با اعلام توقف غنی سازی
شکست سیاست اتمی رهبر
قراراست پیروزی اعلام شود


 


هواپیما در هوا پنچر شد!
بهانه خنده دار رئیس مجلس
 برای لغو پرواز به ترکیه

       پیک هفته 62  ----------     22 فروردين  1385 -11 آوريل 2006

  infos@peiknet.com  

هنر و اندیشه


آخرخط

با امریکا مذاکره

با شاملو مخاصمه!

ميراث خبر ــ الهه خسروى يگانه: همه در يک رديف خوابيده اند. مختارى و پوينده و گلشيرى و البته شاملو. تو از کنارشان مى گذرى و به ياد مى آورى آنهايى را که رفتند ولى هنوز جاودانه مانده اند. خبرگزارى مهر که تخريب سنگ مزار احمد شاملو را خبر مى دهد، همه دوباره به ياد آيدا مى افتند و پسران شاملو.

شماره شاملو سالهاست که تغيير کرده. دفترچه هاى قديمى تلفن خبرنگاران بعد از مرگ شاملو شماره جديدش را ثبت نکرده اند. شايد هم کرده اند و ... سياوش شاملو. نمى دانم چندمين نفرى بوده ام که اين روزها با او تماس گرفته است تا خبرى از اين اتفاق بگيرد:

آقاى شاملو! ماجرا چيست؟

در ته مانده صداى سياوش ردى از صداى پدر شايد شنيده شود: ,ماجرا اين است که مزار بزرگترين شاعر معاصر را ويران کرده اند.,

ــ آخر چرا؟

ــ از کجا بدانم؟

ــ پيگيرى هاى شما به کجا رسيد؟ شکايتى يا پيگيرى که پاسخ کسى را به همراه داشته باشد؟
ــ به کجا شکايت کنم؟ از چه کسى ؟ اين چهارمين بار است. چهارمين بار است که سنگ مزار پدرم را عوض مى کنم. هر سال اول فروردين اين اتفاق مى افتد و هر بار کسى هست که از زير بار مسئوليت شانه خالى کند.

ــ خب ، مگر آن امامزاده طاهر مسئول ندارد؟

ــ دفعه اول که کمى تخريب شد نگهبان امامزاده گفت خودم مرمت مى کنم اما دو روز بعد ديدم اصلا سنگ نيست. خودش هم نمى دانست چه کار کند.,

سنگ مزار شاملو به طور کامل با ديلم کنده شده و چند مترى آن طرف تر خرد شده بود. سياوش مى گويد: ,بچه هاى کرج تکه هاى خرد شده را از گوشه و کنار امامزاده پيدا کردند و به من دادند. سال هاى قبل هم همين کار را کردم. حالا تمام تکه ها را دارم.,

اين چهارمين بار است که بر سر مزار شاملو چنين بلايى مى آورند. از پيشگيرى اين اتفاق که مى پرسم بيشتر عصبانى مى شود: ,نمى توانم دورش را آهن بکشم که خانوم! بدون سنگ نگهش مى دارم!,
ــ يعنى مى خواهيد ديگر بر سر مزار شاملو سنگ نگذاريد؟

,نه نمى گذارم. در مملکتى که حتى از مرده شاعر هم نمى گذرند و از سنگ قبرش انتقام مى گيرند همان بهتر که مزار پدرم سنگ نداشته باشد.,

همه کنار هم آرام خوابيده اند. روى هر کدام امضايى يا شايد نوشته اى. الف . بامداد اما حالا حکايت ديگرى پيدا کرده است. از تصور مزار بدون سنگ دل آدم مى گيرد. بهت زده مى ماند آدم از اين همه بغض و کينه. صدايم در مسير فريادهاى سياوش شاملو گم مى شود: ,مگر مى شود بدون سنگ... بدون نام...,

مرگ را ديده ام من

 در ديدارى غمناک

من مرگ را به دست سوده ام

من مرگ را زيسته ام

با آوازى غمناک ، غمناک


ترجمه‌های جدید
ناصر زرافشان
از اوین تا چاپخانه


بشنوید
صدای او را!

