از سوی گردشگران

هتل های مطرح ایران

تا سال آینده رزرو شده اند

 

روحانی هنگام ارائه لایحه بودجه به مجلس

دوران نگاه قلکی

به بانک مرکزی سپری شده!

(پیک هفته  109) 17 آذر  1393 برابر با 8 دسامبر 2014

  infos@pyknet.net

 

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


فیسبوک 

پیک نت


 اخبار روز


نفی خشونت

با کنفرانس

ممکن نمیشود!

قرار است وزرای خارجه سوریه و عراق در یکی از همین روزها راهی تهران شوند. هدف از این سفر شرکت در کنفرانس مبارزه با خشونت در تهران است که البته مقامات جمهوری اسلامی عادت دارند همایش هائی که در ایران برگزار می شود را با آب و روغن تبلیغاتی، جهانی اعلام کنند. "مشُک آنست که خود ببوید نه آن که عطار بگوید". اگر حرف درستی زده شود و مبارزه با خشونت از داخل کشور شروع شود و سپس به منطقه صادر شود، همان مشُکی است که نیاز به تعریف عطار ندارد. یعنی لازم نیست "جهانی" بودن را به دُم آن بست! خانه را آباد کنید، آباد کردن منطقه پیشکش!

کنفرانس فردا سه شنبه شروع می شود و روز چهارشنبه نیز ادامه خواهد داشت. هر دو وزیر خارجه عراق و سوریه با وزیر خارجه دولت روحانی دیدار خواهند کرد اما معلوم نیست که این دیدار مشترک خواهد بود و یا جدا جدا؟


دفاع از حقوق

حیوانات هم ممنوع است!

علی طبرزدی، پسر حشمت الله طبرزدی روز گذشته در منزلش و به جرم حمایت از حیوانات بازداشت شد!

حشمت الله طبرزدی از فعالان سیاسی – مذهبی قدیمی دانشگاهی است که سالها زندانی بوده و اکنون نیز در زندان رجائی شهر زندانی است. خانواده علی طبرزدی به خبرگزاری هرانا گفته اند که ماموران پس از دوساعت تفتیش خانه علی را بردند و قرار است خودمان فردا به اوین مراجعه کنیم و ببینیم آنجاست یا نه!

علی قرار بود جمعه (دیروز) تجمعی در دفاع از حقوق حیوانات برگزار کند.


آغاز فعالیت

حزب

ندای ایرانیان

حزب ندای ایرانیان، با قبول درخواست این حزب برای فعالیت توسط کمیسیون ماده 10 احزاب، با انتشار بیانیه ای اعلام موجودیت کرد. در این بیانیه آمده است:

حزب ندای ایرانیان ثمره فضای جدیدی است که به یمن حماسه مردم در ۲۴ خرداد ۱۳۹۲ ایجاد شده است. دست همه آزادیخواهان و کسانی که با نقد منصفانه باعث تقویت ندای ایرانیان شوند به گرمی می‌فشاریم.


اول پاپ

بعد هم پوتین

سلام- پاپ "فرانچیس" رهبر 1.2 میلیارد کاتولیک جهان به ترکیه آمد و با اسقف "بارتلموس" رهبر 300 میلیون ارتدکس جهان دیدار گرمی کرد و خبر تصویری اش از همه شبک های مهم تلویزیونی پخش شد. اما اصل قضیه وقتی آشکارتر می شود که توجه کنیم اکثریت مردم روسیه و اوکرائین ارتدکس هستند. بر خلاف ادعاهای تبلیغاتی که در باره این سفر شده، هدف آشتی بین دو شاخه مسیحیت نبوده، بلکه ارتباط آن را باید در سفری جستجو کرد که بلافاصله پس از سفر پاپ به ترکیه، به این کشور کرد.


قیمت نان

30 در صد

بیشتر می شود

محمد باقر نوبخت ، معاون رئیس‌جمهور در پایان جلسه هیات گفت: دولت امسال بالغ بر هفت هزار میلیارد تومان برای خرید نان یارانه اختصاص داده است. دولت هیچ تصمیمی برای افزایش قیمت نان ندارد و یارانه خرید گندم را همانند سابق پرداخت خواهد کرد. در سه سال اخیر قیمت بسیاری از کالاها و خدمات متناسب با نرخ تورم افزایش یافته این در حالی است که قیمت نان ثابت مانده و این موضوع موجب بروز مشکلاتی برای کارخانه های آرد سازی و نانوایی ها شده است.

