حادثه آفرینی ها بازدارنده است یا بهانه ساز؟

افزایش ارتش ناتو در عراق

از 400 نفر به 4 هزار نفر

 

حمله نظامی اسرائیل به ایران

چقدر میتواند جدی باش؟

سایت روسی "بنیاد فرهنگ استراتژیک"

(پیک هفته ۱۰۹) 2 اسفند ماه 1399  - 20 فوریه 2021

 pyknet100@gmail.com


2 اسفند

خبرهای
 سیاسی – اجتماعی


2 اسفند

منتخب رویدادهای منطقه و جهان


2 اسفند

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


2 اسفند

منتخب اخبار
شهرستان ها


2 اسفند

منتخب اخبار ورزشی


2 اسفند

منتخب اخبار اقتصادی

عنوان اول پیک نت 2 اسفند

آیا قرار است از 1400

شکاف طبقاتی کنترل شود؟

نشست و برخاست های انتخاباتی، فعلا تا به صحنه آمدن و یا نیامدن چند چهره مشخص عمدتا سرگرم است. هم برای راستگرایان چند شاخه و عمدتا ارتجاعی و هم برای اصلاح طلبان چند شاخه. ورود چهره های مشخص به صحنه هم بستگی دارد به سرانجام برجام دراین مرحله، لغو تحریم ها و مذاکرات غیرمستقیم و مستقیم میان ایران و امریکا. این مذاکرات احتمالی نیز به این معنا نیست که طمع امریکا برای بدست گرفتن عنان ایران خاتمه می یابد و کشورهای پیرامونی ایران هم با ایران همسو می شوند. رقابت سیاسی، نظامی و اقتصادی ادامه خواهد یافت و یگانه هنر ایران دراین مرحله و برای عبور از گذرگاه کنونی یک خانه تکانی اساسی در خود حاکمیت است. این خانه تکانی نیز ممکن نیست مگر با تغییر اساسی سمت گیری اقتصادی ایران و تصویب و اجرای قوانینی که دست دولت را برای جلوگیری از غارت کشور توسط مافیاهای هفت سر بگیرد و روند ادامه طبقاتی تر شدن کشور را گرفته و قطار رفته را به عقب باز گرداند. یعنی اجرای همان بیانیه هائی که میرحسین موسوی پس از  انتخابات 88 و در اعتراض به کودتا علیه رای مردم منتشر کرد. این مهم نیست که او دیگر توان و سن وسال بدست گرفتن چنین سکانی را دارد یا ندارد، مهم اینست که آن بیانیه ها و منشورها به یک برنامه اقتصادی و سیاسی تبدیل شده و به اجرا گذاشته شود. انتخابات 1400 اگر این رنگ و بو را داشته باشد یک انتخابات جدی است و به همین دلیل باید منتظر بود و دید در آغاز سال جدید کدام شخصیت ها و چهره ها در میدان رقابت می مانند. تا آن زمان جاده های انحرافی بسیار باز خواهد شد که باید هوشیار بود و آنها را بازشناخت. نباید آن فریبی که در انتخابات سه دوره پیش "اعلمی" به این دلیل که آذربایجانی است و به امید رای ترک زبانها و شکستن آراء به میدان فرستادند را خورد و نه آن خام خیالی که با پیش انداختن دکتر معین و شکسته شدن آراء عملا پیروزی احمدی نژاد را ممکن ساختند. رهبر جمهوری اسلامی در آخرین سخنرانی اش که در سالگرد قیام تبریز ایراد کرد برای نخستین بار پس از وعده و آرزوی انتخابات پر شور در 1400، چنین جمله از دهانش خارج شد « عقب ماندگی‌های کشور بابت انقلابی عمل نکردن است. شکاف طبقاتی باید از بین برود.» . حالا باید دید این جمله ناشی از عزمی راسخ برای خاتمه شکاف طبقاتی در جامعه است؟ آیا قرار است این شکاف طبقاتی رنگ و بوی انقلابی به خود بگیرد؟ اگر چنین باشد، قطعا باید اصول کامل قانون اساسی اجرا شود و آن اصولی که به فرمان خود ایشان تغییر داده شده و به ضد خود تبدیل شده به ماهیت اولیه خود باز خواهد گشت. از جمله اصل 44 قانون اساسی درباره اقتصادی سه بخشی (تعاونی- دولتی- خصوصی)؟ و یا این جمله نیز یک مانور است. از جمله مانورهائی که ایشان مدعی بود احمدی نژاد شعارهای انقلاب را زنده کرد؟ انتخابات1400 اگر این ماهیت را پیدا کند جدی است و مردان چنین میدانی هم باید مردانی جدی باشند و نظرات خود را در همین چارچوب بیان کنند. دوران پنهان شدن پشت کلی گوئی ها گذشته است.


