سرمقاله راه توده 484

نبردی که در ایران

سرنوشت جامعه را تعیین می‌کند

 

بخش هائی از مناظره الله کرم و اصغر زاده

خجالت آور است که موسوی

و کروبی در حصر باشند!

(پیک هفته  109) 20 آذر  1393 برابر با 11 دسامبر 2014

  infos@pyknet.net

 

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


فیسبوک 

پیک نت


 اخبار روز


مطهری در اصفهان

نگران

رابطه من

 و رهبری

 نباشید!

علی مطهری در جلسه پرسش و پاسخ روز دانشجو در دانشگاه اصفهان:

با توجه به اینکه من نماینده قوه مقننه در مطبوعات بودم، از واقعیت قضیه ممنوع التصویر بودن آقای خاتمی خبر دارم. شورای عالی امنیت ملی تصویر کروبی و موسوی را ممنوع کرده و ممنوعیتی پیرامون پخش تصویر خاتمی وجود ندارد.

در پاسخ به سئوالی پیرامون وجود شنود در دفتر کار او، گفت: اعلام شده که معاون سابق وزارت اطلاعات و مدیرکل زیر مجموعه آنها، این شنود را در دفترم گذاشته بودند که من این موضوع را اعلام کردم. آنها نیز آن را رد نکردند و دلیل کار گذاشتن شنود در دفتر من، رفت و آمدهای زیاد و مختلف از خانواده زندانیان سیاسی، دراویش، تیپ‌های حزب‌اللهی و یا لثاراتی‌ها به دفتر کارم بوده است.

رفع حصر به شورای عالی امنیت ملی مربوط می‌شود و اینکه در شرایط اضطراری و در زمانی که کشور در معرض آشوب قرار گرفته، این تصمیم را می‌گیرند که تصمیمی موقتی بوده و زمانی که کشور به شرایط عادی بر می‌گردد، حصر در اختیار شورای عالی امنیت نبوده و باید در دادگاه صالحه‌ای در محاکم قضایی تفهیم اتهام شود و حصر خلاف حکم قضایی و خلاف اصول قانون اساسی است.

شورای عالی امنیت ملی و قوه قضائیه باید دست به دست هم داده تا برای بقیه عوامل فتنه دادگاه تشکیل شود و ما باید به دنبال راه ‌حل برای این موضوع باشیم. با سرو صدا و احساسات، مسائل رفع نمی‌شود بلکه با گفتگو، مسائل قابل حل بوده و باید همه دانشگاهیان برای رفع این مشکل تلاش کنند.

حصر، سنت غلطی است که در جمهوری اسلامی باب شده و در زمان حصر منتظری، او با اقوام و خویشان خود دیدار می‌کرد و پس از رفع حصر نیز یک هفته مردم به دیدار او رفتند و اتفاقی نیفتاد؛ اما حصر موسوی و کروبی شدید است و در حال حاضر کروبی تنها قادر به ملاقات همسر خود بوده و موسوی اجازه دیدار با ۳ دختر خود را دارد.

به نظر من اگر این‌ها در حصر بمیرند، غده چرکینی برای نظام می‌شود .شما نباید نگران رابطه من با رهبری باشید چرا که ما از قدیم با هم ارتباط داشتیم.


یک قلم

از بقیه قلم ها

وزیر اطلاعات در سمینار فساد:

در یک سال گذشته بیش از شش هزار میلیارد فرار مالیاتی جلوگیری شده است. همچنین بیش از 650 طیف پس از شناسایی مورد ضربه اطلاعاتی قرار گرفته و با آنها برخورد شده است.


همه قوانین

علیه تولید است


کارفرما باید

اجازه اعتصاب بدهد!




محاکمه موسوی و کروبی

یعنی محاکمه انقلاب 57

برای نخستین بار در یک مناظره سیاسی که میان سرتیپ الله کرم فرمانده حزب الله خیابانی که حالا در دانشگاه مثلا تدریس هم می کند و ابراهیم اصغر زاده که زمانی سخنگوی دانشجویان خط امام بود، تفسیری در یک جمله از حصر موسوی و کروبی ارائه شد که اعتبار آن باندازه تحلیل تمام دوران رهبری آقای خامنه ای در جمهوری اسلامی است. در این مناظره اصغرزاده بدرستی گفت که حاکمیت بیم دارد از محاکمه موسوی و کروبی زیرا این محاکمه، محاکمه این دو تن نیست، بلکه محاکمه یک انقلاب به بیراهه کشیده شده است. بقیه بخش های این مناظره را در همین شماره پیک نت می خوانید.


تکلیف مجلس را مردم باید روشن کنند

کسانی با 10 در صد رای

در مجلس سخنگوی مردم شده اند!


ادعای وزیر ارشاد

قطع فیلترینگ

از شبکه های اجتماعی پرطرفدار


مصاحبه معاون وزیر ارتباطات

پارازیت در ایران شده

یکی از مواهب حکومتی!


