رئیس دفتر تبلیغات اسلامی

گروه های فشار ما را هم

ناچاربه خودسانسوری کرده اند!

 

زیر پوشش خبری حمله روسیه

امریکا و ناتو مشغول

استقرار دراطراف اوکراین اند

(پیک هفته ۱۰۹)  24 بهمن  ماه 1400 - 12 فوریه  2022

 pyknet100@gmail.com


 23 - 24 بهمن

خبرهای
 سیاسی - اجتماعی


 23 - 24 بهمن

رویدادهای منطقه

 و جهان


 23 - 24 بهمن

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


 23 - 24 بهمن

منتخب اخبار
شهرستان ها


 23 - 24 بهمن

منتخب اخبار ورزشی


 23 - 24 بهمن

منتخب اخبار اقتصادی

عنوان اول پیک نت 24 بهمن

سالگرد بی فروغ انقلاب57

نه از"تاک"نشان بودونه از"تاک نشان"

سالی دیگر بر انقلاب 57 گذشت و سالگرد بی فروغ آن پشت سر گذاشته شد. نه از  به میدان آمدن خود جوش مردم در حمایت از انقلاب خبری بود و نه از حضور نسل اول انقلاب در میدان. چه مذهبی و چه دگر اندیش. بقول معروف «نه از تاک نشان بود و نه از تاک نشان»

شاید یگانه جلوه این سالگرد همان بیانیه های تحلیلی بود که در باره این انقلاب و سیر و سرگذشتی که جمهوری اسلامی پشت سر گذاشته منتشر شد. بیانیه هائی که عمدتا از جانب منتقدان به وضع موجود و بویژه سیاست های سه دهه گذشته منتشر شد و خمیرمایه آن انتقاد از آنچه همگان شاهدش هستند. از حاکمیت تا حکومت، از نارضائی وسیع مردم تا ادعاهای مقاماتی که از دستآوردها سخن می گویند!

بیاینه فعالات سیاسی، برخلاف بیانیه های بلند بالا و خسته کننده ای که از جانب تشکل های مذهبی -بویژه روحانیون- منتقد حکومت، بمناسبت سالگرد انقلاب انتشار یافت کوتاه تر و گویاتر بود.

از این بیانیه که برخی امضاء کنندگان آن بیش از بقیه نام آشنا هستند، از جمله محمدعلی عموئی که 25 سال در زمان شاه زندانی بود و 13 سال در جمهوری اسلامی در کنار امثال هاشم آغاجری- بهمن احمدی امویی- علیرضا بهشتی- مصطفی تاجزاده- علیرضا رجایی- پروانه سلحشوری- محمد سیف زاده- سیامک طاهری- ابوالفضل قدیانی- نظام الدین قهاری- فخرالسادات محتشمی پور- سعید مدنی- عبدالله مومنی و صدیقه وسمقی این بیانیه را امضاء کرده اند. در  این بیانیه به این نکات اشاره شده است:

«در طول انقلاب پُر شتاب، کوتاه‌ مدت و تمام‌ خلقی بهمن ۵۷، هر نیروی فکری و سیاسی چشم‌انداز آرمانی و مطلوب خویش را تعقیب می‌کرد.  از این‌رو در مجموع، انتظارات گوناگون و گاه متناقض‌نمایی در جنبش آن‌روز مشهود بود. جنبش مدنی امروز اما برآیند همه‌ی خواست‌ها و مطالبات اقشار و طبقات و نیروهای سیاسی، اجتماعی و فرهنگی، تحققِ حداقل‌های ممکن، حقوق و آزادی‌های بشری و شهروندی و اجرای مرحله ای برنامه‌ی عدالت و توسعه، با گذار از اشرافیت‌سالاری روحانی، نظامی و اقتصاد فاسد رانتی، به‌سمت برقراری نظمی جمهوریخواهانه و ‌مردم‌سالار، از طریق مشی مقاومت مدنی خشونت‌پرهیز و تفهیم ضرورت اولویت دادن به خیر و مصلحت عمومی بر منافع فردی، گروهی، فرقه‌ای، طبقاتی اصحاب قدرت و ثروت مدعی قداست منعکس است. بازگشت از بیراهه‌هایی که پس از دو انقلاب مشروطه با برآمدن دیکتاتوری ۵۷ساله‌ی پهلوی و پس از انقلاب ضدسلطنتی بهمن ۵۷ با برآمدن حاکمیت اقتدارگرای دینی طی چهار دهه‌ی گذشته شاهد آن بوده‌ایم، بازگشت به اصول اولیه و آرمان‌های نخستین انقلاب‌ و جنبش‌های پیشین ملت پیشآهنگ ما از هنگامه‌ی ورود به عصر جدید و با درس‌آموزی تاریخی از شکست‌ها و ناکامی‌های گذشته ممکن و میسر خواهد شد. در غیراین‌صورت، مسئولیت حقوقی و اخلاقی تمامی عواقب و پیآمدهای ناشی از فروپاشی کشور متوجه مسئولان وضع موجود و نظم حاکم خواهد بود و نه ناقدان، روشنفکران، مصلحان، و تمامی نیروهای حامی تغییرات ساختاری.»