6 و 1 دقیقه
 غروب دیروز
لوتر کینگ
ترور شد!
مردی که برای
آزادی و عدالت
درامریکا
رویاها داشت
ژاله عليزاده


 

مصاحبه شب گذشته "سیمون هرش" با CNN
ایران و امریکا
هر دو می‌دانند بزودی
چه اتفاقی خواهد افتاد
یک افسرارشد اطلاعاتی امریکا:
امریکا در ژاپن (بمباران ناکازاکی) هم موفق شد

هیچکس باندازه مقامات جمهوری اسلامی نمی داند که نقشه حمله نظامی امریکا به ایران چقدر جدی و واقعی است. همانقدر که هیچکس باندازه کاخ سفید مطمئن نیست درایران سلاح اتمی تولید می‌شود. وزیرخارجه انگلستان وقوع یک جنگ علیه ایران را تکذیب می‌کند، نه حمله تاکتیکی با سلاح‌های محدود اتمی به برخی تاسیسات ایران را.


افشاگری علیه ناطق نوری کلید خورد
آغازحمله به منتقدان حکومتی
سیاست‌های ناکام رهبری
پرونده دارائی ناطق‌نوری را به سبک انقلاب‌ فرهنگی چین بازکردند

فاش شد: ناطق نوری در روزهای پرتلاطم پیش از رای گیری برای انتخابات ریاست جمهوری دوره نهم به احمدی نژاد و قالیباف فحاشی کرده و لاریجانی گفته بود بنفع‌هاشمی رفسنجانی کنار برود. خانه چند هزار متری ناطق در فرمانیه تهران، حفاری‌های تاریخی و قاچاق عتیقه، مالکیت در سایپا یدک و کارخانه کاله فعلا بعنوان برگ‌هائی از پرونده ناطق نوری دبیرکل سابق جامعه روحانیت مبارز، رئیس مجلس پنجم و مشاور ارشد و سابق رهبر رو شد. دو جمله "ذوب در ولایت" و "من سرباز پا به رکاب رهبرم" از ناطق نوری، که بدون چراغ سبز رهبر کسی جرات نداشت پرونده او را باز گشاید، ثبت تاریخ است.


شکست از بیرون، حمله در درون
احضار دبیرکل جبهه مشارکت
به دادگاه و برخی مراجع دیگر!


صدورحکم بازداشت علی فلاحیان
و 13 مامور ترورهای خارج از کشور
فلاحیان عضو مجلس خبرگان رهبری است و ماموران ترور نیز
 احتمالا اکنون یا در ترکیب دولت اند و یا عضو مجلس!


دیدار فراکسیون اقلیت مجلس هفتم با محمد خاتمی
جلوی برنامه‌های خطرناک
 علیه ایران را باید گرفت!


بیانیه سازمان فدائیان اکثریت
خطر جدی است
جای خوش بینی‌های ‌بی‌مورد نیست!
با پرچم صلح، دمکراسی و حقوق بشر باید به میدان آمد


CPE دفن شد!
عقب نشینی دولت فرانسه
در برابر جنبش مقاومت ملی
 دبیرکل  ث. ژ. ت: در دیدار با نخست وزیر به او گفتم: ظاهرا ما بیش از شما نگران اقدامات خشونت آمیز هستیم و این غیر طبیعی است!

برنارد تيبو - دبيركل سنديكای ث.ژ.ت

دومينيك دوويلپن- نخست وزير فرانسه


مصاحبه با مولوی عبدالجمید مرادزهی
حاکمیت شیعه امام زمانی
25 در صد جمعیت ایران
یعنی 18 میلیون سنی اند
یک وزیر و یا استاندار و یا عضو هیات رئیسه مجلس سنی نیست
و27 سال است اجازه بنای یک مسجد به اهل سنت در تهران نداده اند.


دانشگاه اصفهان
سیاست و فرهنگ یکجا مصادره شده


فشار بیشتر بر گلوی خبرگزاری ایلنا


بحث‌ها و تفاهم‌های محرمانه میان دو طیف حکومتی
استراتژی حفظ نظام
با خرافات و سلاح‌ اتمی


واشنگتن پست- 9 اپریل 2006
دو طرح حمله به ایران در دستور اتاق جنگ امریکا

1- حمله محدود به تاسیسات اتمی، سپس تهدید دولت ایران در باره عواقب هرگونه حمله تروریستی در عراق و نقاط دیگر جهان به نیروها و تاسیسات امریکائی و تاکید بر حملات تلافی جویانه و وسیع به ایران، در چنین صورتی.