تفاوت اینست که در امریکا – به هر دلیل-

فاجعه علنی و رسانه ای می شود

و در جمهوری اسلامی پنهان و امنیتی

بازگشائی پرونده قطور

شکنجه در زندان های امریکا

یونگه ولت – ترجمه تدوین رضا نافعی


اختیارات بشار اسد محدود

و اپوزیسیون وارد دولت می شود


منتخب اخبار روزهای گذشته


سخنان روحانی در کنفرانس "علیه خشونت"

خشونت، محصول کدام شرایط اجتماعی است؟


نامه مشاور فرهنگی روحانی

رضایت از صدا و سیما بخاطر پوشش خبری 16 آذر


روحانی با آگاهی از زیر

و بم مشکلات مقاومت کند


نظرسنجی دولت

81 در صد مردم

از مذاکرات اتمی حمایت می کنند


فرمانده سپاه فجر در شیراز

موسوی و خاتمی نجس اند

مطهری در خط دشمن و هادی غفاری مرده سیاسی


گفتگو با مرتضی الویری

قانون گریزی و تحجر را

میخواهند در مجلس قانونی کنند


در سال 91 به بهانه مقابله با تحریم ها

صدها تن مرغ فاسد وارد کشور کرده بودند


نمایش و نقد فیلم "گاو"

درغیاب مهرجوئی، انتظامی و دولت آبادی!


پزشکی قانونی در چنبره شکایت از پزشکان متخصص جراحی پلاستیک، ارتوپدی و زایمان


حساب بانکی

A.Khodai

DEUTSCHE BANK

Konto 4593745

BLZ 10070024

برای پرداخت از خارج آلمان اطلاعات زیر را بنویسید

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@pyknet.net

 

آدرس پستی

N.Vernis

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

Site Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 

 

 

 

 

 

 


صفحات اول

روزنامه های امروز ایران


عرب سرخی:

میدانم روحانی

 برای رفع حصر

و آزادی زندانیان

 تلاش می کند


گوشه چشمی

به داعش!

سلام- تا آنجا که به یادم است، تاکنون مصباح یزدی در باره گروه «داعش» هیچ اظهار نظر نفرموده و موضعی نگرفته است. نه خودش و نه لشگر شکست خورده اش بنام جبهه پایداری. ضمنا به خبر مربوط به پیاده بازگشت نیروهای بریتانیائی به خلیج فارس هم عنایت داشته باشید.

رحمت


در مصر

قرار است

خبرهائی بشود؟

نه در مصر انفجاری انتحاری روی داده و نه داعش به آنجا رسیده و نه امنیت در این کشور کمتر از افغانستان و عراق و سوریه است. به همین دلیل معلوم نیست چرا انگلستان و بدنبال آن کانادا سفارتخانه های خود را در قاهره تعطیل کرده و دلیل آن را امنیتی اعلام کرده اند. دولت ترکیه هم سفر مصری ها به این کشور را محدود کرده و یا بالعکس.  باید در انتظار چه خبر تازه ای در مصر بود که از هم اکنون به استقبال آن رفته اند؟


جلوگیری

از اعدام

و یا اجرای

احکام اعدام؟

در زندان ارومیه یک اعتصاب غذا جریان دارد و رئیس اداره اطلاعات و مسوول زندان ارومیه، روز پنجشنبه ۱۳ آذرماه، از این زندان بازدید محرمانه کرده است. برخی این بازدید را نشانه اجرای احکام اعدامی می دانند که بخشی از انگیزه اعتصاب غذا به آن باز می گردد و برخی نشانه برخی عقب نشینی ها و نرفتن به سوی یک جنجال تازه جهانی علیه حقوق بشر در جمهوری اسلامی.

در زندان مرکزی ارومیه حداقل ۴۵ زندانی سیاسی کرُد زندانی اند که از این تعداد ادریس موانه، ابراهیم عیسی‌پور، بهروز آلخانی، سید جمال محمدی، حبیب افشاری، علی افشاری، سامی حسینی، سیروان نژاوی، علی احمد سلیمان و منصور آروند با هدف شکستن اعتصاب و مرعوب ساختن اعتصاب کنندگان به زندان مهاباد منتقل شده اند. این ۱۰ زندانی حکم قطعی اعدام دارند.


عبدالفتاح سلطانی

جرم او دفاع

از حقوق بشر است

مائده سلطانی فرزند عبدالفتاح سلطانی، وکیل و فعال حقوق بشر که از زندانیان کودتای 88 است، در نامه ای به حسن روحانی از وی خواست تا مقابل اعمال غیر فانونی دادستانی تهران بایستد. عبدالفتاح سلطانی، وکیل دادگستری، عضو کانون مدافعان حقوق بشر و عضو هیات مدیره کانون وکلای دادگستری است که به اتهامات تشکیل کانون مدافعان حقوق بشر، تبلیغ علیه نظام و دریافت جایزه حقوق بشر نورمبرگ به ۱۸ سال حبس و تبعید به برازجان و ۲۰ سال محرومیت از وکالت محکوم شده است. حکمی که بعد از تجدید نظر خواهی و به ۱۳ سال و ۱۰ سال محرومیت از وکالت تقلیل یافت.




اخوان المسلمین

در خاورمیانه

(این کتاب را از این طریق تهیه کنید)