سرمقاله 823

سرگردانی ایران میان

دو جبهه جهانی نباید ادامه یابد

 

تکلیف نخست وزیر و رئیس جمهور معلوم نیست

رقابت دو نامزد کرُد

برای ریاست جمهوری عراق

(پیک هفته ۱۰۹)  27 بهمن  ماه 1400 - 16 فوریه  2022

 pyknet100@gmail.com


 25 - 27 بهمن

خبرهای
 سیاسی - اجتماعی


 25 - 27 بهمن

رویدادهای منطقه

 و جهان


 25 - 27 بهمن

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


 25 - 27 بهمن

منتخب اخبار
شهرستان ها


 25 - 27 بهمن

منتخب اخبار ورزشی


 25 - 27 بهمن

منتخب اخبار اقتصادی

عنوان اول پیک نت 27 بهمن

کدام نکته در ارتباط با

افشای نوارفرماندهان سپاه مهم است

عکس: روزهای بی بازگشت!

اختلاس در تار و پود جمهوری اسلامی رسوخ دارد. مجموعه عوامل و رویدادهائی این رسوخ را نهادینه کرده که تحریم ها یک سر آنست و فضای بسته و سانسور زده سیاسی سر دیگر آن. و این هر دو، محصول حاکمیت دو گانه انتخابی- انتصابی است که رشد انواع مافیاهای پول و رانت و قدرت فرزند آنست. هر اندازه کفه انتصابی ترازوی حکومت سنگین تر شده، مافیاها پروارتر و قدرتمندتر. بنابراین، بیرون زدن فایل صوتی تنی چند از فرماندهان سپاه و فاش شدن زد و بندهای اقتصادی و مالی مهم تر از خود اختلاس و فساد مالی است که در تار و پود جمهوری اسلامی  رخنه کرده و سپاه هم بخشی از آنست. بیرون زدن این فایل که قطعا در عالی ترین سطوح حکومتی بسیار جلوتر از اینها، از آن آگاه بوده اما آن را زیر نیمکاسه پنهان کرده بودند، به این دلیل مهم است که نشان دهنده چند دستگی و رقابت گروهی در میان فرماندهان سپاه است و افشای این نوار گوشه ای از این رقابت هاست. یک گروه علیه گروه دیگر این نوار را بیرون داده است و تردید نیست که در آینده گروهی که از این افشاگری ضربه دیده، به نوعی دیگر این ضربه را علیه گروه افشا کننده تلافی خواهد کرد. در بطن همین رقابت ها که نگاه به آینده پس از فوت رهبر کنونی جمهوری اسلامی دارد، سردار قاسم سلیمانی را داد دم تیغ پهپادی امریکا، شهردار اسبق تهران "نجفی" نیز قربانی همین رقابت ها شد و باتهام قتل همسرش که ظاهرا یکی از پرستوهائی بود که تاریخ مصرفش تمام شده بود زندانی. رخنه جاسوسی اسرائیل در پنهان ترین فعالیت های اتمی و نظامی جمهوری اسلامی نیز از سوراخ های همین رقابت ممکن شده است. هنوز علی خامنه ای در قید حیات است و اوضاع اینچنین، پس از او، حوادثی بسیار مهم تر را باید انتظار داشت. سرپوش که از روی بیت رهبری برداشته شود، تازه افشاگری ها، انتقام ها، ترورها، دستگیری ها و .... آغاز خواهد شد. این سرنوشت هر حکومتی است که تک محور است. فلج کنونی بر سر مذاکرات وین، تعلل در گردش به شرق که بدون کوتاه کردن دست مافیاهای تجاری و قدرتمند از حکومت ممکن نیست، سرعت گیری جدائی مجلس و دولت از یکدیگر و پدیده هائی دیگر نیز محصول نظام تک محور است. اگر احزاب شناسنامه دار در مملکت فعال بودند و حزب دارای مقبولیت اکثریت سکاندار مملکت، نه این چپاول و فساد ممکن میشد و نه حکومت برای هر تصمیمی به سود مردم و منافع ملی فلج می ماند. این که سردار سعید محمد نوار را لو داده یا فلان سردار سپاه، این که قالیباف را خواسته اند سرجایش بنشانند و یا پرهای گروه بندی عزیز جعفری فرمانده سابق سپاه را خواسته اند قیچی کنند و دهها احتمال دیگر اهمیت کلیدی ندارد. با دستگیری این و آن در سپاه و وارد کردن دروغ سنج و نفوذی بگیر هم کار به سامان نخواهد شد. دندانی که ریشه اش فاسد است را باید کشید. تک محوری همان دندان فاسدی است که باید کشیده شود زیرا درمان ناپذیر است.


انفجار و حریق

حمله پهپادی به قرارگاه سپاه

در منطقه ماهیدشت کرمانشاه


کنفرانس خبری در مسکو

دو پاسخ تند و صریح

پوتین به صدراعظم آلمان


پیشنویس آن را مجلس روسیه تسلیم پوتین کرد

 دو جمهوری شرق اوکراین را

 روسیه به رسمیت می شناسد!

ریانوستی- ترجمه نعمت بوستانی


راه توده 823 منتشر شد!

هفته نامه راه توده - شماره 823 (چهارشنبه 27 بهمن 1400)- منتشر شد و مطالب آن علاوه بر سایت این نشریه، روی فیسبوک و کانال تلگرام راه توده نیز قرار گرفت.