درانتظار رونمائی های بیشتر

دکتر پزشکیان از نامزدهای

غیر نظامی 1400 خواهد بود؟


مکانیزم ماشه لغو شد

گِره برجام با اولین

عقب نشینی امریکا باز می شود؟


سرمقاله راه توده 776

طشت ناتوانی راستگرایان مرتجع

ازبام میدان نقش‌جهان سقوط کرد


گفتگو با صادق خرازی

شاید در انتخابات 1400

شاهد پدیده هائی باشیم!


عنوان اول پیک نت 29 بهمن

دیر یا زود

یک‌ بلای‌آسمانی نازل می‌شود!


در حمایت از قالیباف

سخنگوی قوه قضائیه اعلام خبر

محکومیت عیسی شریفی را پس گرفت


درباره بودجه و دخالت های نابجای مجلس

نامه جهانگیری به رهبر

که متن آن فاش نشده است!


ترامپ پس از رد استیضاح:

جنبش ما با شعار

"عظمت امریکا" تازه آغاز شده


در آلمان "ناصر خسرو"ئی فعال نیست!

مقایسه واکسیناسیون کرونا

در آلمان و در جمهوری اسلامی


چرا بی بی سی از چین اخراج شد!

چین و روسیه در تدارک انتشار چند شبکه اینترنتی هستند که گفته می شود بصورت رقیب فیسبوک و اینستاگرام وارد صحنه اینترنت خواهند شد. روسیه اعلام کرده که دلیل این اقدام پخش اخبار همه جهان بصورت واقعی و نه گزینشی از چند کشور با اهداف سیاسی صاحبان شبکه های کنونی اینترنت است. فعلا این شبکه ها در خدمت سیاست جهانی غرب و جنگ تبلیغاتی با چین و روسیه عمل می کنند.

همزمان با این اعلام، چین جلوی فعالیت جهانی بی بی سی در آن کشور را گرفت. بی بی سی با مظلوم نمائی این خبر را منتشر کرد اما نگفت به چه دلیل چین دست به این اقدام زد. این درحالی است که چند نمونه هائی از شگردهای تبلیغاتی بی بی سی علیه چین را بعنوان دلیل منتشر کرده است. از جمله فیلمی که می بینید.

چین در توضیح این فیلم اعلام کرد: در ماه دسامبر سال 2020 میلادی کاربران یوتیوب شاهد پخش یک گزارش ویدیویی از سوی بی بی سی تحت عنوان "با گذشت یک سال، کرونا چگونه ووهان را تغییر داد" بودند. رنگ نسخه های منتشر شده در دو حساب انگلیسی و چینی بی بی سی کاملاً متفاوت است. تیره و تار نشان دادن رنگ‌ها و تصاویر مربوط به چین از جمله اصلی‌ترین شگردهای رسانه‌ای بی بی سی و از جمله دلایلی است که باعث شده این رسانه به خاطر نقض قوانین و اخلاق حرفه ای روزنامه نگاری و دروغ پراکنی از چین اخراج شود.


ژست های انتخاباتی

شرط ابراهیم رئیسی برای

باز نکردن در زندانهای ایران


حساب بانکی

DEUTSCHE BANK

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

 

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@pyknet.net

 

آدرس پستی

N.Vernis

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

Site Meter Site Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 



کدام مطلب پیک نت روزگذشته

بیشتر خوانده شد؟

با نزدیک به 10 هزار خواننده ، عنوان اول پیک نت روز چهارشنبه (دیر یا زود اینترنت ماهواره ای مانند یک بلای آسمانی نازل می شود) روی تلگرام این روزنت پر مخاطب ترین مطلب بود. قفل فیسبوک پیک نت از صبح پنجشنبه باز شد و مطالب این شماره روی آن به روز شد.

آدرس فیسبوک پیک نت اینجا


تلگرام پیک نت


 فیسبوک پیک نت


سایت بین المللی

آمار سایت های خبری فارسی

پیک نت:

Monthly Visitors: 504,930


صفحات اول

روزنامه های امروز ایران