اوشان، فشم، رودهن، فرحزاد

درچهار نقطه تهران

زمين به حركت درآمده



می خواهيد بدانيد چه خبراست؟

جای حاكم و محكوم را

در ذهن خود عوض كنيد

سيد محمد علی ابطحی
 
           ! توجه! برای ياری رسانی مالی به پيک نت، به آدرس بانکی و پستی بالای ستون گزيده ها مراجعه کنيد 

هنر و انديشه


فستيوال فيلم

كيارستمی


دن آرام

به زبان كوچه

با ترجمه احمد شاملو


يادگاری از 1750 سال پيش از ميلاد
لوح حمورابی
 را چگونه ازايران‌ربودند؟


جواد مجابی وسیمین بهبهانی


گل آقا
رفت و نگفت


كنسرت
سه گروه موسيقی

ملی آذربايجان

نوازندگان موسيقی ملی آذربايجان كه از جمهوری آذربايجان به ايران آمده اند قرار است از 14 تا 18 ارديبهشت در مجموعه فرهنگی آزادی تهران برنامه اجرا كنند. اسرافيل اف، محمد علی اف و عاشيق شرقيه گروه های ميهمان در اين كنسرت اند.


سه فيلم

ازتهمينه ميلانی

درجشنواره

فيلم مونيخ


هيات مديره جديد

خانه موسيقی ايران


پرويز ياحقی

بزرگترين آرشيو

موسيقی ايران را

فراهم و حراست كرد


تاريخ مصرف ما تمام شده؟

درد نامه هنرمندان

به محمد خاتمی


فيلم زندگی

احمد محمود

ساخته می شود


مرد ها

وقت ندارند!

از وبلاگ رهای آبی


3 نمايشنامه ايرانی

در فستيوال تئاتر برلن

شبنم طلوعی

از تئاتر امروز

ايران می گويد


                pyknet@perso.be  

دو ديدار و گفتگو با آيت الله منتظری

دفتر ولايت فقيه

با آقای خامنه ای بسته می شود

من از گفتن اشتباهات خود و ديگران ترس ندارم


محفل فتوای قتل های زنجيره ای

حكم اعدام آغاجری را تائيد كرد


محفل قضائی – امنيتی درج.ا

سه عضو ائتلاف ملی – مذهبی

را محكوم به زندان كرد


ناصرزرافشان، وكيل خانواده قربانيان قتل های زنجيره است:

يك نفر دراين مملكت پاسخ بدهد

من را مطابق كدام قانون

 به دادگاه نظامی بردند؟


ديدار هنری آيت الله مشگينی در قم

اعدام آغاجری

شاه بيت ديوار شعرآيت الله مشگينی


دستگيری 16 عضو "انصارالاسلام"  در تركيه


گفتگوی شهروند(خسروشميرانی)

با محمد صالح نيك بخت وكيل هاشم آغاجری

بخشی از دستگاه قضائی ج. ا نه قانون

را قبول دارد و نه سلسله مراتب را


پس از مصاحبه يحيی آل اسحاق

تهديد به استعفای دسته جمعی

در بنياد مستضعفان و جانبازان


شارون، خود را آماده كشتن عرفات

و كنار رفتن از نخست وزير می كند

مقر ياسرعرفات از سوی

ارتش اسرائيل محاصره شد


گزيده اخبار و گزارش های روزهای گذشته هفته


عده ای فكر كرده اند،انقلاب شد تا حاكميت و  آزادی مردم مهار شود
متن نامه دنباله دار
محمد خاتمی به نسل جوان

چماق تاريخی استبداد اين بار بنام اسلام

 

پشت امام سنگر گرفته اند تا برخی تصميمات دوران او را كه خود وی نيزاشتباه بودن آن را بارها تكرار كرده بود، تغيير ناپذير كنند!