البته دولت این اجازه را به نانواهایی ها در استان های مختلف خواهد داد تا بر اساس اقتضائات هر استان به منظور جبران مابه التفاوت افزایش هزینه های جانبی، قیمت نان را تا حداکثر 30 درصد افزایش دهند.


اوجالان

در یک جزیره

 آزاد شد!

 

دادگستری ترکیه اعلام کرد، در ادامه مذاکرات صلح، عبدالله اوجالان رهبر کردهای ترکیه از زندان جزیره امرالی به یک خانه امن در همین جزیره منتقل خواهد شد. این ساختمان در اختیار وزارت دادگستری ترکیه است. خبرگزاری الجزیره گزارش داد که از این پس روزنامه نگاران و خبرنگاران می توانند به جزیره امرالی رفته و در خانه ای که اوجلان به آن منتقل شده با وی دیدار کنند.



نگاهی به مصاحبه اکبر ترکان

بسیج امتحان خود را

در دولت احمدی نژاد داد

اکبر ترکان مشاور رئیس جمهور و سرپرست مناطق آزاد که همراه حسن روحانی راهی گرگان شده و در مراسم افتتاح خط آهن ترکمنستان- ایران- قزاقستان حضور داشت، طی مصاحبه‌ای با "فانوس نامه" پیشنهاد بسیج برای دخالت در امور اقتصادی که مربوط به دولت است گفت: اقتصاد مقاومتی مختص بسیج نیست و برای همه کشور است و نمی شود اداره وزارت خانه ها را دست بسیج و آقای نقدی داد.

ترکان با این جمله، به نامه سردار نقدی رئیس سازمان بسیج پاسخ داد که طی آن مدعی شده بود بسیج می تواند تا پایان سال 39 هزار واحد تولیدی ایجاد کند به این شرط که دولت هوشمندی نظامیان بسیج را به کار بگیرند.

ترکان در ادامه مصاحبه خود، در پاسخ به ادعای نقدی برای هوشمندی گفت: وزارتخانه ها وزیر دارند و مدیران آن مسئولند و باید به مجلس پاسخگو باشند. بنابراین آقای نقدی باید در سازمان خودشان فعال باشد.

اقتصاد مقاومتی به معنای توانمند کردن اقتصاد ایران در مقابل تکانه های بیرونی است و این تکیه تولید داخلی را می طلبد و اینکه ما از صنعت گر خود دفاع کنیم و اجازه ندهیم کالاهایی که توان تولیدش در داخل هست از خارج وارد شود و اینها بخش هایی است که اقتصاد ما را مقاوم می کند.

این بخش از نظر اکبر ترکان، یعنی رفتن به سوی تولید بجای تجارت و متکی شدن به واردات، در تقابل کامل قرار دارد با سیاست های موتلفه اسلامی و متحدان آن در دولت احمدی نژاد که آقابالا سرهای امثال سردار نقدی از آن جمله بوده اند. آن پیشنهادی که سردار نقدی می کند، در دوران احمدی نژاد به اجرا گذاشته شد و نتیجه اش غارت به گفته وزیر کشور دولت خاتمی، به 7 میلیارد دلار و 3 میلیارد دلار و ... سر زده است!


سخنان روحانی در مراسم 16 آذر

سیاست دولت در دانشگاه ها را

استاد و دانشجو تائید می کند


سایه موسوی و خاتمی

بر سر مراسم 16 آذر

شعارهای دانشجویان در مراسم 16 آذر در دانشگاه علوم پزشکی با حضور رئیس جمهور:

-  روحانی، حمایتت می کنیم

-  سلام بر روحانی درود بر خاتمی

- 1000 روز گذشته موسوی برنگشته

- پیام ما روشنه، حصر باید بشکنه

-  روحانی زنده باد، موسوی پاینده باد

یک اقلیت 10 نفره در گوشه ای از مراسم شعار «مرگ بر موسوی» سر دادند که از سوی دانشجویان «هو» شدند.

روحانی خطاب به این اقلیت گفت: یک عده تازه به دوران رسیده نگران انقلاب شده اند!


اوکرائین، ایالتی که

گام به گام مستعمره امریکا می شود

ترجمه و تدوین بهزاد دولت آبادی


اتحاد چپ می تواند دولت تشکیل بدهد

یونان تا چند ماه دیگر

شاهد انتخاباتی مهم خواهد بود


وزیر علوم

فضای دانشگاه ها نباید امنیتی باشد!


