برای افشای نام 170 نماینده

نامه 42 نماینده مجلس

 به روسای مجلس و قوه قضائیه

 

جرثقیل یونان

دولت آلمان را از جا می کند؟

یونگه ولت – گزینش و ترجمه رضا نافعی

(پیک هفته  109)       13 بهمن 1393 برابر با 2 فوریه 2015

  pyknet@inmano.com


فیسبوک 

پیک نت


 اخبار روز


نامها باید اعلام شود

170 نماینده

با پول

رحیمی وارد

مجلس شده اند


مصاحبه با نماینده مجلس

مردم از

برخی افراد

و حرفهایشان
 خسته شده اند!


مصاحبه فرمانده

 نیروی انتظامی

جریمه رانندگی

دو برابر میشود


20 درصد ازدواج ها

در ایران به طلاق می کشد

40 در صد

دختران ایران

 زیر 14سالگی

رابطه جنسی

دارند


شهرها، قبرستان اتومبیل

رقابت 48

 سواری داخلی

و وارداتی

در بازار ایران


پایان و یا

ادامه حصر

به همه پرسی

گذاشته شود


صلح در سوریه

از مرز مسکو

می گذرد!

هیات مخالفان دولت سوریه و هیات دولت سوریه برای مذاکرات صلح سوریه در مسکو جمع می شوند.

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه با اشاره به گردهمایی مسکو که گروه‌های مخالف سوری و نیز هیاتی بلند پایه از دولت این کشور در آن شرکت خواهند کرد گفت:

در گردهمآئی تلاش خواهد کرد تا گفتگوی فراگیر میان تمامی گروه‌های درگیر در سوریه ممکن شود. شرکت‌ کنندگان در این گردهمآئی بدون هیچ پیش ‌شرطی به مسکو آمده اند .

هیات دولت سوریه را بشار الجعفری رهبری می کند. در این هیات معاون وزیر خارجه، دو حقوقدان از وزارت خارجه، سفیر سوریه در روسیه و چند سیاستمدار دیگر سوری که در در مذاکرات ژنو حضور داشته اند حضور دارند.

میخائیل بوگدانف، معاون وزیر خارجه روسیه نیز اعلام کرد که احتمال نشست دو طرفه میان وزیر خارجه روسیه و مخالفان سوری از یکسو و هیات دولت سوریه از سوی دیگر وجود دارد.


نامه یک

سپاهی قدیمی

به رهبر

حبیب الله امیری از مبارزین مذهبی پیش از انقلاب که پس از انقلاب وارد سپاه پاسدارن شد در نامه ای خطاب به رهبر جمهوری اسلامی از وی خواست همزمان با دهه فجر دستور رفع حصر مهندس موسوی، زهرا رهنورد و شیخ مهدی کروبی و همچنین آزادی دیگر زندانیان عقیدتی و سیاسی را صادر کند.


در خوزستان

جان هائی که

جنگ نگرفت،

فقر و خودکشی

میگیرد!


پیام

 فرمانده کل

سپاه

بدنبال شکار سرتیپ پاسدار "محمد علی الله دادی" توسط هلیکوپترهای نظامی اسرائیل در قنیطره سوریه، سرلشکر محمد علی جعفری فرمانده کل سپاه پیامی منتشر کرد. در این پیام آمده است:

"سپاه همان طور که در صحنه‌ی جنگ های گذشته لبنان و فلسطین نشان داده است، تا آخر پای فروپاشی رژیم صهیونیستی خواهد ایستاد."


گزارش پیک نت

برپائی کهن ترین

جشن ایرانیان در یزد!

جشن سده، که از جشن های کهن ایرانی است، امسال با شرکت 4 هزار جوان و سالمند زرتشتی و با حضور موبدان آئین زرتشتی در روستای "چم"  از توابع یزد برگزار شد. جشنی که ریشه در 10 هزار سال تاریخ برپائی آن دارد.

