گزارش دریافتی

بحران تولید و قیمت

در خودرو سازی های ایران 

 

وزیر اطلاعات:

سایه امنیتی باید از سر

مراکز آموشی برداشته شود

(پیک هفته  109) 12 آذر  1393 برابر با 3 دسامبر 2014

  infos@pyknet.net

 

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


فیسبوک 

پیک نت


 اخبار روز


آغاز فعالیت

حزب

ندای ایرانیان

حزب ندای ایرانیان، با قبول درخواست این حزب برای فعالیت توسط کمیسیون ماده 10 احزاب، با انتشار بیانیه ای اعلام موجودیت کرد. در این بیانیه آمده است:

حزب ندای ایرانیان ثمره فضای جدیدی است که به یمن حماسه مردم در ۲۴ خرداد ۱۳۹۲ ایجاد شده است. دست همه آزادیخواهان و کسانی که با نقد منصفانه باعث تقویت ندای ایرانیان شوند به گرمی می‌فشاریم.


اول پاپ

بعد هم پوتین

سلام- پاپ "فرانچیس" رهبر 1.2 میلیارد کاتولیک جهان به ترکیه آمد و با اسقف "بارتلموس" رهبر 300 میلیون ارتدکس جهان دیدار گرمی کرد و خبر تصویری اش از همه شبک های مهم تلویزیونی پخش شد. اما اصل قضیه وقتی آشکارتر می شود که توجه کنیم اکثریت مردم روسیه و اوکرائین ارتدکس هستند. بر خلاف ادعاهای تبلیغاتی که در باره این سفر شده، هدف آشتی بین دو شاخه مسیحیت نبوده، بلکه ارتباط آن را باید در سفری جستجو کرد که بلافاصله پس از سفر پاپ به ترکیه، به این کشور کرد.


قیمت نان

30 در صد

بیشتر می شود

محمد باقر نوبخت ، معاون رئیس‌جمهور در پایان جلسه هیات گفت: دولت امسال بالغ بر هفت هزار میلیارد تومان برای خرید نان یارانه اختصاص داده است. دولت هیچ تصمیمی برای افزایش قیمت نان ندارد و یارانه خرید گندم را همانند سابق پرداخت خواهد کرد. در سه سال اخیر قیمت بسیاری از کالاها و خدمات متناسب با نرخ تورم افزایش یافته این در حالی است که قیمت نان ثابت مانده و این موضوع موجب بروز مشکلاتی برای کارخانه های آرد سازی و نانوایی ها شده است.

البته دولت این اجازه را به نانواهایی ها در استان های مختلف خواهد داد تا بر اساس اقتضائات هر استان به منظور جبران مابه التفاوت افزایش هزینه های جانبی، قیمت نان را تا حداکثر 30 درصد افزایش دهند.


اوجالان

در یک جزیره

 آزاد شد!

 

دادگستری ترکیه اعلام کرد، در ادامه مذاکرات صلح، عبدالله اوجالان رهبر کردهای ترکیه از زندان جزیره امرالی به یک خانه امن در همین جزیره منتقل خواهد شد. این ساختمان در اختیار وزارت دادگستری ترکیه است. خبرگزاری الجزیره گزارش داد که از این پس روزنامه نگاران و خبرنگاران می توانند به جزیره امرالی رفته و در خانه ای که اوجلان به آن منتقل شده با وی دیدار کنند.


فراز و فرودهای

جبهه مشارکت


وزیر کار

 در مجلس

هر وزارتخانه ای که با مردم سرو کار دارد، مخالفان دولت سعی می کنند بر آن مسلط شوند. وزارت کار بدلیل  کارگران، وزارت علوم بدلیل دانشجویان، وزارت ارشاد برای کنترل  هنرمندان و روشنفکران و... به همین دلیل روز گذشته وزیر کار به مجلس فراخوانده شد و هرچه به سئوالات  پاسخ داد گفتند راضی نیستیم. آنها دنبال پاسخ به سئوالات نیستند، بدنبال فلج کردن وزارتخانه ها و بویژه  آن وزارتخانه هائی هستند که مستقیم تر با مردم سرو کار دارند! وحشت آنها  از انتخابات آینده  مجلس است. درد آنها با منطق و استدلال درمان نمی شود.


اگر هیلاری

رئیس جمهور

امریکا شود!

مجله گاردین بخشی از تازه ترین مصاحبه «اوباما» رئیس‌جمهوری آمریکا را منتشر کرده که وی در آن گفته است:

اگر هیلاری کلینتون اولین وزیر خارجه دولت او از حزب دمکرات امریکا نامزد انتخابات ریاست جمهوری امریکا شود و برنده نیز بشود، سیاستی متفاوت با سیاست کنونی کاخ سفید خواهد داشت. این انتخابات قرار است در سال 2016 برگزار شود.


تجمع در مقابل

شورای شهر

200  تن از کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه روز گذشته در مقابل شورای شهر تهران جمع شدند تا نسبت به دریافت نکردن تسهیلات مالی مسکن اعتراض کنند. به آنها وعده داده شده بود که بصورت بلاعوض به آنها کمک‌ هزینه خرید مسکن پرداخت خواهد شد.


قرار کفالت

برای مرتضوی

دادسرای کارکنان دولت برای سعید مرتضوی، دادستان عمومی و انقلاب تهران در جریان سرکوب اعتراضات مردم به کودتای انتخاباتی سال 88، قرار 2 میلیارد تومانی صادر  کرد.


