تحکیم موقعیت اقتصادی روسیه

تناسب روبل و دلار

برای‌اولین‌بار به ۵۰به۱ رسید

 

گفتگو با حسین راغفر

نفوذ، جهل و طمع

۳عامل گرانیها درایران است

(پیک هفته ۱۰۹)  ۱۱ تیر ماه ۱۴۰۱ - ۲ ژوییه ۲۰۲۲

 pyknet100@gmail.com


۱۱-۸ تیر ماه

خبرهای
 سیاسی - اجتماعی


۱۱-۸ تیر ماه

رویدادهای منطقه

 و جهان


۱۱-۸ تیر ماه

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


۱۱-۸ تیر ماه

منتخب اخبار
شهرستان ها


۱۱-۸ تیر ماه

منتخب اخبار ورزشی


۱۱-۸ تیر ماه

منتخب اخبار اقتصادی

عنوان اول پیک نت ۱۱ تیر

"گره کور"مذاکرات اتمی
کجاست که بازنمی شود؟

درباره مذاکرات اتمی، نه ایران و نه طرف های مقابل، هیچکدام نمی گویند "گره"  کور مذاکرات چیست؟ ایران می گوید امریکا زیادخواهی دارد و امریکا می گوید ایران مسائل فرعی را چاشنی مذاکرات می کند. این زیادخواهی چیست و آن مسائل فرعی کدامند؟ هیچکدام نمی گویند و مفسران تلویزیون های خارج از کشور هم فراتر از حدس و گمان هائی نا مفهوم نمی روند و عمدتا، اگر تا چند هفته پیش روی کارشکنی روسیه و شخص وزیرخارجه آن کشور متمرکز بودند، حالا روی ماندن و یا نماندن نام سپاه در لیست تروریسم جهانی  و شاخ و شانه کشیدن های اسرائیل برای حمله به ایران، در صورت شکست مذاکرات تمرکز می کنند. در داخل کشور هم، رسانه ها درحالیکه معطل ماندن مصالحه و شکست مذاکرات را دلیل بحران اقتصادی و گرانی دلار و گرانی مایحتاج عمومی و ... می دانند تقریبا همگی معتقدند باید آغوش برای امریکا گشود تا همه مشکلات یکباره حل شود.

آنچه ما، از این گره کور و بن بست درک می کنیم، چیز دیگری است و تفاوت نمی کند که مذاکرات در وین باشد یا در قطر، اصل مسئله مهم است و آن نیست، مگر سیاست استراتژیک امریکا برای بریدن بند ناف ایران از چین و روسیه و کشیدن آن به بهانه مصالحه بر سر لغو تحریم ها به سوی خود و بستن آخرین سوراخ کمربند (بقول صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی جمهوری اسلامی و وزیر خارجه احمدی نژاد) به دور روسیه! امریکا ممکن است برای رسیدن به این هدف در باغ سبزی هم نشان بدهد و عقب نشینی های تاکتیکی هم بکند و این نکته ایست که ظاهرا هسته مرکزی قدرت در جمهوری اسلامی از آن آگاه است و با انواع مانورها در مذاکرات اتمی "زمان" می خرد تا هم دستآوردهای اتمی ایران را تقویت کند و هم جای پای خود را در جبهه شرق مستحکم. بدین ترتیب، هر دو طرف میدانند زیر کاسه مذاکرات چه نیمکاسه ای پنهان است اما اعلام نمی کنند و به روی خود هم نمی آورند. گره اصلی اینجاست! پیش بینی استراتژیک ایران نگاه به شرق بعنوان جهان آینده است و بخوبی میداند که همه در حال تیز کردن شمشیرهای خود هستند و گروگان گیری های سیاسی روز به روز آشکارتر می شوند. تا جائی که رئیس جمهوری ۷ رنگ ترکیه هم سعی کرد با قبول عضویت سوئد و فنلاند در ناتو ماهی هواپیمای اس ۳۵ را در هوا بگیرد! در این شمشیر تیز کردن ها و امتیاز خواستن ها، طبیعی است که ایران هم باید شمشیر خود را تیز کند و حداقل، تیز نگهدارد (قدرت اتمی و نظامی) و هم مانور کرده و ریشش را از چنگ امریکا در آورد و پشت جبهه خود را در پیوند با چین و روسیه و دو سازمان بریکس و شانگهای روز به روز مستحکم تر کند. شواهد نشان میدهد که در این جهت لنگان لنگان حرکت می کنند و در کنار آن در پی حل مناسبات تیره سیاسی میان خود با برخی کشورهای مهم منطقه مانند عربستان و مصر و اردن و ... نیز هستند که کاملا و بسیار طبیعی در تضاد و تقابل با سیاست های منطقه ای اسرائیل است.

