pyknet پيك نت

از پشت پرده نماينده مديرمطبوعات انتصاب كردند

انتظامی كيست؟

همكار سعيد امامی

و رابط سازمان امنيت موازی



رئيس جمهور كاره ای نيست، كه من كاره ای بشوم

اعلام دلائل انصراف

ميرحسين موسوی

روزهای جمعه، بجای پیک نت، "پیک هفته" منتشر می شود. پیک هفته نشریه ایست متنوع، همراه با تصویر و صدا 

هنر و انديشه


با نمايش يك فيلم درامريكا

ديپلماسی

لاك پشتی

ايران و امريكا


يادش را گرامی داشتند

سهراب

سپهری


آلن دلون

به تئاتر پيوست


عاليم قاسم اف

 در تهران

خواهد خواند ؟


حداد عادل

از شعر وانديشه نو

به درد و عذاب است


گفتگو با

مهرداد اسكوئی

فيلم مستند

در ج. ا


برای بازی ايران- آلمان

شجريان

دراستايوم آزادی

انتشار تاريخ شفاهی زندگی

صمد بهرنگی


رخشان بنی اعتماد

يك‌بار ديگر با

 "گيلانه"


لغو پياپی

كنسرت ها


يورش و سانسور

گفتگو

با درويشيان


بهرنگی

به قلم

رحيم رئيس نيا


احمد محمود

ازكوچ

همسايه ما

دو سال گذشت!


عزت الله انتظامی
و انتشاركتاب "درصحنه"


سايت الپر

مشتی بخور

حرفی نزن

شعری بگو


"حسين زمان"

صدائی

مانده در سينه


كنسرت " كُر"

در تالار رودكی


 

سخنرانی حجاريان در پرخبرترين و افشاگرانه ترين اردوی تحكيم وحدت

4 نوع حاجب الدوله

در نظامی كه قدرت پشت پرده نشسته
همه چيز در رهبر خلاصه شده و رئيس جمهوری ديگر مفهومي
 ندارد، حاجب الدوله ايست فاقد اختيارات كه بايد مجری باشد.

1- آقای مهدوی كنی معتقد است مردمسالاری دينی نداريم، بلكه دين سالاری مردمی داريم! 2- به مرز تعيين اولاد ذكور و يا تعيين جانشين از سوی خود رهبر رسيده ايم.3- ممكن است يك راست وحشی حاجب الدوله شود و به او اختيار داده شود همه را قلع و قمع كند.


آنكه رفت و آنكه مانده

مراسم چهلم حاج داوود و حضور اكبر گنجی در آن

برای حاج داوود كريمی، از فرماندهان سپاه كه بدليل تقليد از آيت الله منتظری از سپاه پاكسازی و سپس سالها زندانی شد، در تهران مراسم چهلمين روز در گذشت گرفتند. در اين مراسم از طيف های مختلف شركت كرده بودند، از جمله، در كنار اكبر گنجی كه در مرخصی چند روزه از زندان بسر می برد، حسين الله كرم رهبر انصارحزب الله. خيلی ها در اين مراسم چشم درچشم شدند. آنها كه به نان و آب و اسكله و تجارت و فرماندهی رسيدند و آنها كه به جرم آرمانخواهی و تن نسپردن به آلودگی مافيائی حكومت زندانی شدند و يا سرنوشتی مانند حاج داوود يافتند. حاج داوود از بنيانگذاران سپاه بود كه در جنگ عراق گرفتار تركش شيميائی شد.

حاج داوود در آخرين ملاقاتی كه با اعضای شورای مركزی دفتر تحكيم وحدت در بيمارستان داشت، گفته بود نگران "اكبر" هستم. او و گنجی نه تنها دوست و مقلد مشترك آيت الله منتظری، بلكه درجنگ با عراق همه جبهه نيز بودند. حاج داوود كه می دانست در زندان بر او چه رفت، نگران بسته شدن تمام روزنه های خبری ( چنان كه در دهه 60 روی داد و كسی نفهميد بر سر امثال حاج داوود در زندان های سپاه چه آمد) و فرود حادثه در اوين و گوهر دشت بود!