ده هزار سال است که جشن سده، غروب دهمین روز ماه بهمن در ایران برگزار می شود. این جشن  در آئین زرتشت  نماد پاکی و روشنائی است. آئینی که پیش از ورود اسلام به ایران، مذهب و آئین اکثریت مردم ایران بوده است. در سالهای پیش از انقلاب 57 نیز که شمار زرتشتیان ایران بیش از شمار زرتشتیان پس از انقلاب بود نیز این جشن برگزار می شد، اما بیشتر بعنوان یک آئین مذهبی و با حضور موبدان زرتشی ایران. اما در سالهای پس از انقلاب، از بار مذهبی این جشن کاسته شده و بر بار ملی و میهنی آن افزوده شده است. شاید به همین دلیل، امسال که بدلیل سیاست مدارای دولت با اقلیت های مذهبی ایران فضای بازتری برای آئین سده فراهم شده بود، این جشن با شکوه تر از سالهای گذشته برگزار شد. پیر و جوان که شمار جوانان بیش از سالمندان بود، دسته جمعی بوته های خار و هیزم را از اطراف شهر یزد به محل جشن که روستای "چم" بود منتقل کرده بودند. روستائی که ساکنان زرتشتی آن چشمگیر است.

نماینده زرتشتیان در مجلس و فرماندار یزد نیز خود را به جشن رسانده بودند تا در شادی مردم سهیم شوند. نمی توانم با یقین بنویسم که همه حاضران در جشن زرتشتی بودند، اما میدانم که اکثریت نزدیک به مطلق آنان زرتشتی بودند.

آتش بزرگ را سرانجام موبدان با مشعلی که در دست داشتند روشن کردند و سپس خواندن سرودهای جشن آغاز شد و همه با نان روغنی مخصوص زرتشتیان که نماد خیر و برکت است پذیرایی شدند. موبدان زرتشتی همراه با دختران و پسران جوان، با لباس های سفید پایکوبان و دف زنان در اطراف توده بزرگ و خشک هیزمی که از پیش آماده شده بود جمع شدند تا روشنایی و گرمای آتش را با خود به خانه ببرند. از فضای امنیتی دوران احمدی نژاد خبری نبود. این جشن در آن سالها معمولا با محدودیت هائی که برای جمع شدن زرتشتیان بی روح و شادی و بسیار محدود برگزار می شد. امسال از نیروهای امنیتی خبری نبود و ضمنا هزینه جشن سده را هم دولت تامین کرده بود! شاید برای نوعی تبلیغ آزادی مذاهب در ایران بود، که امسال شماری توریست و فیلمبردار و عکاس هم در جشن سده یزد حضور داشتند.

در گذشته های دور، جشن سده در یزد و اطراف آن چنان گسترده برگزار می شده که اغلب بر بام خانه ها و در بالاترین تپه های اطراف شهر مردم پاکی و نور را جشن می گرفته اند. اکنون شمار زرتشتیان روستای چم از توابع تفت و روستای "چک چک" یزد بر دیگر روستاهای یزد غلبه دارد.

شمار زرتشتیان ایران را اکنون بین 50 تا 60 هزار برآورد می کنند که جز یزد، در کرمان، تهران،  شیراز، اهواز و نیز حضور دارند و جشن سده را اگر چه محدودتر از یزد، برگزار می کنند.

شمار زرتشتیان یزد بین 5 تا 6 هزار است و بزرگترین آتشکده زرتشتیان ایران، آتشکده یزد است.


مصاحبه ولایتی با العالم

امید و تلاش ج. اسلامی

برای عضویت در پیمان شانگهای


گفتگو با محسن رفیقدوست

بابک زنجانی فرد است

باید "سرنخ" را پیدا کرد!