2- حمله گسترده و با خاک یکسان کردن تمام نقاط هسته ای ، نظامی، سیاسی و اطلاعاتی ایران دارد.


قائم مقام دبیرکل حزب اعتماد ملی
ازموضع ضعف و ذلت پای مذاکره با امریکا رفته‌اند


به بهانه مخالفت با مذاکره
رقابت‌های احمدی نژاد و لاریجانی وارد مرحله تظاهرات خیابانی شد!


علیه ایران
امریکا درتدارک تصویب ماده 7 قطعنامه شورای امنیت


ادعای فوکس نیوز به نقل از نیویورکر
لیست اهداف نظامی دراختیار تیم‌های ویژه نظامی امریکا


سقوط هواپیمای جاسوسی اتمی درجنوب ایران


بدنبال مانورنظامی سپاه
آغاز مذاکرات آمریکا با کشورهای خلیج فارس


وزیر خارجه آذربایجان در امریکا:
امریکا دو ایستگاه رادار نظامی در خاک آذربایجان می‌سازد


بیانیه انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه سیستان و بلوچستان
برای امنیت ملی ساختار قدرت درایران باید تغییر کند


وضعیت قرمز درایران دیدار سران موتلفه و جبهه مشارکت


موج جدید تشتت ملی
محاکمه سلطانی، فائزه‌هاشمی  و علوی تبار در دستور قرار گرفت!


روز کارگر در خیابان طالقانی


149 زمین لرزه در لرستان
خودکشی و یا قتل خبرنگار رسالت



سهم خود را در بهره گیري از این روزنت بپردازید

این یگانه منبع درآمد پیک نت براي ادامه انتشار است.


حساب بانکی

A.KH.P

ِDeutsche Bank

Konto Nr 4593745

BLZ: 10070024

Germany

آدرس پستی

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany


    

 

 