گام های عملی اقتصاد مقاومتی

آستانقدس و شرکت های

سپاه پاسداران مالیات باید بدهند


فراخوان مهم در آلمان

دیوانگی هیتلر را نباید

دولت کنونی آلمان تکرار کند!

ترجمه رضا نافعی   Zeitonlineهفته نامه


فیلم را ببینید!

راست های فرانسه

پشت سیاست های واقع بینانه!

این، از مصاحبه هایی است که شبکه خبری یورونیوز پخش کرده و نشان میدهد زیر پوست فرانسه و اتحادیه اروپا چه می گذرد، کدام احزاب اپوزیسیون دولت های اتحادیه اروپا با سیاست های این اتحادیه و پیروی بی چون چرا از سیاست های امریکا مخالف اند، زمزمه جدائی از اتحادیه اروپا و متلاشی شدن آن چقدر جدی است، ریشه یابی مهاجرت از جهان سوم به اروپا، اختلاف بر سر سیاست های اتحادیه اروپا در ارتباط با اوکرائین و روسیه و یک سلسله مسائل دیگر روز جهان. این که جبهه ملی فرانسه و رهبر آن که مصاحبه مورد بحث را انجام داده در انتخابات آینده ریاست جمهوری فرانسه به پیروزی نخواهد رسید یا نه؟ مورد بحث ما نیست، این که چه مسائلی در پشت جیوه آینه اروپا می گذرد مورد بحث است. بحث بر سر سمت و سوی افکار عمومی در اروپاست تا جایی که برای جلوگیری از گرایش به چپ و راه حل های مترقی میدان برای احزاب راست افراطی گشوده می شود.  


انتخابات روحانیت مبارز در قم

دو نایب رئیس، که رئیس ندارند!


منتخب اخبار روزهای گذشته


در مجلس چه می گذرد

عقب نشینی سئوال کنندگان افشای کودتای سپاه


نامه بهاره هدایت از اوین

دفاع از حقوق بشر در ایران  را گزینشی نکنید


یکنفر نیست بپرسد:

هزاران میلیارد دلارغارت شده کجاست؟


دکتر صدرالدین الهی

از آن 3 کشته 16 آذر

یک تن از جمع ما بود!


سخنرانی موسوی لاری در کنگره حزب کار

درباره غارت 8 ساله نگویند هم

مردم آن را فراموش نمی کنند!


سپاه برای بلعیدن این خانه

نقشه، برج سازی کشیده!


چه کسانی امروز در ج. اسلامی

مصداق کامل این سخنان هستند؟

آیت الله خمینی: ما از همه روحانیون دفاع نمی کنیم، چرا که‏ روحانیون وابسته و مقدس نما و تحجرگرا کم نبودند و نیستند. در حوزه ‏هاى علمیه هستند. افرادى که علیه انقلاب و اسلام ناب محمدى فعالیت دارند. امروز عده ‏اى با ژست مقدس مآبى چنان تیشه به ریشه دین و انقلاب و نظام می ‏زنند که گویى وظیفه‏ اى غیر از این ندارند. خطر تحجرگرایان و مقدس نمایان احمق در حوزه‏ هاى علمیه کم نیست. پرونده تفکر این گروه همچنان باز است و شیوه مقدس مآبى و دین فروشى عوض شده است شکست خوردگان دیروز، سیاست بازان امروز شده ‏اند.


سخنرانی سالانه پوتین در "مجمع فدرال"

غرب می خواهد روسیه را

به پشت دیوار آهنین بازگرداند!

یونگه ولت – ترجمه رضا نافعی


سرمقاله راه توده 483

رویاهای بر باد رفته

آقای خامنهای برای حفظ نظام


پرسش و پاسخ جلیلی در مشهد

حصر موسوی و کروبی ربطی به فتنه 88 ندارد!


