در انتخابات 1400

مردم اگرهم رای بدهند به روحانی

و نظامی ها رای نخواهند داد!

 

از دو هفته دیگر

روزی نیم میلیون ایرانی

علیه کرونا واکسن زده می شوند

(پیک هفته ۱۰۹) 28 اردیبهشت ماه 1400 - 18 مه 2021

 pyknet100@gmail.com


27-28 اردیبهشت

خبرهای
 سیاسی – اجتماعی


27-28 اردیبهشت

منتخب رویدادهای منطقه و جهان


27-28 اردیبهشت

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


27-28 اردیبهشت

منتخب اخبار
شهرستان ها


27-28 اردیبهشت

منتخب اخبار ورزشی


27-28 اردیبهشت

منتخب اخبار اقتصادی

 

عنوان اول پیک نت 28 اردیبهشت

دولت سایه

 برای بدست گرفتن دولت

از پشت پرده بیرون آمد!

سعید جلیلی در جریان کودتای انتخاباتی 88 در کنار دولت احمدی نژاد بود. او متهم به ابلاغ دستور سرکوب و فاجعه زندان کهریزک به کمک قاضی سعید مرتضوی دادستان وقت تهران است. مذاکره کننده اتمی ایران بود و در واقع فلج کننده مذاکرات اتمی . پیامدهای آن فلج مذاکرات و شعارهای احمدی نژاد تحریم های وقت و رفتن پرونده ایران به شورای امنیت سازمان ملل و قرار گرفتن ایران در زیر فصل 7 منشور این سازمان بود که حمله نظامی به ایران را مجاز میدانست. در پایان این ماموریت ها نامزد ریاست جمهوری در سال 92 شد که با شکست سنگین روبرو شد اما به حکم رهبر شد نماینده وی در شورای عالی امنیت ملی! او که از مریدان آیت الله مصباح یزدی بود و هست در انتخابات ریاست جمهوری 96 کنار رئیسی قرار گرفت. رئیسی نیز در آن انتخابات شکست سختی خورد و پس از این شکست به حکم رهبر شد رئیس قوه قضائیه. جلیلی که در کارزای انتخاباتی 96 در کنار رئیسی و درلیست کابینه احتمالی او بود، پس از این مرحله رهبر دولت سایه را که از سال 92 علیه دولت روحانی تشکیل شده بود در دست گرفت. دولتی که کانون آن در مشهد بود و از حمایت رئیسی در تهران، علم الهدا امام جمعه مشهد و صاحبان موسسات اعتباری و بانک های خصوصی که دولت کمر به کنترل و حذف آنها از صحنه اقتصادی گرفته بود برخوردار شد. پیوندش را با بیت رهبری حفظ کرد و دست فرماندهان سپاه نیز پشتش بود. در طول دوران دوم ریاست جمهوری روحانی بارها از کارشکنی دولت سایه سخن گفته بودند اما هیچکس نمی گفت رهبری این دولت سایه که چماق لای چرخ دولت می گذارد کیست؟ حالا بار دیگر شانه به شانه ابراهیم رئیسی به صحنه انتخابات 1400 بازگشته است و می خواهد جانشین ظریف شده و وزیر خارجه دولت رئیسی شود. البته اگر رئیسی در رقابت با لاریجانی و جهانگیری جان سیاسی خود را بتواند از میدان این انتخابات نجات بدهد. در ابتدای کارزار انتخاباتی و با این خوش خیالی که رئیسی قطعا رئیس جمهور آینده است، روز گذشته با سران اتحادیه اصناف دیدار و برای آنها سخنرانی کرد. او در این سخنرانی عملا گفت که دولت رئیسی، دولت اصناف و تجار خواهد بود. حزب موتلفه با آگاهی از همین پیش بینی بلافاصله پس از ثبت نام ابراهیم رئیسی حمایت کامل خود از او را اعلام کرد! حزبی که 41 سال در جمهوری اسلامی، اصناف و اتحادیه های آنها و شبکه سنتی بازار و تجارت را رهبری می کند. سعید جلیلی در دیدار با اصناف برای نخستین بار اعتراف کرد که در چهار سال گذشته او رهبری دولت سایه را علیه دولت روحانی برعهده داشت است. البته نامی از همراهان و همکارانش نیآورد. او که عضو مجمع مصلحت نظام نیز هست گفت:

«اتحادیه و اصناف می‌توانند بازوی دولت برای حل مشکلات و ایجاد اشتغال و ارزآوری باشند. منطق تشکیل دولت سایه در سال ۹۲، کمک به دولت مستقر برای تایید، تصحیح یا تکمیل روند اجرایی کشور بود. اصناف و اتحادیه به دلیل آنکه بیشترین اشراف را نسبت به امر تولید دارند، شایسته‌ترین افراد برای تایید، تصحیح یا تکمیل سیاست‌های و بخشنامه‌های اجرایی در امر تولید هستند. (اصناف و تولید؟!) حلقه وصل میان اصناف و بخش‌های مختلف دولت، یکی از ضرورت‌هایی است که امیدواریم با کمک شما عزیزان و اراده مسئولان دولت آتی، به سرانجام برسد.»