محمد خاتمی نامه ای را منتشر كرد كه بيش از هر سخنرانی و نامه ديگروی صراحت نظر دارد. او در اين نامه كه به نوعی وصيت اصلاحی در جمهوری اسلامی می ماند و در پايان آن وعده ادامه آن داده شده، بيشترين نگرانی خود را از ريشه دار بودن فرهنگ استبدادی در جامعه ايران بيان كرد و اينكه امروز اين استبداد لباس دين نيز به تن كرده است. در تشريح فرهنگ استبدادی ريشه داردر ايران خاتمی نوشت:
" نياز جدی امروز ما، تأمل و بازانديشی همگانی در احوال خويش برای عبور از كليشه‌ها و قالب‌های استبدادزده‌ ناكارآمد و گشودن راه گفت و گوی همدلانه‌ انتقادی در همه‌ سطوح و لايه‌های اجتماعی است.
خاتمی در نامه خود نوشت: فرهنگ استبدادی با ما چنان كرد كه هر جباری نام خود را "ظل الله" گذاشت".
او درباره انقلاب 57 نوشت:
انقلاب با شعارسلطه " كلام بر سلاح، لبخند بر خشم و گل بر خشونت" پيروز شد. اما عده ای كه پس از انقلاب، انقلابی دو آتشه شده اند، چنان رفتار می كنند كه گوئی 25 سال پيش انقلاب شد تا حاكميت و آزادی مردم مهار شود!
خاتمی در همين ارتباط و با اشاره خشونت طلبی جناح راست و انقلابيون بعد از انقلاب كه خود را پاسدار ميراث آيت الله خمينی می دانند نوشت:
" امام را مطلق مي‌كنند، نه برای عظمت شخصيت او - كه به هر حال يك شخصيت انسانی است – بلكه، تا در غياب او اشتباهات يا موضع‌گيري‌های ناگزير و خلاف قاعده‌ای را كه به حكم ضرورت پيش آمده است را به صورت قاعده‌ای غيرقابل تغيير درآورند."
وی در بخش ديگری از نامه خود و بعنوان يكی از دستآوردهای اصلاحات، از پالايش دستگاه رسمی و قانونی اطلاعات و امنيت كشور ياد كرد و ضمن انتقاد از ادامه حيات غده سرطانی قتل های زنجيره ای در دستگاهی موازی نوشت:
" ... امروز نهانخانه‌ها و پستوهايی كه دور از هر چشم ناظري، خود را مجاز به انجام همه گونه اقدامات خلاف قانون و مغاير شرع مي‌دانستند و در محكمه‌ای كه داور و بازجو و مدعی و مجری يكی بود، به تشخيص مي‌نشستند، در بخش مهمی از دستگاه امنيتی كشور برچيده شده است."
درارتباط با اشتباهات گذشته و ضرورت مدارای ملی و نهادينه كردن آزادی ها در برابر فرهنگ نهادينه شده استبداد در ايران، خاتمی نوشت:
" اگر ما نظر امام را در آستانه‌ پيروزی انقلاب مي‌پذيرفتيم، كه اعلام كردند حتی احزاب و گروههای غيراسلامی تا وقتی به توطئه و اقدام عملی براندازانه عليه نظام دست نزده‌اند در فعاليت و بيان نظر خود آزادند، به جايی نمي‌رسيديم كه حتی مومنان به اسلام و راه امام، فقط به جرم اين‌كه روش و سليقه‌ گروهی را نمي‌پسندند، ولو حاضر به عمل در چارچوب قانون اساسی باشند نيز حذف و دفع شوند."
خاتمی در همين ارتباط و با اشاره به زندانی شدن هاشم آغاجری و صدور حكم ارتداد برای وی نوشت:
" انسانی دانشمند كه شايد سابقه‌ حضورش در انقلاب و جبهه، بيش از سابقه‌ تصدی فلان قاضی بي‌تجربه‌ای باشد كه گشاده دستانه حكم ارتداد صادر مي‌كند و مبارزی كه پا و سلامت خود را برای انقلاب داده و همواره از موضع دين خواستار اعتلای آزادی بوده است"
دربخش ديگری از نامه خاتمي، وی با قبول برخی اشتباهات خود چنين نوشت:
" وقتی سياستمدار آگاه و دلسوزی چون دكتر مصدق اشتباه مي‌كند، هنگامی كه عارف و فقيه و رهبری آگاه و شجاع چون امام خمينی (قده) بارها به صراحت از اشتباهات خود سخن مي‌گويد، اين بنده‌ خدا بسيار كوچك‌تر از آن است كه ادعا كند كه خطا و كوتاهی نداشته است"
درباره توطئه ها و زمينه سازی های تاريخی جهت مقابله با آزادی و پيشرفت ملت ايران خاتمی در نامه خود نوشت:
" ميراث خواران، همان ها كه زمينه كودتای 28 مرداد را فراهم ساختند، اين بار نه در دفاع از كاشانی بله در پوشش دفاع از ولايت فقيه به ميدان آمدند"
خاتمی خطاب به كسانی كه خواهان سرنگونی جمهوری اسلامی هستند نوشت:
" تصور اين‌كه با حذف جمهوری اسلامي، يك جمهوری مردمی غيروابسته پديد خواهد آمد، تصوری باطل است كه شواهد تاريخي، سياسی و اجتماعی بطلان آن فراوان است."
درباره مقابله كنندگان با اصلاحات در جمهوری اسلامی خاتمی نوشت:
" مخالفان معتقدند ديندار بمانيم و آزادی را رها كنيم و متاسفانه آنها بسياری از نهادهايی را كه مي‌بايد در فراز و ورای همه‌ جبهه‌بندي‌ها بمانند، به استخدام خود درآورند."
خاتمي، با اشاره به شعار جناح راست در انتخابات دوم خرداد( ذوب در ولايت) و شعار آبادگران كه مجلس هفتم را با شعار آزادی و شادی و آبادانی اشغال كرده اند، و همچنين در باره ادامه اصلاحات، دستآوردهای مقابله با فرهنگ استبدادی دركشور و آينده اصلاحات نوشت:
" از شعار ذوب در ولايت كه شعار محوری رقبای دوم خرداد در درون حكومت بود، تا شعار ايران آزاد، آباد و شاد و تاكيد بر دموكراسي، آزادی و حقوق بشر راه درازی طی شده است، اما هنوز در آغاز راه اصلاحات هستيم و نه در پايان آن. شعار من همچنان عبارتست از: آزادی در انديشه، منطق درگفتار و قانون در عمل"


دفاع نماينده زنان در مجلس هفتم از تعدد زوجات:

"هَوُ" مزايای زيادی دارد

زنان آن را درك نكرده اند!


