گام به گام (کم برای کم)

اجرای توافق موقت اتمی

این هفته اعلام خواهد شد؟

 

روسیه قدرتمند امروز

اهل بازی های قدیمی نیست!

راشا تودی- ترجمه رضا نافعی

(پیک هفته ۱۰۹)  ۲۷ دی  ماه ۱۴۰۰ - ۱۷ ژانویه  ۲۰۲۲

 pyknet100@gmail.com


۲۶ - ۲۷ دی

خبرهای
 سیاسی - اجتماعی


۲۶ - ۲۷ دی

رویدادهای منطقه

 و جهان


۲۶ - ۲۷ دی

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


۲۶ - ۲۷ دی

منتخب اخبار
شهرستان ها


۲۶ - ۲۷ دی

منتخب اخبار ورزشی


۲۶ - ۲۷ دی

منتخب اخبار اقتصادی

پیک نت 27 دیماه

صدای مشکوک در غرب

چرُتها را درتهران پاره‌کرد!

دو شب پیش، اندک زمانی پس از در گذشت ایرج پزشکزاد، نویسنده رمان "دائی جان ناپلئون" که ناصر تقوائی از آن موفق ترین سریال تلویزیونی را ساخت و در حقیقت دائی جان ناپلنون پزشکزاد را معروف کرد، یک صدای مشکوک در غرب ایران (حوالی همدان) شنیده شد.

داستان دائی جان ناپلنون، با یک صدای مشکوک در یک میهمانی خانوادگی آغاز شد. درست در زمانی که دائی جان ناپلنون که بزرگ خانواده بود، از فتوحات ناپلئون و شرکت خودش در جنگ با "ممسنی ها" تعریف می کرد و برای جلب توجه میهمانان تفنک را به نقطه ای در سقف اتاق پذیرائی نشانه رفته بود، صدائی از میان مهمانان برخاست و همه زدند زیر خنده. دائی جان که گوئی دوش آب سرد را روی سرش باز کرده بودند، خشمگین و خجالت زده تفنگ را پائین آورد و خواست بداند آن صدای مشکوک کار چه کسی بود؟ کسی زیر بار مسئولیت آن صدای مشکوک نرفت و داستان و اختلاف خانوادگی از همینجا آغاز شد.

صدای مهیبی که دو شب پیش غرب کشور را لرزاند، قابل مقایسه با آن صدای مشکوک در مهیمانی دائی جان ناپلئون نبود، اما اختلاف بر سر این که صدا از کجا بلند شد و کار چه کسی بود، شباهت بسیاری پیدا کرده با آن صدای مشکوک. فرماندار همدان گفته رعد و برق بود، سپاه گفته تمرین پدافند هوائی بود، فرمانده سپاه در محل گفته رزمایشی نداشتیم، صدا و سیما گفته ضد هوائی بود، امنیتی ها گفته اند کار فضای مجازی بود و اصلائی صدائی نبود، مردم هم به سبک "مش قاسم" نوکر دائی جان ناپلنون در همان سریال دائی جان ناپلنون چهار انگشت دست راستشان را شمرده و گفته اند "دروغ چرا، تا قبر آ.آ آ. آ. خودمان با گوش خودمان نیمه شب صدای مهیب را در چهار استان کرمانشاه، همدان، ایلام و کردستان شنیدیم و همراه خانواده پریدیم توی کوچه.

سازمان هواپیمایی کشوری که تازه در تهران چند ساعت پس از صدای مهیب از خواب برخاسته بود بی خبر از دلائلی که فرماندهان و امنیتی ها آورده بودند گفت: "پروازها در آسمان غرب کشور متوقف شده است." و به این ترتیب گریبانش را داد دست فرماندهان سپاه و احتمالا بیت رهبری که دراین زمینه ها اعتقاد دارد نباید تشویش اذهان عمومی کرد و دروغ جایز است. مثلا نباید گفت که هواپیماهائی در آسمان غرب ظاهر شده بودند و آن صدای مهیبت صدای ضد هوائی ها بود که به سمت آن هواپیما و یا هواپیماها که بر فراز چهار استان دنبال هم کرده بودند و گرُگم به هوا بازی می کردند شلیک کرده اند.