 در این کشاکش بین المللی، اگر ایران بتواند پشت جبهه خود در داخل کشوررا  درست کند، می تواند در میدان مانده و نقش آفرین هم بشود و این پشت جبهه درست نخواهد شد، مگر با دگرگون ساختن ساختار و سمت گیری اقتصاد تجاری و انگلی حاکم بر کشور که ریشه فساد و گرانی و تباهی در همینجا نهفته است. کار با یک گام به جلو و سه گام به عقب سامان نخواهد یافت، بلکه با تدوین یک برنامه دقیق و اعلام و تشریح آن برای مردم و یک بسیج ملی برای تحقق آن امکان پذیر است. در ادامه و همسو با آن باید تجدید نظری اساسی در سیاست های اجتماعی - ارتجاعی صورت گیرد و بجای زندان و برخوردهای امنیتی، تلاش شود زبانی برای گفتگو با همه مخالفان و منتقدان یافت شود که بعید است اگر این زبان با صداقت و شفافیت همراه باشد، کسی آن را رد کند. باید در سیاست های فرهنگی و اجتماعی و امنیتی دو دهه گذشته تجدید نظری اساسی صورت گیرد.


مصاحبه پوتین درباره اجلاس ناتو

دشمن سازی از ایران نتیجه نداد

 دشمنی با روسیه را آغاز کردند!


تفسیر روزنامه اومانیته از جنگ اوکراین- ترجمه آذرنگ

اکنون باید مذاکره صلح کرد

فردا می تواند دیر باشد!


لاوروف:

توصیف ناتو بعنوان

ائتلاف دفاعی شرم آور است!


دکتر فردین علیخواه:

۳ تلویزیون معروف خارج کشور

چه تعداد بیننده درایران دارند؟


رئیس جمهور اندونزی در مسکو

من حامل پیامی محرمانه

از جانب زلنسکی بودم!


سخنگوی وزارت خارجه چین:

ناتو و گروه ۷ را

لازم نیست زیاد جدی بگیرید!


روزنامه "دی ولت" آلمان

مردم اروپا بزودی خواهند گفت:

"اوکراین" را به حال خود رها کنید!


سرمقاله ۸۳۸

"تسلیم یا خونریزی" دو راهی

امریکا و اروپا در برابر ایران


مذاکرات غیر مستقیم اتمی با امریکا

نباید در قطر

کلاه سر ایران بگذارند!


موافقان و مخالفان ناتوی عربی


حساب بانکی

DEUTSCHE BANK

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

 

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@pyknet.net

 

آدرس پستی

N.Vernis

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

Site Meter Site Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 


کدام مطلب پیک نت روزگذشته

بیشتر خوانده شد؟

عنوان اول پیک نت چهارشنبه با بیش از ۶ هزار خواننده روی تلگرام این روزنت پر مخاطب ترین مطلب در مقایسه با دیگر مطالب بود. روی فیسبوک پیک نت مطلب "ناتو همان راهی را می رود که هیتلر رفت" بیشترین خواننده را داشت و روی ۱۴ فیسبوک خوانندگان آن به اشتراک گذاشته شد.
. https://www.facebook.com/

pyknet1357/


تلگرام پیک نت


 فیسبوک پیک نت


سایت بین المللی

آمار سایت های خبری فارسی

پیک نت:

Monthly Visitors: 504,930


صفحات اول

روزنامه های امروز ایران