در دیدار مدیران رسانه ها با رئیسی

اگر برنده شدید، راه تا نیمه

رفته روحانی را ادامه بدهید

 

دیدار مهم هفته ای که گذشت

ارزیابی پوتین و بایدن

از یکدیگر و از نتایج دیدار

(پیک هفته ۱۰۹) 29 خرداد ماه 1400 - 19 ژوئن 2021

 pyknet100@gmail.com


29-26 خرداد

خبرهای
 سیاسی – اجتماعی


29-26 خرداد

منتخب رویدادهای منطقه و جهان


29-26 خرداد

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


29-26 خرداد

منتخب اخبار
شهرستان ها


29-26 خرداد

منتخب اخبار ورزشی


29-26 خرداد

منتخب اخبار اقتصادی

عنوان اول پیک نت 29 خرداد

پس از رفتن روحانی

او را دوباره خواهند شناخت

خود داری روحانی از دهان به دهان شدن با مخالفان دولت یکی از سیاست های موفق او بود. نباید نگاه کرد به سیاه نمائی هائی که در مناظره ها کردند بی آن که حتی یک کلام از دشوارهای حفظ مناسبات با شخص رهبر و بیت رهبری که معلوم نیست در آن چه می گذارد و اختیارات فرزند رهبر (به گفته رئیس دفتر وی در سفر دو سال پیش به قم که گفت رهبری بخشی از اختیارات خود را به آقا مجتبی داده اند وایشان خیلی خوب و مسلط امور را اداره می کند) تا کجاست؟ چیزی نگفتند. از دخالت در چینش کابینه توسط رهبر و حتی انتخاب معاونان وزارتخانه ها در آغاز دور دوم ریاست جمهوری روحانی چیزی نگفتند. از دستور گران شدن بنزین که درست یا نادرست به فرمان شخص رهبر انجام شد و فیلم آن در یوتیوب موجود است و پیک نت دوبار آن را منتشر کرده هم چیزی نگفتند. وزیر کشور  بعنوان عامل سرکوب خونین دو شورش 96 و 98 معرفی شدند اما جرات نکردند از آمر آن نام ببرند و این در حالی است که برخی از آنها بخوبی میدانستند یک شورای نظامی به رهبری مجتبی خامنه ای این دو سرکوب را زیر چتر وزارت کشور رهبری کردند. روحانی همه اینها را میداند و میدانست همچنان که دقیق ترین اطلاعات را درباره قتل هاشمی در استخر میداند وگزارش آن را به رهبر داده و به توصیه او مهر سکوت بر لب زده است. او درباره همه این واقعیات لب از لب نگشود زیرا میدانست که دولت سایه که در مشهد مستقر بود، منتظر باز شدن لب های روحانی است تا بار دیگر شورشی مانند شورش دیماه 96 را سازمان بدهد و سپس بار دیگر یک هیات از مجلس خبرگان را خدمت رهبر بفرستد و عزل او را خواهان شود. بویژه که مجلس استصوابی و اقلیتی یازدهم را نیز دراختیار دارند. درباره قبضه صدا و سیما توسط جبهه پایداری که همان انجمن حجتیه است با نامی تازه و بسته بودن درهای آن به روی روحانی چیزی نگفتند. جبهه ای که مجتبی خامنه ای روی آن بعنوان یگانه تشکل موجود و تابع خود حساب باز کرده است چیزی نگفتند. همچنان که درباره تحریم ها پس از  روی کار آمدن ترامپ، لغو برجام، کرونا و کارشکنی های کمر شکن دولت سایه سخن نگفتند. همین روش و سیاست را دو تلویزیون ایران اینترنشنال بیشتر و بی بی سی کمتر، نه تنها در ارتباط با انتخابات 1400 بلکه در طی 4 سال گذشته دنبال کردند و سرانجام نیز با سیاست تشویق تحریم نقش مهمی توانستند در فلج کردن اصلاح طلبان بازی کنند. درباره سیاست تحریم، مشوقان و نتایج آن در آینده بسیار گفته خواهد شد. اکنون صحبت از این نقش نیست، صحبت از دولتی است که می رود و حیرت آور است که درباره دوران سخت و دشوار و کمر شکن آن سخن گفته نمی شود. روحانی نیآمده بود که جمهوری اسلامی بر بیاندازد و یا رهبر را سرنگون کند تا برایش هورا بکشند، او آمده بود تا در مردابی که از احمدی نژاد باقی مانده بود شنا کند. آمده بود تا پرونده ایران را از شورای امنیت سازمان ملل خارج کند، به سیاست خارجی رونق ببخشد و وضع اقتصادی کشور را که با سقوط قیمت نفت تا بشکه ای 5 دلار سامان بدهد که نه ترامپ در امریکا و نه مخالفان دولت در داخل اجازه ندادند و رهبر جمهوری اسلامی نیز به مانورها و بندبازی هایش میان مافیاهای حاکم ادامه داد و آن حمایتی که لازمه این مسیر بود را از روحانی نکرد. حتی اجازه نداد او وزرایش را خود انتخاب کند و این درحالی است که چندین کابینه صالح مرکب از افراد دست پاک و شایسته بودند اما در حاشیه ماندند. اگر حافظه مردم گرفتار فراموشی نشود، همچنان که درباره دوران خاتمی شد، در آینده درباره 8 سال ریاست جمهوری روحانی سخنان تحلیلی بسیار گفته خواهد شد.


