بانگی که از مجلس برخاست

امپریالیسم خبری افکار عمومی

مردم جهان را اداره می کند!

 

هند از امریکا برای

مقابله با روسیه پیروی نکرد

یونگه ولت ترجمه رضا نافعی

(پیک هفته ۱۰۹)  ۱۶ اسفند  ماه ۱۴۰۰ - ۷ مارس  ۲۰۲۲

 pyknet100@gmail.com


۱۶ - ۱۵ اسفند

خبرهای
 سیاسی - اجتماعی


۱۶ - ۱۵ اسفند

رویدادهای منطقه

 و جهان


۱۶ - ۱۵ اسفند

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


۱۶ - ۱۵ اسفند

منتخب اخبار
شهرستان ها


۱۶ - ۱۵ اسفند

منتخب اخبار ورزشی


۱۶ - ۱۵ اسفند

منتخب اخبار اقتصادی

عنوان اول پیک نت 16 اسفند

به دو سئوال پاسخ بدهید

تادلیل جنگ‌‌اوکراین را بدانید!

موافق و مخالف جمهوری اسلامی، کافی است به این سئوال بسیار ساده پاسخ بدهند تا میزان درک خود از حوادثی که در اوکراین در جریان است و می رود تا آینده نزدیک ما را - مثبت یا منفی- ترسیم کند نشان بدهند:

«چرا، به چه دلیل و با کدام انگیزه در تمام اروپا و امریکا، تمام رسانه های تصویری، صوتی و فیسبوکی را که از روسیه و بلاروس خبر پخش می کنند بسته اند؟»

پاسخ این سئوال برای ما آنقدر روشن است که در روزهای گذشته با زحمت بسیار، سعی کرده ایم این سانسور تاریخی و بی نظیر را شکسته و آن خبرهائی را بدست آورده و منتشر کنیم که اروپا و امریکا نمی خواهند مردم از آنها مطلع شوند. البته مخاطبین ما تنها ایرانی ها هستند. خوشبختانه و تا آنجا که ما مطبوعات ایران را دنبال کرده و می کنیم، برخی روزنامه ها، خود را از زیر سانسور رسانه های غربی بیرون کشیده و اخباری مفتاوت از آنچه که آن رسانه ها منتشر می کنند را در ایران منتشر می کنند. یگانه توصیه ما به همه کسانی که پیک نت را می خوانند یا مطالب آن را به اشتراک می گذارند و یا در تماس های خود با دیگران خبرهای روز را با آنها مبادله می کنند، اینست که اخبار وگزارش های پیک نت را به اطلاع آنها برسانند. پیک نت روی تلگرام خود بیش از 27 هزار عضو دارد، فیسبوک پیک نت نیز خوانندگانی پر شمار دارد و سایت پیک نت نیز مطابق جدول سروری که دراختیار داریم، بالای 50 هزار بازدید کننده روزانه دارد. با این همه، همچنان بر توصیه خود برای پخش اخبار و گزارش های پیک نت پافشاری می کنیم. ما، همانگونه که در بالا اشاره کردیم، دوران بسیار مهمی را پشت سر می گذاریم که هنوز همه ابعاد آن آشکار نشده است.

در ادامه این عنوان اول، فیلم (سمت راست) و ترجمه فارسی آن (سمت چپ) را می بینید و می شنوید درباره کشف پایگاه های اتمی در اوکراین و سلاح هائی که فاشیست های اوکراین می رفتند تا به آنها دست یابند. در این ارتباط نیز ما یک سئوال بسیار ساده و درعین حال مهم را در برابر خوانندگان خود قرار میدهیم:

امریکا، حداقل از دوران ترامپ، با لغو "برجام" سخت ترین تحریم ها را بخاطر غنی سازی اورانیوم علیه ایران و در واقع علیه مردم ایران به کار گرفته است. این تحریم ها، نه کمر حکومت ایران، بلکه کمر مردم ایران را زیر بار تورم و گرانی خم کرده است و از کنار این گرانی و فقر انواع پدیده های هولناک اجتماعی سر برآورده است. حال سئوال ما اینست: چرا امریکا نه تنها بر فعالیت های وسیع اتمی در اوکراین چشم بسته بود، بلکه آن را پنهان می کرد و نه تنها پنهان می کرد بلکه به آن یاری هم می رساند؟

ترجمه فارسی گزارش تلویزیون روسیه 24 را درباره فعالیت های پنهان اتمی اوکراین با دقت گوش کنید. غرب تا دیروز نمی گفت اما حالا زیر فشار افشاگری ها بناچار اعتراف می کند که اوکراین بزرگ ترین کشور اتمی اروپا شده بود. یعنی جلوتر از انگلستان و فرانسه. این قدرت اتمی و در واقع این "چاقو" را برای چه کسی تیز کرده بودند؟ آن هم بدست فاشیست ها و نازیست هائی که یک ارتش سازمان یافته 50 تا 60 هزار نفره در اوکراین تشکیل داده اند.

-----------------------

بمب کثیف (به انگلیسی)  نوعی سلاح انفجاری است که در آن از یک انفجار غیرهسته‌ای برای پراکندن مواد "پرتوزا" و آلایش هسته‌ای محیط استفاده می‌شود. اگر چه در بمب کثیف از انفجار هسته‌ای استفاده نمی‌شود اما به دلیل آلودن کردن محیط به مواد رادیواکتیو از جمله سلاح‌های هسته‌ای به‌شمار می‌رود.


مذاکره کننده مینسک چرا ترور شد؟

رئیس جمهور آینده اوکراین

ونقش مهم ارتش این کشور!


