سرمقاله ۸۳۸

"تسلیم یا خونریزی" دو راهی

امریکا و اروپا در برابر ایران

 

مذاکرات غیر مستقیم اتمی با امریکا

نباید در قطر

کلاه سر ایران بگذارند!

(پیک هفته ۱۰۹)  ۸ تیر ماه ۱۴۰۱ - ۲۹ ژوئن ۲۰۲۲

 pyknet100@gmail.com


۷-۸ تیر ماه

خبرهای
 سیاسی - اجتماعی


۷-۸ تیر ماه

رویدادهای منطقه

 و جهان


۷-۸ تیر ماه

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


۷-۸ تیر ماه

منتخب اخبار
شهرستان ها


۷-۸ تیر ماه

منتخب اخبار ورزشی


۷-۸ تیر ماه

منتخب اخبار اقتصادی

عنوان اول پیک نت ۸ تیر

سران۷ کشور،گیج وخسته

به کشورهایشان باز گشتند!

اجلاس ۷ کشور بزرگ سرمایه داری درآلمان تمام شد و آنها پخش شدند تا اجلاس آینده نزدیک سران ناتو در مادرید دوباره جمع شوند! در اجلاس ۷ کشور، دو مسئله مهم در دستور روز بود که در ارتباط با یکدیگر هم بود. حضور ارتش روسیه در اوکراین و تسلط آن بر شرق و جنوب شرقی اوکراین و یافتن راه حلی برای مذاکره با روسیه، و مسئله گاز و نفت که روسیه که نه می توانند بر آن چشم بپوشند و نه می توانند بدون تحریم آن ادعای فشار اقتصادی به روسیه داشته باشند. سر هر دو موضوع اختلاف نظر در میان سران این ۷ کشور آشکار بود و اغلب در لابلای خبرها، دم خروس این اختلاف از جیب یکی از سران بیرون می آمد. همگی نگران بحران اقتصادی در کشورهای خودشان بودند و به همین دلیل پافشاری های نخست وزیر انگلستان برای کمک نظامی به کیف حمایتی را در پی نداشت، حتی با پامنبری خوانی بایدن. همه آنها مثل داستان شیر پیر مثنوی مولوی "خرناسه" ای می کشیدند و در عین حال عقب عقب می رفتند و منتظر فرصت تا از هم جدا  شوند و هر کدام بازگردند به کشورهایشان. کشورهائی که تظاهرات علیه گرانی و بیکاری روز به روز گسترده تر می شود. گرچه در رسانه های تحت کنترل بازتاب گسترده ندارند.

در پایان اجلاس، "اورسولا فون در لاین" رئیس کمیسیون اروپا که مدتی نیز وزیر دفاع آلمان بود را پیش انداختند تا درباره نتایج مذاکرات سران ۷ کشور مصاحبه کند. فون در لاین نیز در این مصاحبه نتوانست روی اختلافات و نگرانی ها ماله بکشد و لابلای مصاحبه اش نکاتی را مطرح کرد که نشان داد، ماجرا همان شیر پیر مثنوی مولوی است! او گفت:

«اتحادیه اروپا یک طرح برای تحریم نفت روسیه ارائه کرد که بموجب آن اروپا از نفت روسیه دور می شود، اما پوتین نباید بتواند این نفت را به بازار جهانی ببرد و سپس قیمت ها افزایش یابد و او خزانه نظامی خود را پر کند.  (وقتی تحریم می کنید و دور می شوید و روسیه بازارهای دیگر را فعال می کند، چگونه می خواهید جلوی آن را بگیرید؟)

فون در لاین گفت:

ما باید یک اتحاد گسترده ‌تر ایجاد کنیم که بگوییم ما آماده‌ایم بهای مناسبی برای نفت بپردازیم، اما نه بهایی بسیار بالا.  ما آماده ایم به تولید نفت پاداش دهیم، اما باید سقف قیمتی تعیین کنیم.  سپس همه آن را بخریم. برای جلب حمایت هند و چین با آنها بحث خواهیم کرد، اما جلب رضایت آنها دشوار است، گرچه ارزش امتحان را دارد.»

یعنی دو خریدار بزرگ نفت و گاز روسیه را نمی توانید به سوی خود جلب کنیم و بنابراین نمی توانیم جلوی پر شدن خزانه روسیه را بگیریم و ضمنا روسیه چنان تخفیفی در قیمت نفت و گاز می دهد که ما قادر نیستم با چنین تخفیفی از کشورهای دیگر نفت و گاز بخریم! به دیگر سخن "با نگرانی از آینده بحران اقتصادی غرب، باید همچنان دور خودمان بچرخیم و شاید در این چرخ چرخ عباسی زلنسکی را از دایره چرخ چرخ بیرون انداختیم و بر سر آینده اوکراین با روسیه وارد مذاکره شدیم.


سخنرانی لاوروف درعشق آباد:

ایران نامزد شایسته ای

برای عضویت در بریکس است!


موافقان و مخالفان ناتوی عربی


اقدام مشترک روسیه و ایران

برای حمل و نقل شمال به جنوب


نظرات لاوروف، مدویدوف، لوکاشنکو و دبیرکل ناتو

ناتو همان راهی را می رود

که هیتلر در جنگ دوم رفت!