پیروزی غیر عادلانه

عین شکست است!

روزنامه کیهان، پس از انقلاب 57 بارها دست به دست شد. از دولت موقت بازرگان و انتقال مدیریت کیهان به دکتر ابراهیم یزدی و دامادش تا دوران مدیریت محمد خاتمی بر این روزنامه و سپس چنگ انداختن حسین شریعتمداری بر آن. در این دوران دست به دست شدن خیلی ها خبرنگار و حتی سردبیر کیهان شدند. از جمله شمس الواعظین که بموجب استعدادی که داشت واقعا روزنامه نگار شد و در سالهای اول ریاست جمهوری محمد خاتمی چند روزنامه موفق را راه اندازی و رهبری کرد. مهدی نصیری نیز از جمله روزنامه نگاران و در حقیقت روزنامه نگار شدگان (مانند شمس الواعظین) در کیهان است. در ابتدای کار آن نبود که اکنون شده است و از وقتی که مسیری رسیدن به امروز را آغاز کرد از کیهان فاصله گرفت زیرا آبش با امثال شریعتمداری و حسن شایانفر(دو واعظ زندان قرل حصار برای تربیت تواب) در یک جوی نمی رفت. به اصلاح طلبان نپیوست، خط مستقیم و مستقل خود را پی گرفت. مصاحبه های تصویری خوبی در دوران اخیر انجام داده است که همگی روی شبکه یوتیوب قابل دسترسی است. این توئیت او درباره انتخابات 1400 است. تغییر و  تکامل بستگی به استعداد آدم ها و پایگاه های اجتماعی و طبقاتی و خانوادگی آنها دارد. بهای انسانها در همین تغییرات است.

نان به یک نرخ نمی ماند

دراین بازار

آدمی نیز به یک نرخ و بهاء


شیخی که درکنار مردم ماند

روز گذشته به همتی رای داد


با سینه به سینه شدن تویوتا و پژو

این 6 تن در آتش سوختند

6 بعد از ظهر 26 خرداد. آنها که پارچه و پتو رویشان کشیده اند قربانیان تصادف یک پژو پارس با یک تویوتا وانت در جاده سراوان به خاش هستند. حادثه در ۹۰ کیلومتری خاش با سینه به سینه شدن پژو و تویوتا روی داد. هر دو اتومبیل درجا آتش گرفتند و 6 تن از سرنشینان آنها در آتش سوختند. هنوز اعلام نشده که چرا این حادثه بلافاصله تبدیل به حریق شد، چنان که سرنشینان آنها نتوانسته اند از داخل اتومبیل ها بیرون آمده و جان به در برند. آیا یکی از این دو اتومبیل بنزین و گازوئیل حمل می کرده؟