شرط نخست توفیق جنبش مدنی امروز جامعه‌ی ما، تلاش در مسیر سامان‌یابی سیاسی جامعه‌ی مدنی و اطمینان از درستی طرح خود برای تحقق اهداف بلندی چون توسعه و دمکراسی، آزادی و عدالت ، و سرانجام، سامان‌دادن به همه‌ی این اهداف در قالب یک جبهه و تشکل ملی و مدنی است.

در صورت عدم اجابت به موقع این راهکار مدنی و ملی از سوی نظام حکمرانی و ممانعت از طرح منطقی‌ترین خواست‌های مردمی، ادامه‌ی رویه و روند گذشته به انفجارعمومی، فروپاشی سراسری، «اسقاط نظام» و حتی ظهور انواع واکنش‌های کور ارتجاعی داخلی همراه با مداخله‌ قدرت‌های خارجی میانجامد.

سلطه‌ی دیرین نظام‌های شاهنشاهی و امپراطوری‌های خلافتی، نمی‌تواند توجیهی مشروع برای بازتولید سنت استبدادی سلطنت و مونارشی موروثی باشد.»

فیلم: راهپیمائی سالگرد انقلاب در تهران. غرفه ‌ازدواج آسان در حاشیه همین راهپیمایی !


نماینده چین در مذاکرات وین:

هیات ایرانی با یک بسته نهائی

این بار به وین بازگشته است!


بیانیه 48 امضائی
کشته های سرکوب آبان 98
از 4 قیام دوران پهلوی ها بیشتر بود


امریکا می خواهد اروپا را

به ورطه جنگ با روسیه بیاندازد

راشا تودی ترجمه رضا نافعی


محمد رضا خاتمی:

نسل اول اصلاح طلبان

در حال پوست اندازی اند!


عنوان اول پیک نت ۲۳ بهمن

آخرین تلاش ها برای
به شکست‌کشاندن مذاکرات‌وین


فیسبوک پیک ‌نت ۷ روز توقیف شد

فیسبوک پیک نت، یکبار دیگر برای ۷ روز بسته شد. به ما اعلام نشده که کدام مطلب این شماره مغایر با سیاست های فیسبوک بوده که بموجب آن پیک نت را بستند، اما  ظاهرا بهانه فیسبوک برای بستن پیک نت عنوان اول چهارشنبه گذشته است که در آن اشاره به تلاش های اسرائیل برای جلوگیری از توافق اتمی در مذاکرات وین شده بود. ما این تلاش ها را که توام است با فشار به کنگره امریکا و بسیج برخی سناتورهای جمهوریخواه علیه توافق وین و تهدیدهای نظامی اسرائیل علیه ایران، حتی در صورت امضای توافق وین و زنده شدن برجام در همین عنوان اول مطرح کرده بودیم.


پاسخ تند پوتین در کنفرانس خبری

امریکا بر طبل جنگ می کوبد

اروپائی ها آن را می شنوند!


۳ هزار و۳۸۸ زندانی عفو شدند

زندانی سیاسی در زندان می ماند

مجرم غیر سیاسی آزاد می شود!


به بهانه جلوگیری از نفوذ جهانی چین

امریکا و انگلستان در تدارک

تشکیل "ناتو" جدید علیه چین!


سرمقاله راه توده ۸۲۲

مخالفان گردش به شرق

نگران ‌کدام پیامدهای‌آن‌ هستند؟


سخنان رئیسی در همایش مشترک امنیتی

نهادهای اطلاعاتی و امنیتی

از فتنه و حوادث پیشگیری کنند!


عنوان اول پیک نت ۲۰ بهمن

پیش نویس توافق اتمی
این‌ هفته ‌در وین ‌امضا‌ می‌شود!


از خانه برادر همسرش بازگشته بود

مرگ ناگهانی احمد خمینی

و پرونده های ناگشوده!


آیا رژیم نیمه جان اوکراین

با جنگ، جان تازه می یابد؟

بنیاد استراتژیک- یوری بوریسف

ترجمه- کیوان خسروی


حساب بانکی

DEUTSCHE BANK

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

 

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@pyknet.net

 

آدرس پستی

N.Vernis

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

Site Meter Site Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 



کدام مطلب پیک نت روزگذشته

بیشتر خوانده شد؟

عنوان اول پیک نت روز گذشته (شنبه) در تلگرام این روزنت نزدیک به 6 هزار خواننده داشت و پر مخاطب ترین مطلب در مقایسه با دیگر مطالب این شماره بود. فیسبوک پیک نت برای یک هفته توقیف شده و به همین دلیل آمار خوانندگان آن نداریم.
آدرس فیسبوک پیک نت
https://www.facebook.com/

pyknet1357/


تلگرام پیک نت


 فیسبوک پیک نت


سایت بین المللی

آمار سایت های خبری فارسی

پیک نت:

Monthly Visitors: 504,930


صفحات اول

روزنامه های امروز ایران