظاهرات موتور با دو هدف ترتیب داده شد:

1- تضعیف اعتبار جهانی و داخلی روحانی که با آغاز دوباره مذاکرات برجام و لغو تحریم ها به چهره ای بی رقیب در نظام تبدیل می شود.

2- تضعیف موقعیت او در راس نظام که بشدت نگران آن هستند و میدانند که با پایان دوره ریاست جمهوری وی، او از صحنه کنار گذاشته نخواهد شد و مهره ای کلیدی در جمهوری اسلامی باقی خواهد ماند.

در این هر دو هدف، شخص رهبر جمهوری اسلامی نیز مخاطب پنهان بود تا مبادا از راستگرایان مرتجع فاصله بگیرد و انتخابات 1400 آنگونه از آب در نیآید که تاکنون نقشه آن را داشته اند.

آنها که سر هاشمی را در استخر فرح زیر آب کردند و تابلوی "استخر فرح در انتظار توست" را در قم علیه روحانی بلند کرده بودند، اینبار واحد موتور سوارشان را در اصفهان به حرکت در آوردند. تقریبا تمام امام جمعه ها، بسیاری از فرماندهان سپاه، شورای نگهبان، مجمع مصلحت، مجلس، قوه قضائیه و نهادهائی که در راس آنها مافیای ثروت و قدرت قرار دارند در کمین روحانی اند تا به آن دستآوردها و موقعیت هائی که دربالا اشاره شد دست نیابد و به همین دلیل در تمام سالهای گذشته علیه دولت و شخص روحانی تبلیغ کرده اند و صدا و سیما بلندگوی آنها بوده است. اراده آهنین برای کنترل و تصفیه و بازسازی این نهادها لازم است که رهبر جمهوری اسلامی نشان داده اهل چنین میدانی نیست و تمایل اصلی او بندبازی و مانور و از این ستون به ستون کردن است و همراهی با این جریان برای میدان بیشتر دادن به آنها. آینده پر حادثه نشان خواهد داد که این تاخیر چه فاجعه ای با ترور و آدم ربائی و رویاروئی های نظامی- رقابتی در جای جای ایران به بارخواهد آورد و ایران را برای اسرائیل و امریکا فرش خواهد کرد تا ایران را تکه تکه کرده و یوگسلاوی تازه ای را اینبار در منطقه خاورمیانه بسازند. بزرگترین بمب اتمی را هم اگر در جمهوری اسلامی بسازند، حریف این فاجعه نخواهد بود. هراندازه که جای پای آنها در ارگان های نظام مستحکم تر می شود، فاجعه نزدیکتر می شود.


عطاء الله مهاجرانی، اکبرترکان و جهانگیری

3 واکنش تحلیلی

از شعار "مرگ بر روحانی"


مصاحبه مهم وزیر اطلاعات

آنچه علوی گفت، کم اهمیت تر از

افشای قتل های زنجیره ای نبود


در مجلس استصوابی یازدهم

کمیسیون امنیت و سیاست خارجی

در پیچ و خم حجاب خانم ها!


پیش بینی سقوط قیمت دلار در ایران

آنها که در چند سال اخیر، اندک دارائی خود را تبدیل به دلار کرده بودند تا با ادامه سقوط ارزش ریال هستی خود را از دست ندهند، دراین روزها فروشنده ارز خود شده اند. دلیل آن واضح است: پیش بینی لغو تحریم ها، بازگشت ارزهای توفیقی ایران از خارج به داخل و سقوط قیمت دلار. این عکس مربوط به فروش ارز است که روز گذشته گرفته شده است. صفی که برای خرید دلار تشکیل می شد حالا برای فروش آن تشکیل شده است.


شرط ایران برای مذاکرات

در چارچوب برجام عادلانه است!

واشنگتن- فرزاد فروزنده


انتشارآمار تلفات واکسن های فایزر و مودرنا

واکسن "اسپوتنیک وی"

در صدر واکسن های کرونا


عنوان اول پیک نت 21 بهمن

اقتصاد زیر زمین و دولت‌های

سایه و مافیائی ایران را فلج کرده اند


سرمقاله 775

جمهوری اسلامی کنونی
درپیشانی انقلاب57 نوشته نشده‌بود!


با اعاده کامل حقوق مدنی و سیاسی

انتشار نامه 400 امضائی

با خواست خاتمه حصر 10 ساله


هر دو باهم و همآهنگ با یکدیگر عقب نشینی کنند

راه حل برجامی روسیه

به ایران و امریکا پیشنهاد شد!


عنوان اول پیک نت 19 بهمن

نامزد اصلی و نهائی 1400
هنوز رونمائی نشده است!


حساب بانکی

DEUTSCHE BANK

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

 

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@pyknet.net

 

آدرس پستی

N.Vernis

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

Site Meter Site Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 



کدام مطلب پیک نت روزگذشته

بیشتر خوانده شد؟

با نزدیک به 8 هزار خواننده روی تلگرام پیک نت، عنوان اول پیک نت سه شنبه، علیرغم طولانی بودن آن، پر مخاطب ترین مطلب بود. همین مطلب روی فیسبوک پیک نت نیز بیشترین خواننده را داشت و روی 6 فیسبوک خوانندگان آن نیز به اشتراک گذاشته شد.

آدرس فیسبوک پیک نت اینجا


تلگرام پیک نت


 فیسبوک پیک نت


سایت بین المللی

آمار سایت های خبری فارسی

پیک نت:

Monthly Visitors: 504,930


صفحات اول

روزنامه های امروز ایران