گفتگوی تلفنی پوتین و اردوغان

قبول پیشنهادهای روسیه

یگانه راه حل اوکراین است

سایت جنگ و صلح. ترجمه- کیوان خسروی


گرانی و نگرانی مردم

ازتحریم روسیه درکشورهای بالتیک

روزنامه روسی "وزگلاید"


کشف آزمایشگاه‌هایبیولوژیک دراوکراین

 

روز شنبه، بمناسبت سالروز درگذشت استالین در مسکو، رهبر حزب کمونیست روسیه اطلاعات تازه ای را درباره آنچه که در اوکراین طی سالهای اخیر جریان داشته را فاش کرد که فیلم آن را می بینیند. او گفت:

ایالات متحده 15 آزمایشگاه بیولوژیکی را در اوکراین ایجاد کرده و متخصصان آمریکایی در حال تهیه باکتری های جدید بودند تا همه چیز را مسموم کنند. پنج آزمایشگاه بیولوژیکی در گرجستان و 9 آزمایشگاه دیگر در قزاقستان نیز کشف شده است که موسس آنها امریکاست.


مردم بتدریج با واقعیات

قدرت فاشیست‌ها دراوکراین آشنا می‌شوند

دولت مولداوی نزدیک ترین مناسبات را با امریکا و ناتو دارد. حتی دراین کشور نیز بتدریج مردم خود را از زیر بمباران خبری رسانه های غربی و محروم بودن از هر رسانه ای که از روسیه اخبار اوکراین را منتشر کند، بیرون کشیده و علیه جنگ و به نفع روسیه به میدان آمده اند. بتدریج مردم از ریشه های فاجعه ای که فاشیست ها در اوکراین تدارک دیده و حالا دستشان رو شده آگاه می شوند. همه آنها که در سالهای اخیر به اوکراین سفر کرده اند خوب می دانند که فاشیست ها دولت اوکراین را بدست گرفته بودند و در ادارات حاکم بودند. درارتباط با فیلم بالا در همین شماره پیک نت ترجمه ای از گزارشی را می خوانید که مربوط به کشورهای بالتیک و خطر گرانی ناشی از تحریم نفت روسیه است.


بیانیه حزب کمونیست روسیه

فاشیسم هیتلری در اوکراین

جان تازه گرفته است!

نعمت بوستانی


سقوط یک اردوگاه‌ بزرگ

‌ نظامی دراوکراین

گزارش تلویزیون "راشا تودی" از سقوط یک اردوگاه بزرگ نظامی در اوکراین که نام آن ذکر نشده است (سمت راست). افراد این اردوگاه پس از آگاهی از نزدیک شدن ارتش روسیه به محل، شتابزده چادرها و حتی ادوات نظامی خود را رها کرده و گریخته اند. به همین دلیل گزارش گر می گوید که به ما تذکر دادند وارد چادرها نشویم زیرا در آنها ادوات نظامی جا مانده است. ترجمه گزارش را از زبان روسی به فارسی بشنوید.ـ(چپ)


گزارش وزارت دفاع روسیه

انهدام۱۰۶۷تاسیسات‌نظامی اوکراین

سایت «ریا نووستی»- ترجمه- کیوان خسروی


علاوه بر مسائل داخلی، اوکراین بررسی میشود؟

مجلس نمایندگان خلق چین

تشکیل جلسه سالانه داد!


عنوان اول پیک نت ۱۵ اسفند

ارتش فاشیست‌های اوکراین
با ارتش روسیه می ‌جنگد!


هشدار محمد علی عموئی
فرصت آگاهی از عمق
رویدادهای اوکراین را نبایداز دست داد


زیاده روی زلنسکی

در مصرف کوکائین!

این فیلم (سمت راست) که متن روسی آن عینا به فارسی برگردانده و می شنوید (سمت چپ)، نشان میدهد که زلنسکی چه پیش از رئیس جمهور شدن و چه پس از آن نه تنها "کوکائین" مصرف می کرده بلکه در مصرف آن زیاد روی هم می کرده است. امریکا به امثال او برای کشاندن اوکراین به ورطه یک خطر اتمی برای روسیه و کل اروپا نیاز داشت.


بیانیه حزب کمونیست روسیه

آلمان از گذشته درس نگرفته

و بار دیگر به نازیسم امید بسته!

ترجمه نعمت بوستانی


ارتش روسیه در اوکراین

برای نجات آینده جهان می جنگد!


پوتین:بسیاری‌از این افراد ازخاورمیانه اعزام‌شده‌اند

اعزام مزدوران ۴هزار دلاری

از"کروواسی" به اوکراین


سرمقاله راه توده ۸۲۵

از پیشدستی روسیه علیه

توطئه‌های‌ناتو حمایت کنیم!


حساب بانکی

DEUTSCHE BANK

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

 

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@pyknet.net

 

آدرس پستی

N.Vernis

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

Site Meter Site Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 



کدام مطلب پیک نت روزگذشته

بیشتر خوانده شد؟

پر خواننده ترین مطلب پیک نت روز گذشته (یکشنبه) بیانیه توام با هشدار محمدعلی عموئی درباره خطر فاشیسم در اوکراین بود که تنها روی تلگرام پیک نت نزدیک به 8 هزار خواننده داشت. در فیسبوک پیک نت نیز این بیانیه و هشدار محمدعلی عموئی بیشترین خواننده را داشت رکورد اشتراک گذاری مطالب پیک نت را هم شکست زیرا روی 59 فیسبوک خوانندگان آن به اشتراک گذاشته شد.
آدرس فیسبوک پیک نت
https://www.facebook.com/

pyknet1357/


تلگرام پیک نت


 فیسبوک پیک نت


سایت بین المللی

آمار سایت های خبری فارسی

پیک نت:

Monthly Visitors: 504,930


صفحات اول

روزنامه های امروز ایران