این دیدار و این سخنان با هدف بسیج اصناف برای حمایت از رئیسی انجام شد.


مصاحبه با میردامادی

با رد صلاحیت تاج زاده

اصلاح طلبان به چه کسی رای میدهند؟


قتل در شهرک اکباتان تهران

کارگردان سینما را

پدر و مادرش کشتند و تکه تکه کردند


روزنامه گلوبال تایمز چین:

اسرائیل با جنگ غزه

میخواهد مذاکرات وین را مختل کند


از آگاه ترین دولتمردان درباره فساد حکومتی بود

اکبر ترکان حرفهایش را

یکسال پیش از مرگ زد!


اورژنس اجتماعی:

آمار خشونت های خانگی

جهش 23 در صدی داشته!


عنوان اول پیک نت 27 اردیبهشت

رای دادن و رای ندادن

در مرز 50 در صد است


96 و 1400

ابراهیم رئیسی در دو نمایش انتخاباتی

رئیسی در سال 96 با "تتلو" آمد و در 1400 با این صحنه نمایشی با شرکت دختر بچه ای بدون روسری و مادرش که از محارم است و مامور این نمایش. حیرت آور است تکرار صحنه آرائی ها و نمایش هائی که مردم از آنها نفرت پیدا کرده و نسبت به انگیزه های آن کاملا آشنا! اگر پایگاهی در میان مردم داشتند، نیازی به این نمایش ها نداشتند. از دیروز یک سئوال در فضای مجازی می گردد و آن این که رئیسی در صورت باخت در انتخابات 1400 باز هم رئیس قوه قضائیه می ماند؟ و یا به قوه قضائیه باز می گردد؟ اگر عزم او فساد ستیزی بود چرا برای این هدف در همان قوه قضائیه نماند که ریشه فساد در همانجاست؟         1   -   2


مرحله حساس تدوین قطعنامه

توقف مذاکرات وین تا رسیدن

مشورت ها از تهران و واشنگتن


طرح ها و کاریکاتورهای بدون ریش!

در یک دستور حکومتی که سالهاست رسانه ها و بویژه روزنامه ها ناچار به تمکین از آن هستند، در هیچ طرح و کاریکاتوری که در باره مسائل و مشکلات و  ناهنجاری های اجتماعی است نباید مردان ریش داشته باشند و یا عمامه به سر داشته باشند! به همین دلیل است که در تمام مطبوعات و رسانه  ها، مثلا در طرح و کاریکاتوری از دزدی، نزاع، جیب بری، کیف قاپی، زورگیری و... سوژه ها باید بدون ریش باشند، اگر دلال ارز هستند و یا سارق بانک حتما باید سوژه باید بدون ریش باشد و در صورت امکان دارای کراوات و کت و شلوار . این درحالی است که اکثر سوژه ها هنگام ارتکاب جرم ریش و ظاهر مذهبی دارند. این طرح یک نمونه از صدها نمونه است.


حامیان رئیسی کیستند؟

ثبت نام ابراهیم رئیسی

یکی ازسه قاضی قتل عام 67


 شعار علی لاریجانی پس از ثبت نام

تعامل هوشمندانه با غرب

تعامل سازنده با شرق!


غول کاسپین از دریای خزر بیرون آمد

این فیلم مربوط به یک کشتی پرنده غول‌پیکر اتحاد جمهوری شوروی سوسیالیستی است، که از دریای خزر بیرون کشیده شده است. این جنگ‌افزار بسیار خاص که "هیولای کاسپین" نامیده می‌شود، قرار است به جاذبه گردشگری تبدیل شود


بی سر و صدا

اینترنت ماهواره ای

ازعراق گذشت و به ایران رسید


عنوان اول پیک نت 25 اردیبهشت

ضرورت تشکیل ستاد

 رهبری انتخابات 1400


حساب بانکی

DEUTSCHE BANK

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

 

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@pyknet.net

 

آدرس پستی

N.Vernis

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

Site Meter Site Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 



کدام مطلب پیک نت روزگذشته

بیشتر خوانده شد؟

خبر تفسیری مرگ اکبر ترکان در شماره دیروز پیک نت (دوشنبه) با نزدیک به 7 هزار خواننده روی تلگرام پیک نت پر مخاطب ترین مطلب بود. در فیسبوک پیک نت نیز همین مطلب بیشترین خواننده را داشت و روی 12 فیسبوک خوانندگان آن نیز به اشتراک گذاشته شد.

آدرس فیسبوک پیک نت اینجا


تلگرام پیک نت


 فیسبوک پیک نت


سایت بین المللی

آمار سایت های خبری فارسی

پیک نت:

Monthly Visitors: 504,930


صفحات اول

روزنامه های امروز ایران