سرمقاله راه توده 639

بصیرت ملی و مردمی

در برابر بصیرت قدرت

 

مصاحبه قائم مقام آستانقدس

43 در صد اراضی مشهد

متعلق به آستانقدس است

(پیک هفته ۱۰۹) 17 اسفند  1396 برابر با 8 مارس 2018 

 pyknet100@gmail.com


پر مخاطب ترین مطلب پیک نت روز گذشته (چهارشنبه) تفسیر سخنان نوبخت سخنگوی دولت بود که با عنوان " پیاده نظام خرید دلار را چه کسانی بسیج می کنند" (نبرد "دلار"ی با هدف زمین زدن دولت روحانی") بود که روی فیسبوک و کانال تلگرام پیک نت 21 هزار خواننده داشت و در 9 فیسبوک خوانندگان آن نیز به اشتراک گذاشته شد


 15-16  اسفند

خبرهای
 سیاسی – اجتماعی


 15-16  اسفند

منتخب رویدادهای منطقه و جهان


 15-16  اسفند

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


 15-16  اسفند

منتخب اخبار
شهرستان ها


 15-16  اسفند

منتخب اخبار ورزشی


 15-16  اسفند

منتخب اخبار اقتصادی


عنوان اول پیک نت 17 اسفند

مردم با سینه زنی

و قمه نوازی شادی کنند؟

دادستان کل گفته که مگر هیچ تفریح دیگری برای نشاط مردم جز کنسرت وجود ندارد؟ چند امام جمعه هم این اظهار فضل را تکرار کرده اند. برای رقص و شادی چند دختربچه 9 ساله بمناسبت روز زن در برج میلاد تهران هم قشقرق راه افتاده که اسلام به باد رفت! مگر تفریح و شادی فقط رقص است؟

دادستان تهران هم گفته که اگر در اتومبیل ها موزیک هنجار شکن پخش شود و روسری خانم های داخل ماشین هم پائین باشد با راننده و سرنشینان برخورد می شود و تاکنون هم تعدادی اتومبیل به همین دلیل توقیف شده است. مگر فقط موزیک هنجار شکن شادی است؟

به این ترتیب نه رقص شادی است، نه موزیک شاد نشاط و شادی است و نه کنسرت شادی است. علما بفرمایند یک تعریفی از شادی ارائه فرمایند. یعنی مردم با مراسم عاشورا شادی کنند؟ یا وقتی سینه می زنند قر هم بدهند!


مرور مطبوعات ۱۶ اسفند

بازگرداندن ثروت مسئولان

"بامبول" جدید مخالفان دولت!


با تعیین محدوده و محدودیت ها

برداشتن روسری

در برخی مکان ها آزاد می شود؟


اتم و اصلاحات اجتماعی

بلند پروازی های

شاهزاده جوان عربستان سعودی

اومانیته - ترجمه آذرنگ


راه توده شماره 639 منتشر شد!

هفته نامه راه توده شماره 639 (پنجشنبه 17 اسفند 96) منتشر شد و مطالب آن علاوه بر سایت این نشریه، روی فیسبوک و کانال تلگرام راه توده نیز قرار گرفت. سرمقاله این شماره اختصاص به معضل حصر برای حکومت و پیشنهاد همه پرسی از مردم درباره خاتمه و یا ادامه آن دارد. بخش دیگری از روزشمار اخبار ایران از انقلاب مشروطه تا انقلاب 57 دراین شماره منتشر شده که مربوط به روزهای پایانی سلطنت قاجاریه و آغاز کودتای رضاخان، وحشت انگلستان از سه جنبش پر قدرت انقلابی درخراسان، تبریز، گیلان و فروپاشی آن نظام دارد. در ادامه انتشار کتاب "برخی بررسی ها..." نوشته احسان طبری رسیده ایم به جنبش انقلاب دراویش ایران در دوران حافظ که همزمان شده است با تظاهرات و سرکوب دراویش در تهران. بحران اقتصادی و راه حل برون رفت از آن در ایران، اجرای تام و تمام لیبرالیسم اقتصادی در جمهوری اسلامی و وحشت طرفداران آن – به شمول اصولگرایان و بیت رهبری و سپاه و ...- از آزادی های لیبرالی و ترجمه مقالاتی درباره انتخابات در السالوادور، نگاهی به تاریخ انتشار روزنامه پراودا، ایدئولوژی زدائی چپ و استواری ایدئولوژیک راستگرایان، اصلاحات در عربستان به رهبری شاهزاده ای بنام "بن سلمان" از جمله مطالب این شماره راه توده است.