روزنامه قانون با محسن رفیقد‌وست راننده آیت الله خمینی پس از بازگشت به ایران که بعدها در دورانی (دهه امنیتی مخوف 60) فرمانده کمیته های انقلاب شد و سپس وزیر سپاه مصاحبه کرده است. رفیقدوست که پیش از انقلاب از بر و بچه های جوان میدان بار تهران بود، سپس مسئول بنیاد مستضعفان شد و سرانجام سر از پتروشیمی در آورد و سالها رئیس آن بود. نگرش اقتصادی او نگرش بازاری است و خلق و خوی او نیز مانند طیب و بقیه میداندارهای قدیمی تهران. عضو رهبری موتلفه اسلامی بود اما معلوم نیست که هنوز هم در جمع رهبران موتلفه است یا خیر و همچنان در کار صادرات و واردات است یا نیست.

در ماجرای افشاء و دستگیری بابک زنجانی، نام او نیز به میان آمد اما مناسباتش با زنجانی به گفته خودش آنگونه نبود که در مطبوعات منتشر شد و حتی در همین مصاحبه مدعی است از جمله کسانی است که توصیه کرده او را دستگیر کنید.

چند بخش از این مصاحبه را در ادامه می خوانید:


به جرم توهین به احمدی نژاد

سردبیر کیهان هوائی محکوم به زندان شد


پیش خطبه خوان اصفهان

استکبار 150 میلیون تومان

خرج طلاق زنهای ایران می کند!


منتخب اخبار روزهای گذشته


سخنان صریح روحانی در شورای عالی امنیت ملی

تکلیف حصر خانگی تا دو هفته دیگر باید روشن شود


بروجردی در نفی سخنان احمد جنتی

تهران خواهان روابطه برادرانه با عربستان است!


یونان توانست - ما هم می توانیم

مارش "تغییر" در خیابان های مادرید!

اشپیگل آنلاین - گزینش و ترجمه رضا نافعی


گزارش دریافتی درباره نا امنی در تهران

گسترش سرقت

زندان ها، دیگر جا ندارند


آیا امریکا 80 درصد مطالبات اتمی را پذیرفته؟

موش دوانی اسرائیل، زیر میز مذاکرات اتمی با ایران


روحانی در جشنواره فارابی

دوران "کورشو- دورشو" در دانشگاه پشت سرمانده!


خطبه های نماز جمعه تهران

احمد جنتی خیال ندارد دست از سر مردم بردارد!


یکی گفت "خدا"ست ودیگری گفت الهام الهی است

دست دو آیت الله لای درهای فساد 8 ساله


شیخ احمد جنتی

خطیب مرگ، جنگ و کشتار


پیام خاتمی به کنگره حزب مردمسالاری

لازمه حضور مردم در صحنه

تامین امنیت احزاب و تشکل هاست


پیام هاشمی به کنگره حزب مردمسالاری

با همه محدودیت های موجود

احزاب اجازه تک صدائی نمی دهند


علی مطهری:

اگر تصمیم به حصر غلط باشد آیا کسی حق ندارد بگوید؟


دیدار ولایتی و پوتین

روابط استراتژیک میان روسیه و ایران!


دبیرکل مجمع مدرسین حوزه قم:

همسوئی مخالفان مذاکرات اتمی

با کارشکنی اسرائیل، اتفاقی است؟


رحیم پور ازغدی

سخنان سر بازجوی اوین در نماز جمعه دیروز تهران


سرمقاله راه توده 491

درس های انتخابات یونان
برای مردم و حکومت ایران


حساب بانکی

A.Khodai

DEUTSCHE BANK

Konto 4593745

BLZ 10070024

برای پرداخت از خارج آلمان اطلاعات زیر را بنویسید

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@pyknet.net

 

آدرس پستی

N.Vernis

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

Site Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 

 

 

 

 

 

 


صفحات اول

روزنامه های امروز ایران


جلوگیری

از تفاهم اتمی

به قیمت

برپائی جنگ!