آشنائی بیشتر با آنکه

 میخواست رئیس جمهور شود


حساب بانکی

A.Khodai

DEUTSCHE BANK

Konto 4593745

BLZ 10070024

برای پرداخت از خارج آلمان اطلاعات زیر را بنویسید

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@pyknet.net

 

آدرس پستی

N.Vernis

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

Site Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 

 

 

 

 

 

 


صفحات اول

روزنامه های امروز ایران


جلوگیری

از اعدام

و یا اجرای

احکام اعدام؟

در زندان ارومیه یک اعتصاب غذا جریان دارد و رئیس اداره اطلاعات و مسوول زندان ارومیه، روز پنجشنبه ۱۳ آذرماه، از این زندان بازدید محرمانه کرده است. برخی این بازدید را نشانه اجرای احکام اعدامی می دانند که بخشی از انگیزه اعتصاب غذا به آن باز می گردد و برخی نشانه برخی عقب نشینی ها و نرفتن به سوی یک جنجال تازه جهانی علیه حقوق بشر در جمهوری اسلامی.

در زندان مرکزی ارومیه حداقل ۴۵ زندانی سیاسی کرُد زندانی اند که از این تعداد ادریس موانه، ابراهیم عیسی‌پور، بهروز آلخانی، سید جمال محمدی، حبیب افشاری، علی افشاری، سامی حسینی، سیروان نژاوی، علی احمد سلیمان و منصور آروند با هدف شکستن اعتصاب و مرعوب ساختن اعتصاب کنندگان به زندان مهاباد منتقل شده اند. این ۱۰ زندانی حکم قطعی اعدام دارند.


عبدالفتاح سلطانی

جرم او دفاع

از حقوق بشر است

مائده سلطانی فرزند عبدالفتاح سلطانی، وکیل و فعال حقوق بشر که از زندانیان کودتای 88 است، در نامه ای به حسن روحانی از وی خواست تا مقابل اعمال غیر فانونی دادستانی تهران بایستد. عبدالفتاح سلطانی، وکیل دادگستری، عضو کانون مدافعان حقوق بشر و عضو هیات مدیره کانون وکلای دادگستری است که به اتهامات تشکیل کانون مدافعان حقوق بشر، تبلیغ علیه نظام و دریافت جایزه حقوق بشر نورمبرگ به ۱۸ سال حبس و تبعید به برازجان و ۲۰ سال محرومیت از وکالت محکوم شده است. حکمی که بعد از تجدید نظر خواهی و به ۱۳ سال و ۱۰ سال محرومیت از وکالت تقلیل یافت.


این جوان 22 ساله بسیجی
11 زن را در جهرم
با چاقو می خواست ارشاد کند!

 

یک جوان کم سن و سال که در جهرم به زنان با چاقو حمله می کرد شناسائی و گویا بازداشت شده است. گفته می شود او 11 بار با چاقو به زنان حمله کرده است. ضارب که نیروی انتظامی دستگیرش کرده 22 ساله است و نامش "محمد بهشتی فر" و عضو بسیج ناحیه قطب آباد جهرم . متهم در بازجوئی اعتراف کرده که  تحت تاثیر صحبت‌های یکی از روحانیون که «ریختن خون بدحجاب را مباح شمرده بود» با چاقو به زنان بد حجاب حمله می کرده تا نهی از منکر کند!

البته در این میان استاندار فارس هم گفته است: در هفته گذشته شش زن جوان در نقاط مختلف شهر جهرم با ضربات چاقو مورد تهاجم واقع شدند. ظرف 24 ساعت ضارت دستگیر شد. تحقیقات نشان داد که هیچگونه کار تیمی، گروهی و یا تشکیلاتی در این ماجرا دخیل نبوده و ضارب که دارای اختلال شخصیتی و انحراف اخلاقی است، پس از دستگیری به جرم خود اعتراف کرد .


شریعتمداری
و نقدی را
ولشان کنید!

سلام: بی بی سی همش میگه کیهان چی گفت، نقدی چی خورد. بابا این شریعتمداری و نقدی رو ول کنین جدی نیستن!
یک بار حسین آقا می گفت خاتمی سال 90 رفته دماوند به لیست اصلاح طلب ها رای داده!
یارو به قدری عصبی بوده موقع نوشتن این چرندیات که فکر نکرده بود دماوند انتخاباتش لیست نداره، اصلاح طلبی اونجا نبوده و اگر بوده تو رأی مخفی خاتمی رو چه جوری دیدی؟!
چند ماه پیش هم باز حالت فضایی بهش دست داده بود و توی کیهان نوشت، مالکی هم مثل اسد نخواهد رفت؛ بیست روز بعد العبادی نخست وزیر عراق شد!
کلا کسی که کیهان میهان میخونه منفعله. کار خودتونو بکنین عمو، چیکار دارین کی چی میگه؟


انجمن

 زیر زمینی

اما علنی کار

حجتیه!