سرمقاله این شماره درباره سرگردانی جمهوری اسلامی میان دو جبهه شرق و غرب است. گزارش ویژه نیز درباره پوسیدگی سلطنت اسلامی صفویه و سقوط آنست. در همین شماره مطالب دیگری با عناوین زیر میخوانید:

ریشه های ناکارآمدی دولت رئیسی، دو تضاد وتقابل آینده جمهوری اسلامی را رقم می زند، د رایران حرف سرمایه گذاری چین را زدند و در عراق آن را عمل کردند، زمینه های مشترک شورش در ایران، روسیه و قزاقستان، وعده های بایدن تا پیش از ورود به کاخ سفید، نئونازی ها در اوکراین آماده نسل کشی می شوند!، حکومت رسانه ها بر افکار عمومی امریکا و جهان علیه روسیه و بالاخره بخش دوم "نبرد استالینگراد" که کمر ارتش هیتلری را در جنگ دوم جهانی شکست.

 

تلگرام راه توده:

https://telegram.me/rahetudeh


فریب خبر سازی ها را نباید خورد

نه در اوکراین جنگ می شود

ونه مذاکرات وین شکست میخورد


ضربه بر طبل تو خالی

حمله روسیه به اوکراین!

راشا تودی ترجمه رضا نافعی


عنوان اول پیک نت 25 بهمن

پیشنهاد فراخوان ملی
برای‌بازگشت‌روحانیت به حوزه‌ها


نئو نازی های اوکراین

آماده نسل کشی می شوند!

منبع. ریا نووستی - ترجمه- کیوان خسروی


ریشه و کانون فساد در کجاست؟

 

دور دوم ریاست جمهوری حسن روحانی، حداقل در دو سال نخست این دوره، همراه بود با کارشکنی لجام گسیخته دولت سایه که زیر مجموعه سپاه پاسداران است علیه دولت وی و افشاگری های روحانی که گام به گام تند و صریح شد علیه همین کارشکنی ها و همین دولت سایه. او در آغاز دور دوم ریاست جمهوری اش سعی کردن گام های بلندی برای مهار اقتصادی دولت بردارد، از جمله ادغام بانکهای سپاه و ارتش در یک بانک واحد و زیر کنترل بانک مرکزی. این گام ها همگی نیمه کاره ماند اما سخنان افشاگرانه روحانی صراحت بیشتری به خود گرفت. از جمله در همین سخنرانی که علی یونسی وزیر اطلاعات دوران خاتمی و علوی وزیر اطلاعات دولت روحانی شنونده آن هستند و همچنین مجید انصاری که از مطلع ترین و با سواد ترین روحانیون حکومتی است. این افشاگری ها تا آخرین روز دولت روحانی ادامه یافت. بویژه در روزهائی که او گفت توافق وین منتظر یک امضاست! امضائی که پای این توافق گذاشته نشد و کار به ادامه مذاکرات توسط یک تیم تازه کشید. گرچه و به ظاهرا آنچه این تیم بدست آورده اگر کمتر از توافق دوران روحانی نباشد بیشتر نیست!


زیر پوشش خبری حمله روسیه

امریکا و ناتو مشغول

استقرار دراطراف اوکراین اند


عنوان اول پیک نت 24 بهمن

سالگرد بی فروغ انقلاب57
نه از"تاک" نشان بود و نه از"تاک نشان"


بیانیه 48 امضائی
کشته های سرکوب آبان 98
از 4 قیام دوران پهلوی ها بیشتر بود


امریکا می خواهد اروپا را

به ورطه جنگ با روسیه بیاندازد

راشا تودی ترجمه رضا نافعی


محمد رضا خاتمی:

نسل اول اصلاح طلبان

در حال پوست اندازی اند!


فیسبوک پیک ‌نت ۷ روز توقیف شد

فیسبوک پیک نت، یکبار دیگر برای ۷ روز بسته شد. به ما اعلام نشده که کدام مطلب این شماره مغایر با سیاست های فیسبوک بوده که بموجب آن پیک نت را بستند، اما  ظاهرا بهانه فیسبوک برای بستن پیک نت عنوان اول چهارشنبه گذشته است که در آن اشاره به تلاش های اسرائیل برای جلوگیری از توافق اتمی در مذاکرات وین شده بود. ما این تلاش ها را که توام است با فشار به کنگره امریکا و بسیج برخی سناتورهای جمهوریخواه علیه توافق وین و تهدیدهای نظامی اسرائیل علیه ایران، حتی در صورت امضای توافق وین و زنده شدن برجام در همین عنوان اول مطرح کرده بودیم.


حساب بانکی

DEUTSCHE BANK

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

 

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@pyknet.net

 

آدرس پستی

N.Vernis

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

Site Meter Site Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 



کدام مطلب پیک نت روزگذشته

بیشتر خوانده شد؟

دیروز (سه شنبه) ایران بمناسبت نیمه شعبان تعطیل بود و ما نیز همسو با رسانه های داخل کشور تعطیل بودیم. عنوان اول پیک نت روز دوشنبه روی تلگرام این روزنت بیش از 7 هزار و پانصد خواننده داشت. این عنوان اول درباره یک پیشنهاد به روحانیون برای بازگشت به حوزه های مذهبی بود. فیسبوک پیک نت همچنان و تا جمعه قفل است و به همین دلیل مطالب تازه از چهارشنبه تاکنون در آن بار گذاری نشده است.
آدرس فیسبوک پیک نت
https://www.facebook.com/

pyknet1357/


تلگرام پیک نت


 فیسبوک پیک نت


سایت بین المللی

آمار سایت های خبری فارسی

پیک نت:

Monthly Visitors: 504,930


صفحات اول

روزنامه های امروز ایران