سرمقاله 827

پایان فاشیسم در اوکراین

آغازفصل نوینی درجهان است!

 

10میلیارد دلارپول افغانستان

همچنان در توقیف است!

جرمان فارن پالیسی- ترجمه رضا نافعی

(پیک هفته ۱۰۹)  ۲۵ اسفند  ماه ۱۴۰۰ - ۱۶ مارس  ۲۰۲۲

 pyknet100@gmail.com


۲۴ - ۲۵ اسفند

خبرهای
 سیاسی - اجتماعی


۲۴ - ۲۵ اسفند

رویدادهای منطقه

 و جهان


۲۴ - ۲۵ اسفند

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


۲۴ - ۲۵ اسفند

منتخب اخبار
شهرستان ها


۲۴ - ۲۵ اسفند

منتخب اخبار ورزشی


۲۴ - ۲۵ اسفند

منتخب اخبار اقتصادی

عنوان اول پیک نت 25 اسفند

روسیه گام به گام اوکراین را

یک کشورفدراتیو میکند!

زلنسکی، پس از یک دوره ماجراجوئی برای پیوستن به ناتو و جنگ در شرق اوکراین برای سرکوب مردم دو جمهوری دونتسک و لوگانسک، که زمینه ساز ورود ارتش روسیه به اوکراین شد، روز گذشته از محلی که معلوم نیست کجاست، یک نوار کوتاه ویدئوئی پخش کرد. "او در این  نوار یک عقب نشینی دیگر را بر دو عقب نشینی قبلی خود افزود و گفت: اوکراین به این نتیجه  رسیده که عضو ناتو نشود، چرا که ما مردمی محکم و استوار و به اندازه کافی قدرتمند هستیم که از پس خود برآییم. بنابراین کی یف نیاز به تعامل جدید با غرب و تضمین‌های امنیتی جداگانه دارد."

او پیشتر اعلام کرده بود که حاضر است پیوستن کریمه به روسیه و استقلال دو جمهوری دونتسک و لوگانسک در شرق اوکراین را رسما بپذیرد. این نوار سخنرانی در شرایطی منتشر که نخست وزیران لهستان، جمهوری چک و اسلوانی که هر سه عضو ناتو هستند به دیدار او رفتند. ادعا شده که این دیدار در کیف انجام شده اما محل ضبط ویدئوی زلنسکی نشان نمیدهد که او در ساختمان ریاست جمهوری اوکراین باشد و بعید است که نخست وزیران سه کشور یاد شده در زیر زمین مترو به دیدار او رفته باشند. این سه نخست وزیر بعنوان نمایندگان شورای اروپا با زلنسکی دیدار کردند اما اعلام نشده که حامل چه پیامی برای او بوده اند و نتیجه دیدارشان چه بوده است. باحتمال بسیار توصیه های آنها نیز به زلنسکی همان توصیه های نخست وزیر اسرائیل "بنت" باید باشد که در آخرین تماس با زلنسکی به او پیشنهاد کرد شرایط مسکو را بپذیرد و در واقع (پیش از رسیدن ارتش روسیه به کیف و سقوط کامل دولتش) تسلیم شود.

دیدار ناگهانی سه نخست وزیر یاد شده با زلنسکی پس از اعلام رسمی تصرف کامل شهر "خرسون" بدست ارتش روسیه و فراهم شدن مقدمات رفراندوم اعلام جمهوری مستقل در این شهر از یکسو و اعلام خبر درهم شکسته شدن مقاومت ارتش اوکراین و نیروهای فاشیست "آزوف" در شهر بندری مهم "ماریاپل" ارتش روسیه و ارتش دو جمهوری دونتسک و لگانسک سرگرم پاکسازی شهر از فاشیست ها هستند. مردمی که توسط فاشیست ها به گروگان گرفته شده بودند از طریق دالان های ایمنی که ارتش روسیه درست کرده از شهر خارج می شوند. حدس زده می شود پس از خروج مردم از شهر، ارتش روسیه حمله سنگین را برای تصرف کامل شهر شروع خواهد کرد.

راشا تودی گزارش داد که تقریبا در تمام مناطق حومه شهر ماریوپل فاشیست ها سنگر گرفته و تیراندازی می کنند.

با اعلام جمهوری "خرسون" گام دیگری در جهت خواست روسیه برای تشکیل یک حکومت فدرال و غیر نظامی در اوکراین برداشته می شود. باحتمال زیاد "ماریاپل" و سپس "اودسا" نیز همینگونه، تبدیل به جمهوری های خودمختار خواهند شد. شرط دیگر روسیه پاکسازی تمام نهادها و ارگان های حکومتی از فاشیست ها و خلع سلاح  ارتش فاشیستی "آزوف" است. اگر مذاکراتی حتی در چارچوب کشورهای اتحادیه اروپا هم آغاز شود، بعید است که روسیه از مجموعه طرح خود که به آن اشاره شد صرفنظر کند. با بیرون آمدن دو بندر مهم "اودسا" و "ماریاپل" از دست دولت کیف ارتباط کیف با دریای سیاه بکلی قطع می شود و عملا و مطابق نقشه ای که می بینید، اوکراین از کمر به دو نیمه تقسیم می شود. نیمه شرقی آن که بیشترین جمعیت اوکراین در آن زندگی می کنند و دارای تاسیسات صنعتی و نظامی است و ارتباط های دریائی و بندری نیز در همین بخش قرار دارد، و بخش دیگری که از کیف تا مرز لهستان و شهر مرزی"لوپو" امتداد داد.