روزنامه جمهوری اسلامی: دور جدید تحرکات انجمن حجتیه در شهرهای مختلف آغاز شده است.

بر اساس بخشنامه‌های رهبران این انجمن به زیرمجموعه خود، پیروان این انجمن در شهرهای مختلف باید مواردی را رعایت کنند تا بتوانند بدون برخورد با مانع به فعالیت‌های خود ادامه دهند؛ اول آنکه ملاحظات حفاظتی را با استفاده از کدهای ایمنی ویژه هر شهر به هنگام رفت و آمد رعایت نمایند و دوم آنکه در جلسات خود با نصب عکس‌هایی از امام خمینی و آیت‌الله خامنه‌ای، حساسیت‌ها نسبت به خود را کاهش دهند و سوم آنکه با طبقه‌بندی اطلاعات، ماهیت واقعی انجمن حجتیه مخفی نگهداشته شود.

انجمن حجتیه در دوران رژیم پهلوی زیر پوشش مبارزه با بهائیت و ترویج مهدویت، با سیاست‌های آن رژیم همراهی می‌کرد و به ترویج اسلام منهای سیاست می‌پرداخت و پرهیز از هرگونه تعرض به شاه، آمریکا و اسرائیل بخشی از منشور این انجمن بود.


شعر نظامی

وصف نامه

نرگس محمدی

پـیرزنی را سـتمی درگـرفـت

دست زد و دامن سـنجر گـرفت

کای ملک آزرم تو کم دیده‌ام  

وز تو همه ساله سـتم دیده‌ام

شحنه مست آمده در کوی من

زد لگـدی چند فـرا روی من

بیگـنه از خـانه بـیرونم کـشید

موی کشان بر سر کویم کـشید

گفت فلان نیم‌ شب ای کوژپشت

بر سر کوی تو فلان را که کشت

خانه من جست که خونی کجاست

ای شه ازین بیش زبونی کجاست

رطل زنان دخل ولایت برند

پیره‌ زنان را به جنایت برند

کوفته  شد  سینه  مجروح  من

هیچ نماند از من و از روح من

داوری  و  داد  نمی‌ بینمت

وز  ستم  آزاد  نمی‌ بینمت

از ملکان  قـوت  و  یاری  رسد

از تو به ما بین که چه خواری رسد

بنده‌ای  و دعوی  شاهی کنی

شاه  نه‌ای  چونکه تباهی کنی

شاه  که  ترتیب  ولایت کند

حکم  رعیت  به  رعایت کند


به چه زبانی

بنویسیم؟

پیک نت هر هفته دهها خبر و خبر تفسیری منتشر می کند که در طول هر ماه سر به صد و بالاتر می زند. ما نیاز خوانندگان خود را می شناسیم و یا سعی می کنیم بیشتر بشناسیم. برای انتشار روزانه پیک نت ساعت ها وقت صرف می شود. آیا خوانندگان پیک نت هم این توضیح و توصیه و نیاز ما را که به ساده ترین زبان ممکن نوشته می شود، درک و به آن عمل می کنند:

"پیک نت می خوانید، آبونمان آن را پرداخت کنید!"

از این ساده تر و صریح تر جمله ای را که بیان کننده ارتباط انتشار منظم پیک نت با تامین هزینه باشد، سراغ دارید؟ اگر دارید برای ما بنویسید تا آن جمله را جایگزین جمله بالا کنیم، شاید همه خوانندگان ارتباط هزینه و انتشار را درک کنند. به صرف این که پیک نت روی اینترنت است و دسترسی به آن به مانع، می توان از حاصل وقت و انرژی دیگران مجانی استفاده کرد و حتی به هزینه انتشار آن هم اندیشه نکرد؟

ما، دست معدود خوانندگانی که آبونمان خود را منظم پرداخت می کنند و صد البته که حتی تامین کننده بخش اندکی از هزینه انتشار پیک نت هم نیست را صمیمانه می فشاریم و به دیگر خوانندگان خود توصیه می کنیم آبونمان خود را از طریق حساب بانکی پیک نت و یا حساب "پی پال" پیک نت که در انتهای صفحه اول پیک نت قید شده پرداخت کنید.


اخوان المسلمین

در خاورمیانه

(این کتاب را از این طریق تهیه کنید)