به ياد دلكش

مردم و حكومت

هر كدام به راه خويش می روند

خبرگزاری ايلنا با انتشار عكس هائی از حضور صدها تن از مردم بر سر مزار "دلكش" پس از هفته كه از درگذشت وی می گذرد و مردم بتدريج از آن با اطلاع می شوند خبر داد. شمار مردمی، كه بدون همآهنگی قبلی و يا اعلام مراسمی از سوی انجمن و يا كانونی، خود را به امام زاده طاهر رسانده بودند بالغ بر 2500 نفر اعلام شد. همين خبرگزاری اعلام داشت كه بنفشه خواه،  جمشيد مشايخی،  آغاسی و بازيگر نابينای فيلم ديدنی رنگ خدا و قاسم جبلی و... نيز همراه مردم خود را به مزار دلكش رسانده بودند.


محمد علی ابطحی

7 سال پيش با اميد جلو رفتم

اكنون متحير به آينده می نگرم

اردوی پر خبر

دفتر تحكيم وحدت

1- تدابير از هر سو برای جلوگيری از ورود هاشمی رفسنجانی به صحنه انتخابات درجريان است. 2- عسگراولادی كانديدای موتلفه برای انتخابات آينده است.3- كروبی را مجمع روحانيون و حزب همبستگی می خواهد كانديدا كند و مشاركت و سازمان مجاهدين انقلاب روی دكتر معين وزير سابق علوم  تفاهم دارند. 3- آبادگران روحيه نظامی دارند و مطابق فرامينی كه صادر می شود عمل می كنند. آنها در صدد نظامي- امنيتی كردن فضای كشورند. 4- می خواهند در دانشگاه نيز هيات نظارت درست كنند كه مانند شورای نگهبان كانديداهای انتخابات انجمن های اسلامی را از فيلتر استصوابی بگذراند. 5- درهای جبهه دوم خرداد بايد به روی نهضت آزادی و ملی مذهبی ها باز شود. آنها اصلاح طلب هائی هستند كه درحاكميت نيستند اما در مردم نفوذ دارند. اگر اين امر تحقق نيابد بايد جبهه جديدی تشكيل داد با شعار"دمكراسی خواهی” و يا " جبهه ايرانيان"


مقاله بحث انگيز ديلی تلگراف

انتقاد ياسرعرفات از علی خامنه ای

اسرائيل از مذاكرات و تفاهم پنهان رهبر جمهوری اسلامي

و جناح راست با امريكا اطلاع يافته است؟


سخنرانی هاشم آغاجری در اردوی دفتر تحكيم وحدت

قدرت را هدف بگيريد

انتقاد ازخاتمی شجاعت نيست


مصاحبه سخنگوی وزارت خارجه امريكا

ارجاع پرونده اتمی ايران به شورای امنيت

جمعه آينده

روز مشورت قطعی امريكا و اروپا

سخنرانی دكتر يزدی در اردوی تحكيم وحدت

حكومتی كه می خواهد مقابل خارجی بايستد

اول با ملت خودش آشتی می كند!


حجت الاسلامی بنام

علی فلاحيان

"حاكم شر" پرونده های قتل و جنايت

                                           اميرفرشاد ابراهيمی

7 خواهران سايپا

يكجا به بخش خصوصی داده ميشوند

جنگ قلمی

پياده نظام هاشمی و خامنه ای

12 میلیون ايرانی ها زير خط فقر مطلق اند


جانشين فرمانده نيروی انتظامی از كشف آن خبرداد

11 هزار قبضه

سلاح قاچاق وارد ايران شده

يك عضو زندانی كانون نويسندگان ايران از زندان آزاد شد

گفتگوی روزنامه اعتماد با محمد علی عموئی

حزب توده ايران

چرا و چگونه وارد صحنه شد


برادر "پيشوا"

شكنجه گر و گردانندهاعتراف گيری های دهه 60


اطلاعات جديدی درباره "سيد مجيد"

عكس، هويت واقعی و موقعيت حكومتی شكنجه گران را فاش كنيد


نامه دريافتی

در اطراف طبری كدام شكنجه گران ايستاده اند!


سید مجید(سمت چپ)

 وحاج مجتبی(سمت راست)

بازجوها و شكنجه گرانی  که بایدآنها را شناسائی و معرفی کرد


سهم خود را در بهره گیري از این روزنت بپردازید

این یگانه منبع درآمد پیک نت براي ادامه حیات است.