سرمقاله 791

3 عامل بازدارنده

هر تحولی در جمهوری اسلامی


تصمیم جبهه اصلاحات موجب تفرقه شده

استمداد 113 اصلاح طلب از

بزرگان اصلاحات برای ورود به صحنه


عنوان اول پیک نت 26 خرداد

اگر یک "مترسک" هم
جای همتی بود، باید به او
 رای داد تا رئیسی متوقف شود


جدال 40 و چند ساله

برای رسیدن به حکومت اسلامی

بحث بر حکومت یا جمهوریت، از همان دوران انقلاب و پیش از سرنگونی رژیم شاه جریان داشت. پشت شعار "حکومت" حجتیه قرار داشت و شماری از روحانیون مرجع در قم و مشهد نیز از آن حمایت می کردند. از جمله آیت الله شریعتمداری که ساکن قم بود و گویا مرجع اعلم نیز بود. پشت شعار جمهوری آیت الله خمینی قرار داشت و بالاخره کار به آنجا کشید که آیت الله خمینی اعلام کرد "جمهوری اسلامی نه یک کلام بیشتر و نه یک کلام کمتر". کشاکش با این "تشر" آیت الله خمینی فرو خوابید زیرا نه حجتیه و امثال مصباح یزدی قدرت و جسارت ایستادن در مقابل خمینی را داشتند و نه مردم به حرف آنها اهمیت میدادند. اما آن "تشر"  و این "اهمیت ندادن" به معنای از میان بدر رفتن طرفداران حکومت نبود. پس از انقلاب طرفداران حکومت ابتدا به زعامت آیت الله شریعتمداری در تبریز قیام کردند و چند روی نیز تبریز را در اختیار گرفتند که دولت مستعجل شد و خیلی زود بساطشان جمع شد. از آن پس طرفداران حکومت که در بالا به آنها اشاره شد بسیار دقیق و سازمان یافته رخنه در نهادهای حکومتی را با اسامی مختلف برای کار علنی سازمان دادند و آغاز کردند. این رخنه امروز به آنجا رسیده که علنی ترین سازمان طرفدار حکومت با نام علنی جبهه پایداری از میان فرماندهان سپاه عضو گیری کرده، صدا و سیما را در اختیار دارد، در عمق بیت رهبری رخنه کرده، شورای نگهبان را در اختیار گرفته، مجلس و قوه قضائیه را بُرده و برای سنگر بعدی که ریاست جمهوری باشد خیز برداشته است. این کشاکش و رخنه 40 و چند سال ادامه داشته تا به امروز رسیده است. عکس بالا از معدود عکس هائی است که از اولین تظاهرات تبریز با شعار "حکومت" همراه با عکس آیت الله شریعتمداری یافته ایم.


من، شیخ مهدی کروبی

به ناصر همتی رای خواهم داد


راه توده 791 منتشر شد

هفته نامه راه توده - شماره 791 (چهارشنبه 25 خرداد 1400) منتشر شد و مطالب آن علاوه بر سایت این نشریه، روی فیسبوک و کانال تلگرام راه توده نیز قرار گرفت. سرمقاله این شماره نیز به انتخابات 1400 و سه عامل بازدارنده هر تحولی در جمهوری اسلامی اختصاص دارد. بخش دیگری از خاطرات محمدعلی عموئی از فعالیت پس از انقلاب حزب توده ایران و دوران زندان در جمهوری اسلامی در این شماره منتشر شده است. در این شماره مقالاتی نیز می خوانید با عناوین زیر:

خوش باوری پنهان در پشت سیاست تحریم، بیراهه تحریم، حکومت را به کجا می برد؟، نا امنی و بحران با رئیس جمهوری تحمیلی حل نمی شود، شورای نگهبان پشت درهای بسته مصلحت قدرت را می سنجد، عراق توپ در گردش میان حوادث منطقه، غارت جهان را اقتصاد دانهای سرمایه داری تئوریزه می کنند، تجاوزهای ترکیه در عراق و سوریه باید متوقف شود، کشتار مذهبی را شاهان صفویه آغاز کردند، کیانوری را انقلاب 57 به رهبری حزب توده ایران رساند (بخش پایانی پرسش و پاسخ در سمینار 80 سالگی حزب توده ایران) و بالاخره جدال 40 و چند ساله برای تبدیل جمهوریت به حکومت در جمهوری اسلامی.


فعالیت اوباش برای خانه نشین کردن مردم

چهار گزارش از

فضای انتخاباتی در شهرها


عدو شد سبب خیر

مصلحی کم عقل

آمد خدمت کند، ضربه زد


مردم ایران

با دل پر خون بروید پای صندوق رای


تاج زاده:

3 سئوال کلیدی مردم

در برابر رهبر جمهوری اسلامی


روزنامه جمهوری اسلامی:

ایران گرفتارقحط الرجال نیست

که رئیسجمهورش اینها بشوند!


عنوان اول پیک نت 24 خرداد

 روزهائی که می تواند

نتیجه انتخابات را زیر و رو کند


حیدر مصلحی میخواهد با ابراهیم رئیسی باز گردد

اسرائیل برای نفوذ

از همین تفکرات احمقانه استفاده کرد


حساب بانکی

DEUTSCHE BANK

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

 

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@pyknet.net

 

آدرس پستی

N.Vernis

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

Site Meter Site Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 



کدام مطلب پیک نت روزگذشته

بیشتر خوانده شد؟

سخنان مجید انصاری و تفسیر پیک نت بر این سخنرانی که عنوان اول پیک نت چهارشنبه بود با نزدیک به9 هزارخواننده روی تلگرام پیک نت بیشترین خواننده را داشت. روی فیسبوک پیک نت نیز همین مطلب بیشترین خواننده را داشت و روی 17 فیسبوک خوانندگان آن نیز به اشتراک گذاشته شد

آدرس فیسبوک پیک نت


تلگرام پیک نت


 فیسبوک پیک نت


سایت بین المللی

آمار سایت های خبری فارسی

پیک نت:

Monthly Visitors: 504,930


صفحات اول

روزنامه های امروز ایران