دوعراقی و چهارايرانی دستگير شده اند

كه هويت و وابستگی های آنها اعلام نشد

250 ديناری عراق

در مشهد جعل می شد


بحران به روايت ارقام

سنگ روی سنگ بند نيست

خواجه دربند نقش ايوان است

گردآوری و تنظيم : پ.انوشه                           



16 ارديبهشت 1383


 K H M I

 نشاني پستي پيك نت

 Postfach 210453
 10504 Berlin-Germany


 S.G.Bardeh

 حساب بانکی پيك نت

 Kontonr.: 277978300
 BLZ:100 700 24
 
DeutsheBank (Germany)


دريچه ای به جهان

بزرگترين فاجعه انسانی
در غرب سودان

سازمان ملل، دولت سودان را به حمايت از شبه نظاميان در "پاکسازی قومی" ساکنان سياهپوست منطقه متهم کرده  و آقای موريس، مدير اجرايی برنامه خواربار جهانی، كه  مسئوليت هدايت يك گروه اعزامي حقيقت ياب به سه استان دارفور در سودان  را برای جمع آوری اطلاعات درباره وضعيت انسانی در منطقه به عهده داشت، مجدادا اين خبر را تاكيد كرد که بيش از يک ميليون نفر از مردم اين منطقه با شيوه های خشونت بار از خانه های خود رانده شده اند وي گفت  اين يکی از وخيم ترين بحران های انسانی در جهان است و در اثر اين درگيري ها  ديگر چيزي براي ادامه حيات مردم باقي نمانده است .او همچنين يادآور شد كه با توجه به نزديک شدن فصل باران، بدون کمک های بيشتر، مردم در معرض خطر جدی قرار خواهند گرفت . موريس گفت شورشيان دولت را متهم می کنند با بمباران روستاها و پشتيبانی از شبه نظاميان در منطقه، آتش بس را مکررا نقض کرده است.


سفر يك هيئت از 
كره جنوبی به كره شمالی

يك هيات بلند پايه به سرپرستی وزير وحدت کره جنوبی به پيونگ يانگ رفت. وزير وحدت پيش از ترک سئول به خبرنگاران گفت قصد دارد به مقامات کره شمالی ياد آور شود که لازم است پيشرفتي در مذاكرات حادث شود . کره شمالی و آمريکا در مورد چگونگی و زمانی که اقدام پيونگ يانگ در بستن تمام تاسيسات اتمی خود بايد جبران شود، تا كنون با بن بست روبرو شده اند.


ده نفر از نظاميان افغان
كشته شدند

نيروهای امنيتی اجساد سوراخ سوراخ شده ١٠ سرباز را ، چند ساعت پس از آن که در دو حمله جداگانه به وسيله شورشيان مظنون به حمايت از طالبان ربوده شدند، پيدا کرده اند به گفته مقامات نظامي 5 سرباز  شامگاه دوشنبه، هنگام عبور از زابل کشته شدند و اجساد آنها روز سه شنبه پيدا شد و در حمله ای جداگانه، ۵ افسر امنيتی نيز در ولايت قندهار کشته شدند.  


رئيس ستاد ارتش اسرائيل :

رهبران فلسطينی ها را بايد كشت

روزنامه " يديوت اهارونوت" نوشت، "موشه يعلون" رئيس ستاد ارتش اسراييل به هنگام بازديد ازگذرگاه "كيسوفيم" درنوارغزه گفت:  آنچه ما بايد انجام دهيم جلوگيری ازعمليات مبارزان فلسطينی دراين گذرگاه است اما بهترين راه برای مبارزه با گروه های فلسطينی ترور و كشتار رهبران آنها در نوار غزه است .


امريكائی ها از شكنجه در زندان با خبر بودند

 باسات تركی وزير حقوق بشر عراق در دولت موقت  گفت : دولت انتقالی عراق در مورد شيوه شكنجه اسرای عراقی توسط نظاميان امريكايی كاملا با خبر بوده است و او شخصا در نوامبر سال گذشته پاول برمر را در جريان اين شكنجه ها قرار داده بود, اما برومر تنها گوش داد و به گزارش من اعتنا نكرد و تلاش وزارتخانه حقوق بشر نيز از چهار ماه قبل,  برای افتتاح دفتری در زندان ابوقريب بی نتيجه ماند، اكنون می توان علت عدم تمايل آن ها به شنيدن گزارش ما را درك كرد .


گزيده ها


اصلاحات

گريزناپذير

از اين گذرگاه عبور می كند!


مثلث

خامنه ای

واعظ

شاهردوی


مرحوم پدرم،

زنده زنده رای داد!


نامه مهدی كروبی
انصراف و اعتراف
ديرهنگام

ضربه ایكه روحانيت مبارز، به مجمع روحانيون زد


    متن کامل استعفای   فاطمه حقيقت جو