تماس با ما - اشتراك پيك

دیدگاه ها


بسیج شبه نظامی
درایران
بسیج افکارعمومی
درامریکا
مصطفی تاج زاده


بلای خانمسوز
جنگ
حق مسلم
مردم ایران نیست
بیژن صف سری

زمانی می‌رسد که ما از دوران کهن به دوران تازه گام می‌نهیم. زمانی که عصری به پایان می‌رسد و روح سرکوب شده یک ملت زبان به سخن گفتن می‌گشاید. وقتی در 14 اوت 1947 « نهرو » در مجمع قانونگذاری هند این سخنان را بر زبان می‌آورد هرگز گمان آن نمی برد روزی خواهد آمد که ملت‌ها حتی آنهایی که از تالمات روح سرکوب شده خود زبان به گفتن گشوده اند قادر بر تعیین سرنوشت خویش نباشند. چرا که به گفته « ژان بو دریا » آن فیلسوف فرانسوی تبار : امروزه ملت‌ها به طور بالقوه گروگان‌های قدرت هستند و با ائتلاف قدرت‌ها بر علیه مردم جهان مواجه اند.
به شهادت تاریخ دولت‌ها و حاکمان همواره کوشیده اند حقوق تاریخی و اجتماعی ملت تحت حکومت خود را، در آنجا که مربوط به دخالت مستقیم در منافع و آینده آنها می‌شود کمرنگ و در نهایت حذف کنند
آنچه امروز زیر نگاه ناباورانه ما ایرانیان آرام آرام میرود تا بعنوان یک حق مسلم منجر به یک بلای خانمانسوز شود، همین ماجرای انرژی هسته ای است که تحفه ای از سوی دولتمردان امروز این آب و خاک برای ملت درمانده در معاش و محروم از حقوق اجتماعی است . تا نگوئید چرا درمانده در معاش ! ، بخوانید خبر خودکشی یک خانواده 8 نفره در تبریز را که از استیصال ، دسته جمعی به استقبال مرگ رفتند ، این خبر را ، هفته گذشته روز نامه شهرداری تهران(همشهری) با آب و تاب منتشر کرد و نوشت " دراولین روز سال جدید پلیس تبریز در خانه ای واقع در منطقه آخمقیه این شهر اجساد 6 فرزند یک خانواده را یافت. مادر آنها نیز در کنار آنها برای همیشه خفته بود. پدر آنها نیز خود را در فاصله کمی از اجساد خانواده حلق آویز کرده بود. او صابر نام داشت و 46 ساله بود، در فاصله اندکی از اجساد کاغذی بر روی زمین بود که پدر خانواده در آن نوشته بود به دلیل فقر و عدم توانایی تأمین هزینه زندگی و پرداخت کرایه خانه ، همه خانواده را کشت و خود را نیز خلق آویز کرد.
بی شک هیچ ایرانی وطن پرستی نیست که از پیشرفت و مجهز شدن کشورش به صنایع و تکنولوژی پیشرفته در زمینه‌های نظامی و تدافعی بر خود نبالد، اما آنچه امروز خاطر ایرانیان وطن پرست را مشوش کرده است بهای ما به ازای این بالیدن است که باید با جنگ و تحریم‌های افتصادی و غیر و غیره پرداخت نمایند، حتی آنهایی از چنین بالیدنی سرمست و مدهوشند و حاضر به پرداخت هزینه‌های این افتخار پوشالی هستند نیز‌بی‌دغدغه از نگرانی‌ها ی دیگر نیستند. از جمله انتظار دارند حال که قرار است چنین وزنه سنگینی را از زمین برداشت باید پهلوان راستین به میدان فرستاد نه پهلوان پنبه ای که دن کیشوت واربا هل من مبارز طلبیدن، جهانی را بر علیه این کهنه دیار بسیج می‌کند و به قول خودش اگر امداد غیبی نبود حکما تا کنون باید حال و روزمان به مراتب بدتر از امروز می‌بود و این مصداق همان حکایتی است که ازسلسله ساسانیان در تاریخ تبت است. می‌گویند از بوذرجمهر پرسیدند چرا کار خانواده ساسانیان به این ضعف و فساد رسید در حالی که امثال تو رجالی داشتند؟ بوذرجمهر در جواب می‌گوید : متاسفانه برای انجام کار‌های بزرگ از مردان کوچک استفاده کردند .
حال که این تصور در باور سیاست مردان این آب و خاک ریشه دوانده که با سیاست‌های چند ضعلی پیدا و پنهان می‌توان به کعبه آمال رسید و این واقعیت را که عصر امروز، عصر هوشیاری و بیداری ملت‌هاست نادیده می‌گیرند و گمان دارند کما کان می‌توان در کسوت مسیحایی اما به فریب بر دل‌های پر آلام مردم این کهنه دیار رخنه کرد ، این پرسش را پاسخ دهند که براستی برای ملتی که صبورانه نظاره گر دیپلماسی دشمن تراش دولتمردان کشورش است، ما به ازای این تحفه هسته ای چیست؟ چه ارمغانی جز جنگ و تحریم برای این ملت خواهد داشت؟ آیا تا کنون پیامد اصرار بر داشتن انرژی هسته ای غیر از این بود که در جای جای خاک وطن، هر‌بی‌وطنی با تحریک دشمنان ایران پهناور، به بهانه زبان مادری و قومیت‌ها ، علم پاره پاره کردن این سرزمین اهورایی را بر داشته است؟ آیا ما به ازای داشتن انرژی هسته ای ایرانستان است ؟
این همه را عاقلان و دلسوزان وطن بار‌ها و بارها به صد کنایه و اشاره گفتند و نوشتند اما گوش شنوایی نبود، حال چه باید کرد؟ ، آیا باید نشست و دست بر دست نهاد تا در این خیمه شب بازی هسته ای که قطعا قدرتمندان زورگو در آن بازنده نخواهند بود، آواز جغد شوم جنگ بر ویرانه‌های وطن طنین انداز شود ؟ آیا براستی هیچ از خود پرسیده اید که ارمغان پافشاری‌ها برای داشتن این تحفه خانمان برانداز برای این ملت لب فروبسته و خسته از وعد و وعید‌های پوشالی چه خواهد بود ؟


غزلی
که درلرستان هم
ناتمام ماند
رضا ط. ساکی- هفت سنگ


بازی خوردگان
منطق قدرت
محمد جواد روح