راه توده ۸۳۸ منتشر شد!

هفته نامه راه توده - شماره ۸۳۸ (چهارشنبه ۸ تیرماه ۱۴۰۱) منتشر شد و مطالب آن علاوه بر سایت این نشریه، روی فیسبوک و کانال تلگرامی راه توده نیز قرار گرفت. سرمقاله این شماره اختصاص به دور جدید مذاکرات اتمی در قطر و نقشه ای که امریکا به کمک اتحادیه اروپا برای ایران کشیده دارد. بخش دهم گزارش مترجم استالین در کنفرانس تهران را دراین شماره می خوانید و همچنین مطالب دیگری باعناوین زیر:

 حضور دوباره سردبیر راه توده در برنامه "پرگار"، مذاکرات قطر با دست پر و یا دست خالی؟ بخش دوم گزارش "شیراز، شهر گلسرخ:، پژوهش های مارکسیستی در سالهای گذشته، نقش زنان در دولت جدید چپ کلمبیا، جهان در حال تغییر بدون بازگشت است، روسیه میراث دار اتحاد شوروی است، بومیان اکوادور در جنبش خیابانی، تحریم روسیه ونزوئلا را عزیز غرب کرد، خانه تکانی در شورای امنیت سازمان ملل متحد و سرانجام "اسناد طرح انگلیس برای یورش به حزب توده ایران".

تلگرام راه توده:

https://telegram.me/rahetudeh


پس از سفر لاوروف به تهران

دیدار و مذاکره

پوتین و رئیسی درترکمنستان


رئیس اسبق صدا و سیما

حسین طائب را

دیرهنگام برکنار کردند!


عنوان اول پیک نت ۷ تیر

اجلاس رهبران G 7
زیر فشار ترس ‌از روسیه‌ و چین

ترجمه و تدوین - آذرنگ


این نوع تظاهرات را

رسانه های غرب پخش نمی کنند!


یکی از ورودی های

مرکز قدرت در ج. اسلامی

 

شاید این نخستین عکس از خیابان پاستور و یکی از درهای ورودی به بیت رهبری باشد که اخیر منتشر شده است. این محل حریمی امنیتی دارد که هیچ اتومبیل و سواره و پیاده ای نمی تواند از آن عبور کند مگر دارای کارت ویژه داشته باشد. شاید اگر این حریم وجود نداشت و مردم نیز دقیقا میدانستند رهبر جمهوری اسلامی کجا زندگی می کند، خیلی از تظاهرات و اجتماعات تظلم خواهی در این خیابان شکل می گرفت و ای بسا حضور رهبر در جمع این تظاهر کنندگان با همه گونه تدابیر امنیتی که طبیعی نیز هست، راهگشای ارتباط مستقیم رهبر با مردم بود. همه مردم ایران آنها نیستند که هر چند وقت یکبار آنها را سازمان یافته جمع می کنند در حسینیه جنب همین بیت و رهبر برایشان سخنرانی یکطرف می کند. ضمنا تا آنجا که شنیده شده، خانه های آن منطقه طی سالها خریداری شده و به عوامل شناخته شده و مورد تائید جهت سکونت داده اند. همچنین خیابان پاستور با چندین تونل به نقاط دیگر شهر وصل است که ورود و خروج ها از این تونل ها انجام می شود.


زمزمه رفتن زلنسکی

از اوکراین به انگلستان!


اروپا بدون روسیه آینده ای ندارد!

 

این سخنان نماینده پارلمان آلمان است: شهروندان آلمانی با دوران سختی مواجه هستند که از زمان جنگ جهانی دوم به بعد دیده نشده است. جهان در حال چند قطبی شدن است. کشور روسیه یکی از بزرگترین تامین کنندگان مواد اولیه در جهان است، شما کشور ما و کل قاره اروپا را به خطر می اندازید. بدون روسیه ما آینده ای نداریم!


عنوان اول پیک نت ۶ تیر

چه پیامی میان طائب

واسرائیل ردوبدل شده‌ بود؟


بجای رسیدگی به خواست های معلمان

۲۳۰ معلم در تهران

و دیگر شهرها زندانی اند!


حساب بانکی

DEUTSCHE BANK

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

 

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@pyknet.net

 

آدرس پستی

N.Vernis

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

Site Meter Site Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 


کدام مطلب پیک نت روزگذشته

بیشتر خوانده شد؟

گزارش خبری مربوط به خیابان پاستور و یکی از ورودی های بیت رهبری با نزدیک به ۵ هزار خواننده روی کانال تلگرامی پیک نت روز گذشته بیشترین مخاطب را داشت. روی فیسبوک پیک نت بیشترین خواننده را خبر خروج احتمالی زلنسکی از کیف به طرف انگلستان داشت و همین مطلب روی ۱۳ فیسبوک خوانندگان آن نیز به اشتراک گذاشته شد.
. https://www.facebook.com/

pyknet1357/


تلگرام پیک نت


 فیسبوک پیک نت


سایت بین المللی

آمار سایت های خبری فارسی

پیک نت:

Monthly Visitors: 504,930


صفحات اول

روزنامه های امروز ایران