 حساب بانكي پيك
S.G
.
Bardeh
 
Kontonr.: 277978300
 BLZ:100 700 24
 
DeutsheBank (Germany)

نشاني پستي پيك نت
 
KHMI
 
Postfach 210453
 10504 Berlin-Germany


26 مهر 1383 -17 اکتبر 2004



نرم افزار فيلترشکن


دريچه ای به جهان

آخرین طرح

 در اجلاس گروه 8

منابع خبرىاتحاديه اروپا در بروکسل می گویند خاوير سولانا، مسؤول سياست خارجى اين اتحاديه كه پيشتر از سوى شوراى وزيران خارجه اتحاديه اروپا براى يافتن راه حلى به منظور خاتمه دادن مسأله اتمی ایران مأموريت پيدا كرده بود، قرار است در اجلاس گروه هشت آخرين پيشنهاد و طرح اتحاديه در مورد پرونده هسته اى جمهورى اسلامى را ارائه دهد. كريستين گالاش، سخنگوى سولانا گفت كه اتحاديه اروپا در حال تهيه و تدوين طرحى براى ارائه به ايران است و ايران ۶ هفته سختی را پيش روى دارد كه مى تواند با افزايش سطح همكارى هاى خود با جامعه جهانى و آژانس بين المللى انرژى اتمى به اختلاف نظرهاى موجود در قبال پرونده هسته اى خود پايان دهد.


رهبرانشعاب از" پ كا كا"

گردش به سمت امريكا

درميان كردهای تركيه

"عثمان اوج آلان" برادر "عبدالله اوج آلان" رهبر زندانى پ. ك. ك در گفتگو با روزنامه وطن تركيه گفت سياستهاى آمريكا به سود فعاليت های آزاديخواهانه كردهای اين كشور است. عثمان اوج آلان، كه اكنون از "پ كا كا" در كردستان تركيه انشعاب كرده و گفته می شود اكثريت اين سازمان را با خود همراه ساخته، حزب جديد خود را بنام "حزب دمكرات ميهن پرست" اعلام داشت. او برادر "عبدالله اوجلان" دبيركل پ كا كا ست كه اكنون زندانی دولت تركيه است.عثمان اوجلان در اولين مصاحبه خود پس از اعلام موجوديت حزب جديد گفت: "بعد از آغاز فعاليت رسمی حزب، با مقامات آمريكايى تماس برقرار خواهيم كرد.هيچ كردى نبايد سياست مخالفت با آمريكا را در پيش بگيرد. چرا كه اجراى يك چنين سياست احمقانه اى، ممكن نخواهد بود."عثمان اوج آلان" اوايل شهريور ماه سال جارى نيز به هنگام اعلام انشعاب از "پ.ك .ك" و تاسيس حزب "دمكرات ميهن پرست" گفته بود كه "در راستاى اهداف آمريكا در تحولات منطقه اى عمل خواهد كرد. وی جدايى خود از "پ.ك .ك" را مهمترين رخداد در تاريخ "پ.ك .ك" خواند و گفت كه "از حمايت گسترده مردمى كردهای تركيه برخوردار است. عثمان اوج آلان گفت "حزب دمكرات ميهن پرست" مخالف جنگ مسلحانه است و ما سلاحهاى خود را به زمين گذاشتيم و از اين پس مبارزه سياسى خواهيم كرد و مى‌خواهيم با دولت تركيه همكارى كنيم.