(نقشه دوم، آن بخش هائی که سرخ رنگ است، ارتش روسیه مستقر شده و آنها را از ارتش اوکراین و ارتش فاشیست "آزوف" پاک کرده است.)


سعید لیلاز، درگفتگو با "شرق"

هرآدم عاقلی جای پوتین بود

به اوکراین حمله می کرد!


لاوروف بزودی راهی ایران می شود

امریکا به روسیه تضمین داد

که مانع مناسبات با ایران نمیشود


خاطره ای از دورانی

که موسوی نخست وزیر بود!

عطاءالله مهاجرانی


بیانیه جدید رهبر حزب کمونیست روسیه

کشف جنایات فاشیست های "آزوف"

در شهرهای شرقی در اوکراین

تلویزیون حزب کمونیست روسیه - نعمت بوستانی


روسیه و اروپای پس از جنگ اوکراین

اعلام واگذاری زمین کشاورزی

به مردم روسیه، با یک "روبل"


خبرهائی از اوکراین

که درغرب منتشر نمیشود

از سایت جنگ و صلح. ترجمه – کیوان خسروی


راه توده 827 منتشر شد

هفته نامه راه توده - شماره 827 (25 اسفند 1400) - منتشر شد و مطالب آن علاوه بر سایت این نشریه، روی فیسبوک و کانال تلگرام راه توده نیز قرار گرفت. سرمقاله این شماره اختصاص به وقایع اوکراین و بازتاب نتایج شکست و یا پیروزی روسیه بر ناتو در اوکراین دارد. بخش دوم خلاصه نکات خبری از دو جلد 2 و 3 خاطرات محسن رفیقدوست نیز دراین شماره منتشر شده است. در همین شماره مطالبی می خوانید با عناوین زیر:

شکست روسیه در اوکراین یعنی پرواز کرکس "ناتو" در آسمان ایران، اهداف سیاسی و اقتصادی روسیه ستیزی در ایران، منافع مردم مهم تر از تحریم روسیه است، ریشه های تاریخی "چپ" درایران، ویژگی های ایران که موجب عقب ماندگی شد، جنگ سایبری فاشیست ها در اوکراین، غرب اوکراین را تبدیل به میدان جنگ صلیبی کرده، "ماکارونی" فقیرانه ترین غذا در کره جنوبی، گرایش به روسیه کشورهای کوچک بیرون آمده از یوگسلاوی، سخنرانی رهبر حزب کمونیست روسیه در مجلس این کشور.


دو کلام حرف درست

امریکا وین را قفل کرده

فریب آدرس غلط را نخورید!


جنگ در اوکراین

از سال 2014 آغاز شد!

تد گیلن کارپنتر- نیوزویک


عنوان اول پیک نت 24 اسفند

شلیک موشک همراه با
رجزخوانی‌های بی‌خردانه


هیچ مقامی در ایران دلیل واقعی

توقف مذاکرات وین را نمی گوید

«النا پانینا» مدیر - موسسه راهبردی روسترات

ترجمه - کیوان خسروی


توپخانه دروغ رسانه های غرب

 حتی امثال خاتمی را هم فریب داده!
 

فواد شمس، فارغ التحصیل دانشکدهٔ جغرافیای دانشگاه تهران است که علاوه بر تحقیقات جغرافیائی فعالیت روزنامه نگاری نیز می کند. او در سالهای اخیر عمدتا روی منطقه قفقاز متمرکز است و تحقیق می کند. درباره اوکراین و رویدادهای اخیر و جاری آن نیز صاحب اطلاعاتی است که آن را در چند گفتار ویدئوئی ضبط و منتشر کرده است. آنچه را می بینید و می شنوید، با آنچه که توپخانه رسانه ای غرب درباره جنگ اوکراین با سمت گیری روسیه ستیزی تبلیغ می کند و نه تنها اذهان مردم بلکه بسیاری از فعالان و رهبران سیاسی ایران را نیز مسموم کرده متفاوت است. امیدواریم بتوانید این ویدئو را که ابتدا در اینستاگرام منتشر شده ببینید.

https://www.instagram.com/tv/CbDWsPVIr7o/?utm_medium=copy_link


دیدار فرمانده گارد ملی روسیه با اسقف کلیساهای ارتدکس

ارتش روسیه در اوکراین

با صبر و حوصله پیش می رود

مرکز تحقیقات افکار عمومی

محبوبیت پوتین در روسیه

از 31 درصد به 77 در صد رسید


کارشناس سازمان ملل:

اوکراین میدان بزرگ آزمایش

جنگهای بیولوژیک شده‌بود


عنوان اول پیک نت 23 اسفند

زلنسکی اهل مذاکره است
اما نه‌ در روسیه، بلکه ‌در اسرائیل!


حساب بانکی

DEUTSCHE BANK

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

 

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@pyknet.net

 

آدرس پستی

N.Vernis

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

Site Meter Site Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 


کدام مطلب پیک نت روزگذشته

بیشتر خوانده شد؟

عنوان اول پیک نت روز گذشته (سه شنبه) درباره "شلیک موشک همراه با رجز خوانی های بی خردانه" روی تلگرام این روزنت با بیش از 5 هزار خواننده بیشترین مخاطب را داشت. همین عنوان اول با 14 اشتراک گذاری روی فیسبوک پیک نت نیز بیشترین خواننده را داشت.
آدرس فیسبوک پیک نت
https://www.facebook.com/

pyknet1357/


تلگرام پیک نت


 فیسبوک پیک نت


سایت بین المللی

آمار سایت های خبری فارسی

پیک نت:

Monthly Visitors: 504,930


صفحات اول

روزنامه های امروز ایران