در این میان فرماندار اسدآباد همدان هم گفت: «فکر کردیم رعد و برق است که بعد از بررسی فهمیدیم اینطور نیست». و البته نگفت که وقتی اینطور نبوده، پس چطور بوده؟

روز به نیمه نرسیده بود که معاون استاندار همدان هم خود را نخود آش کرد و گفت: «منشا صدای مهیب دیشب مشخص نیست، اما احتمالا مربوط به اقدامات آموزشی است و به دستور استاندار همه دستگاه‌ها و نهادهای امنیتی، انتظامی و اطلاعاتی بسیج شدند تا منشاء صدای انفجار را بیابند.

بالاخره قرارگاه مشترک پدافند هوایی خاتم‌الانبیا برای اعلام فصل الخطاب راسا وارد میدان شد و گفت: «در شب گذشته هیچگونه رزمایش، تمرین و اقدامات عملیاتی در شبکه یکپارچه پدافند هوایی کشور صورت نگرفته و کلیه گمانی‌زنی‌ها در این خصوص تکذیب می‌شود».

سازمان هواپیمایی کشوری که پس از آن اظهار نظر آب نکشیده اول، گوشش را کشیده بودند بعدا و در تکمیل اظهار نظر پدافند خاتم الانبیاء گفت: «توقف پروازها در آسمان غرب کشور تنها به دلیل ناپایداری شرایط جوی در این مسیر است و به صداهای شنیده‌ شده در غرب کشور ربطی ندارد اما فعلا پروازها در منطقه متوقف شده است.»

حالا باید منتظر ماند تا شاید صاحب صدای مشکوک در اسرائیل شناسائی شود.


محصول انتخابات 1400

رئیسی، حتی اختیار برگماری

رئیس پتروشیمی را هم ندارد!


دامنه گسترده بحران

خانه از پای بست ویران است

خواجه در فکر اورانیوم است!


سه اظهار نظر مکمل یکدیگر

مردم رسیده اند به خواست

تغییرات اساسی در کشور!


یک گام به عقب

پیشنهاد دوباره ناتو وکاخ سفید

برای دیدار ومذاکره با روسیه


بند ناف ایران به وین وصل است

سر نزولی قیمت دلار در بازار ایران


عنوان اول پیک نت 26 دیماه

توافق موقت اجرا میشود

توافق اساسی‌ می ماند برای‌آینده


اعلام زمان پایان ج. اسلامی

اگر علم الهدا نباشد، ایرانی ها

با حرف های چه کسی بخندند؟


بهانه ای برای شادی!

 

مهم نیست که برف بیاید یا باران، آفتاب باشد یا سایه، فقط چوب و چماق و اجبار حکومتی نباشد تا مردم هر پدیده ای را تبدیل به شادی کنند. بهانه این رقص و شادمانی بارش برف در سیپیدان شیراز است.


نباید بهانه به روسیه داد!

عقب نشینی امریکا و اروپا

از جنجال حمله روسیه به اوکراین


بیگانگی 42 ساله

بی اعتمادی حکومت  به مردم

نا باوری مردم به حکومت !


"گام" اول در چارچوب طرح "گام به گام"

توافق موقت اتمی

پشت درهای بسته مذاکرات وین


عنوان اول پیک نت ۲۵ دیماه

گشودن فضای بسته سیاسی
آغاز تحول درایران است!


با طرح های نظامی برای مقابله با ناتو دراوکراین
فرماندهان نظامی روسیه
با پوتین دیدار کردند!


حساب بانکی

DEUTSCHE BANK

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

 

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@pyknet.net

 

آدرس پستی

N.Vernis

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

Site Meter Site Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 



کدام مطلب پیک نت روزگذشته

بیشتر خوانده شد؟

عنوان اول پیک نت روز گذشته (یکشنبه) روی تلگرام این روزنت نزدیک به 6 هزار و پانصد خواننده داشت و در مقایسه با دیگر مطالب بیشترین مخاطب را به خود اختصاص داد. این عنوان اول درباره اجرای توافق موقتی است که در وین با آن موافقت شده و توافق دراز مدت به آینده موکول شده است. همین مطلب روی فیسبوک پیک نت نیز بیشترین خواننده را داشت و روی 7 فیسبوک خوانندگان آن نیز به اشتراک گذاشته شد اما بیشترین اشتراک را رقص شادی داشت که روی 17 فیسبوک خوانندگان پیک نت به اشتراک گذاشته شد.
آدرس فیسبوک پیک نت
https://www.facebook.com/

pyknet1357/


تلگرام پیک نت


 فیسبوک پیک نت


سایت بین المللی

آمار سایت های خبری فارسی

پیک نت:

Monthly Visitors: 504,930


صفحات اول

روزنامه های امروز ایران