ادعای رویتر

خواست ج.ا از امريكا

ضمانت ادامه حكومت

ايران غنی سازی اورانيوم را متوقف خواهد كرد به شرطی كه در مقابل خواسته های ايران كه مهمترين آن دريافت تضمين در مورد عدم تغيير رژيم است برآورده شود.ايران و كره شمالی دو كشوری كه آمريكا آنها را جزو محور شرارت ميداند خواسته يكسانی از آمريكا دارند تا در مقابل دريافت تضمين بقای رژيمشان پروژه های توليد سلاحهای اتمی شان را متوقف كنند. برنامه های هسته ای ايران روز جمعه در واشنگتن توسط كشورهای عضو گروه هشت مورد برسی قرار می گيرد و در اين بين انگليس و فرانسه و آلمان در تلاشند تا ايران را مجبور كنند كه غنی سازی را متوقف كند. عدم توقف غنی سازی و توسعه آن دستيابی ايران به بمب اتمی را تسهيل می كند.علی رغم ميل آمريكا، اروپا ايران را در مورد پروژه هايش متهم نمی كند اما در عين حال تائيد هم نمی كند كه لزوما فعاليت های هسته ای ايران صلح آميز است و برای همين از ايران متوقف شدن غنی سازی را خواستارند. در اكتبر گذشته پس از اعلام آژانس در مورد اينكه ايران نبايد اورانيوم غنی كند تهران پروژه غنی سازی را به حال تعليق درآورد اما هيچگاه فعاليتهای كليدی مرتبط با آن از قبيل محصولات سانتريفوژها ی غنی سازی و فعاليت های در راستای غنی سازی را متوقف نكرد. تضمين در مورد بقای رژيم جز گامهای اوليه ای است كه ديپلماتهای غربی معتقدند ايران انتظار  دارد از سوی غرب برداشته شود. چنين كاری اگر چه برای اروپا امكان پذير است اما برای آمريكا بسيار مشكل است كه چنين تضمينی را به حكومت ايران بدهد.از ديگر شرط های ايران يكی هم امكان ادامه فعاليت های صلح آميز هسته ای و همچنين روابط اقتصادی و سياسی محكم و گسترده با غرب است. ماه گذشته آژانس تصويب كرد كه مذاكرات نهائی با ايران در مورد متوقف كردن غنی سازی و كليه فعاليت های مرتبط با آن انجام شود تا ايران را به انجام آن متقاعد كنند، اما ايران با عدم پذيرش آن اعلام كرد كه ادامه غنی سازی را حق خود ميداند. ديپلماتهای غربی معتقدند كه ايران بايد از اين آخرين دقايق باقيمانده استفاده كرده و اروپا را قانع كند تا از فرستادن پرونده ايران به شورای امنيت سازمان ملل در جلسه آينده آژانس جلوگيری كنند. اين درحالی است كه اروپا سازش نخواهد كرد چرا كه شرايط اروپا كاملا مشخص است: متوقف كردن كامل پروژه غنی سازی و در غير اينصورت رفتن ايران به شورای امنيت. نزديكان بوش  ابتكار اروپا در مورد ايران را شكست خورده ميدانند و ايران را متهم ميكنند كه به دنبال خريدن زمان است تا به سلاح اتمی دست پيدا كند.


آزادی احزاب و آغاز فعالیت
 حزب کمونیست سوریه

طی اقداماتی غيرمنتظره، دولت سوريه تصميم گرفت فعاليت 9 حزب از جمله حزب كمونيست سوريه را آزاد كرده، هم چنين ممنوعيت مذاكره و صلح با اسرائيل كه كنگره در پيمان ملی اين كشور بر آن تاكيد كرده بود، لغو کند .  


مطالب گزيده

 روزهای گذشته


2 سئوال ممنوعه عبادی

در دادگاه قتل زهرا كاظمی

تقسيم جديد قدرت و ثروت ميان سران مافيای حكومتی

پرده نشينان، چه خوابی
برای كشورومردم ديده اند؟

قم مقدسه
قهرمان تجاوزجنسی ايران

ايران رسما متهم به
دخالت در11 سپتامبر شد

چرا عسگراولادی از گزارش كميسيون تحقیق 11 سپتامبر عصبانی است؟

دهه 60 و محكوميت آغاجری
تهاجمی كه ناكام ماند

70 در صد مردم
اعتمادی به حاكميت ندارند

جلسه محرمانه شاهرودی
 با قاضی سعید مرتضوی

امير خسروی اجازه داشت
اما حالا ديگر اجازه ندارد!

دبيركل جديد و استراژی نوين
حزب دمكرات كردستان ايران

گفتگوی جديد با
 سعيد حجاريان

 مردم مملكت، آنهائی
نيستند كه با رهبرمی نشينند
!

اين اصلاحات، با بزرگترين
جراحی حكومتی ممكن است

زيوگانف بار ديگر دبيركل
حزب كمونيست روسيه شد