افسانه نگاهی

شناسائی مواضع و زمان حضور چند فرمانده سپاه و افراد حزب الله لبنان و سپس شکار آنها توسط اسرائیل و با هواپیماهای بدون سرنشین  نشانه نفوذ جاسوس های اسرائیل در عالی ترین ارگان های فرماندهی سپاه است. این اقدام اسرائیل و مقابله به مثلی که سپاه کرد، نشانه اقدامات تحریک آمیز برای کشاندن ایران به جنگ با اسرائیل در منطقه نیز هست تا اسرائیل با مظلوم نمائی بتواند هرچه بیشتر علیه مذاکرات اتمی دولت روحانی با 1+5 و بویژه با امریکا دست به تخریب بزند.

این اقدامات نشان میدهد که مخالفان تفاهم اتمی و به نتیجه رسیدن مذاکرات اتمی، از دو سو در حال فعالیت اند. از سوی دولت اسرائیل و از سوی فرماندهان سپاه و حزب الله لبنان. با توجه به اختلافات آشکاری که کاخ سفید با دولت کنونی اسرائیل دارد و با توجه به افشاگری های دولت در باره فساد مالی و رو شدن هر چه بیشتر دست های آلوده فرماندهان سپاه در این فساد و ترس آنها از محکم شدن بیشتر پای روحانی، طبیعی است که این دو از دو سو علیه مذاکرات اتمی فعالیت کنند. حتی با صحنه سازی درگیری نظامی.


سئوال ملی:

22 میلیارد

دلار کجاست؟


پیام رهبر،

برای مردم

نان و آب

نمی شود


نامه سرگشاده

 رحیمی به احمدی نژاد

کلاه گشاد را

شما سر من

گذاشتید!


"خر" را
عده ای رها
می کنند
و "پالان" خر
را می چسبند!

سلام- مصاحبه ای که تحت عنوان" مقام رهبری بهترین هنرپیشه است" که توسط خبرگزاری فارس از مرتضی حسینی نماینده قزوین تهیه شده است متناقض هست.

یعنی مصاحبه ای که در سایت خبرگزاری فارس هست با مصاحبه ای که شما در بایگانی دارید فرق زیادی دارند. لطفا علتش را بفرمایید.

پیک نت: خواننده گرامی. آن قسمت که در بایگانی پیک نت است مربوط به 2 سال و خرده ای پیش است و قید هم شده که خلاصه آن مصاحبه است. در اصل هم در ابتدا خلاصه آن در سایت های داخل کشور منتشر شد و بعد خبرگزاری فارس لابد برای تنویر افکار عمومی متن کامل را منتشر کرد. ما هم متن کامل را همراه با متن خلاصه شده دو سال پیش پیک نت را منتشر کردیم. شما هم ماشاء الله "خر" را رها کرده و "پالانش" را چسبیده اید. اصل مسئله اینست که از روی همان خبرگزاری فارس بخوانید و بدانید چه کسانی با دوپینگ شورای نگهبان و خوش خیالی آنها که انتخابات را تحریم کردند نماینده مجلس شده اند و سطح چاپلوسی در حکومت به چه سطحی از سقوط رسیده است.


روزنامه را

یک شبه

توقیف می کند

از دزدها دو ساله تحقیق می کند!

دادستان تهران"جعفری دولت آبادی" در یک گفتگوی خبری اعلام کرد:

در پرونده بابک زنجانی، از رئیس کل سابق بانک مرکزی و تعدادی از وزرای سابق  تحقیقات لازم صورت گرفته است.


یادداشتی از رضانافعی

  من بزودی

میلیونر می شوم!


( از 18 تا 24 دی ماه)
کدام خبرهای

پیک نت
هفته پیش بیشترین
خواننده را داشت؟


معما را حل کنید!

سلام- من مونده ام که چطور تا یک پهباد امریکائی در ایران افتاد سپاه توانست از روش تقلید کرده و پهباد ایرانی بسازد اما 50 ساله بنز سوار می شویم، اما همچنان "پراید" مونتاژ و تولید می کنیم!




اخوان المسلمین

در خاورمیانه

(این کتاب را از این طریق تهیه کنید)