منتخب اخبار روزهای گذشته


پیاده نظام قالیباف، قوه قضائیه و تبلیغات اسلامی

2 میلیارد و100 میلیون بدهی

نشریه "حزب الله" بخشیده شد


پیاده نظام خرید دلار را چه کسانی بسیج می کنند؟

نبرد "دلار"ی با هدف

زمین زدن دولت روحانی


عنوان اول پیک نت 16 اسفند

تحمل نکردن مخالف آغاز دیکتاتوری است
 

شمار مصاحبه های تصویری برای شکستن انحصار سیمای جمهوری اسلامی درحال افزایش است. این سد را تلویزیون "آپارات" شکست و حالا توسط رسانه های دیگر در حال گسترش است. مصاحبه تصویری مصطفی تاج زاده معاون سیاسی وزارت کشور در دولت خاتمی و عضو ارشد سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی و جبهه مشارکت، در برنامه "رادیکال" اعتماد آنلاین از جمله همین مصاحبه های تصویری است. مضمون برخی فرازهای مصاحبه تاج زاده چنین است:

« ما خیلی خطا در عالم سیاست داشته ایم. آنچه را که فکر میکردیم  درست است سعی میکردیم درجامعه پیاده کنیم در صورتیکه در جامعه تفکر و گرایشات متعددی وجود دارد و آنها را نادیده میگرفتیم. شباهت گفتاری که ما در دهه 60 داشتیم اکنون جبهه پایداری آن را دنبال میکند آیا باید سی سال بگذرد تا متوجه شوند. من این را در زندان به بازجوهایم گفتم. آنها گفتند ما (جبهه پایداری) از شما یاد گرفتیم و من گفتم چرا کارهای خوب ما را یاد نگرفتید؟

نظام تک حزبی و تک صدایی در این برهه از تاریخ جهان، راه به جایی نخواهد برد. شاه برای مردم راهی جز انقلاب باقی نگذاشته بود و این راهی است که اقتدارگرایان و تک صدایان باید از آن تجربه بیاندوزند. بنی صدر رئیس جمهور شد و ما نتوانستیم تحملش کنیم در صورتیکه میتوانستیم با انتخاب نخست وزیری مورد تایید طرفین مسیر دیگری را برویم که منجر به خرداد 60 نشود. همین مسئله در مورد جنگ هم صادق است. ما باید پس از فتح خرمشهر جنگ را تمام میکردیم. در مورد مسئله اتمی هم همینگونه است.

در انتخابات اخیر ریاست جمهوری 18میلیون رای ندادند و 16میلیون هم به رقیب رای دادند. اینها را باید دید. نظامی که نتواند مخالفینش را ببیند محکوم به دیکتاتوری است.

موقعی که من مدیرکل مطبوعات وزارت ارشاد بودم با توده ایها خیلی برخورد بدی داشتم. 11چاپخانه آنها را بطور غیر قانونی بستم، جلوی انتشار پرسش و پاسخ هفتگی کیانوری را گرفتم . درحالیکه باید حاکمیت قانون را قبول می کردیم حتی اگر آن قوانین را دوست نداشتیم.

کسانی مانند سازگارا و بعضی اصلاح طلبان که به خارج رفته اند دید صحیحی  نسبت به رویدادها، شبیه ما که در ایران هستیم ندارند. بازجوهای من اصرار بر رفتن من به خارج داشتند که با مخالفت من روبرو شدند.

معتقد هستم که در جریان انتخابات سال88 کودتا شد و رقیب را از صحنه سیاسی بیرون کردند. جریان اصلاح طلبی اکنون دارای اکثریت است و به سرعت پیش می رود. در جامعه کنونی وجه غالب آن آقای خاتمی است که دغدغه اصلی آن آزادی است و دغدغه آقای موسوی عدالت اجتماعی و شکاف طبقاتی است و حالیه تلفیق جریان آقای خاتمی و آقای موسوی جریان حاکم است.

راه حل ما در داخل بازکردن فضای سیاسی باید باشد. ما به یک برجام داخلی نیازمندیم. برای بقای ایران باید از روحانی پشتیبانی کنیم . الترناتیوی که من میبینم بسیار بدتر از جمهوری اسلامی است. درباره حجاب هم رضاشاه و هم جمهوری اسلامی شکست خوردند. باید با مردم حرکت کنیم و به خواست مردم تمکین کنیم.

متن مصاحبه را می توانید از روی لینک زیر ببینید و گوش کنید:

https://www.aparat.com/v/Lkw9x/

https://www.youtube.com/watch?v=KyF-slJnjfw


جهانگیری و 8 سال احمدی نژادی

من اگر لازم شود

دهانم را دوباره باز می کنم


نگاه عضو شورای شهر تهران به

دختران انقلاب، زنان دستفروش

و حضور زنان در ورزشگاهها


بشار اسد، اردوغان را یک شیاد سیاسی معرفی کرد

راشا تودی ترجمه رضا نافعی


بصیرت ها رونمائی شده

نتیجه 7 سال صبر مردم و آنها که در حصر ماندند


عنوان اول پیک نت 15 اسفند

خانه تکانی قوه قضائیه
اولین گام مبارزه با فساد است


متن سخنان خاتمی هنوز منتشر نشده

دیدار 70 نماینده مجلس

با محمد خاتمی درباره مسائل روز


حساب بانکی

A.Khodai

DEUTSCHE BANK

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@pyknet.net

 

آدرس پستی

N.Vernis

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

Site Meter Site Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 


کانال تلگرام

اعضای تلگرام پیک نت

 از 15 هزار گذشت


صفحه فیسبوک

روزنت پیک نت


سایت بین المللی

آمار سایت های خبری فارسی

پیک نت:

Monthly Visitors: 504,930


صفحات اول

روزنامه های امروز ایران