چرا گزارش

"دولت سایه"

لوُ رفته؟

15 نماینده مجلس از وزیر اطلاعات خواستند به مجلس برود و بگوید چرا گزارش منتسب به دولت درباره خانه‌های امن سپاه پاسداران لوُ رفته!

این 15 نماینده که برخی از آنها عضو فراکسیون سپاه و برخی عضو فراکسیون جبهه پایداری مصباح یزدی اند عبارتند از محمود نبویان،جواد کریمی‌قدوسی، الیاس نادران، اسماعیل کوثری، نصرالله پژمان‌فر، مهدی کوچک‌زاده، حبیب آقاجری،حسینعلی حاجی ‌دلیگانی،حسین نجابت، محمدمهدی زاهدی، جبار کوچکی‌نژاد،محمد اسماعیل سعیدی، محمدصالح جوکار، سیدمرتضی حسینی و سیدعلی طاهری.

طبیعی است که مردم این نام ها را برای انتخابات مجلس آینده به حافظه خواهند سپرد تا از مجلس بیرونشان کنند.

هفته گذشته سحام‌نیوز نوشته بود در این خانه‌ها برای دولت حسن روحانی «دولت سایه» تشکیل شده وسپاه پاسداران با تشکیل تیم‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و رسانه‌ای برای سرنگونی دولت روحانی تلاش می کند.




گزارش سفر روحانی به گرگان برای پیک نت

دوران فضای امنیتی

و فشار ها گذشته است!

سلام- از سخنرانی روحانی در گرگان می آیم. استقبال مردم باشکوه بود. یکپارچه هیجان و شور واقعی.

در مورد وزیر علوم گفت "من بر سر پیمانم با مردم هستم و قولهایم را فراموش نکرده ام. اگر لازم بود 50 وزیر را به مجلس معرفی می کردم. دوران فضای امنیتی و فشارها گذشته است.

ایشان در ورزشگاه آزادی شهر گرگان که در مرکز شهر واقع است برای مردم سخنرانی کرد. آیت الله  نورمفیدی امام جمعه شهر که از روحانی استقبال کرده بود، ضمن خوش آمد گویی از شجاعت روحانی برای حضور در صحنه و قبول مسئولیت برای رفع مشکلات مردم و کشور تشکر کرد و گفت که برای موفقیت وی دعا می کند. هیات دولت همراه روحانی بود. روحانی در میان فریاد "روحانی حمایتت می کنیم" پشت میکروفون رفت. روحانی در بخشی از سخنانش خطاب به مردم به توطئه امریکائی کاهش قیمت نفت که با همدستی بعضی از کشورهای منطقه صورت پذیرفته اشاره کرد و درباره مذاکرات اتمی با قاطعیت گفت:

یقین بدانید ما با کشورهای 5+1به توافق خواهیم رسید. در ثانی هفته آینده بودجه 219 هزار میلیارد تومانی را بدون کسری تقدیم مجلس خواهیم کرد که قریب 46 هزار میلیارد آن عمرانی خواهد بود.

امسال تا آذر ماه بودجه عمرانی استان ها بطور کامل - یعنی قریب20 هزار میلیارد- پرداخت شده و تا اخر سال نیز قریب 30 هزار میلیارد کلا پرداخت خواهد شد.

اتصال راه آهن گرگان - اینچه برون ترکمنستان و قزاقستان کریدور شمال به جنوب خواهد شد. اتصال راه اهن گرگان به مشهد نیز جزو مصوبات این سفر است.»

با توجه به حضور طولانی مدت و آشنائی که به مسائل منطقه دارم و اطلاع دارید، برایتان می نویسم که مردم بسیار گوشبزنگ از روحانی استقبال کردند و بدون هیاهو به سخنان او عمیقا گوش می کردند. من سفرهای احمدی نژاد به منطقه را به یاد دارم و حضور هم داشته ام. استقبال از روحانی از جنس دیگری بود. بعد از سخنرانی روحانی شاهد بودم که مردم دسته دسته جمع شده و درباره نکات مطرح شده توسط روحانی با هم بحث می کردند. آگاهی و هوشیاری مردم ستودنی بود.


سخنان حسن خمینی در دیدار با تحریریه روزنامه شرق

هر ایرانی به تنهائی

خود تبدیل شده به یک رسانه


عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان

دولت برآورد حکیمانه ای

از اوضاع مملکت دارد!


نگاهی به گذشته کانون

کانون مدافعان حقوق بشر

چرا خار چشم نظام است؟


سفر پوتین و پاپ به ترکیه

صف بندی های جدید میان

کلیساهای ارتدکس و کاتولیک

استانبول - بهزاد دولت آبادی


وزیر خارجه و رهبر راست های افراطی

طرح اخراج تدریجی

فلسطینی ها از اسرائیل!


برنامه ناتو برای استقرار

4 هزار نظامی در اوکرائین


فیلم را ببینید!

سخنان درد انگیز عباس امیرانتظام

این فیلم، که سخنان دردانگیز عباس امیرانتظام، معاون نخست وزیر و سخنگوی دولت مهندس بازرگان است، اخیرا روی شبکه یوتیوب قرار گرفته است. امیرانتظام از جمله نیروهای ملی مذهبی ایران است که پس از اشغال سفارت امریکا در تهران، او را به جرم جاسوسی برای امریکا دستگیر کردند و سالها در زندان ماند، انواع بازجوئی های زیر فشار و شکنجه را تحمل کرد و گذراند. او که در میانسالی به زندان رفت و اکنون به سالمندی رسیده است. در این فیلم دکتر "ملکی" نخستین رئیس دانشگاه تهران، پس از سرنگونی شاه را نیز می بینید که او نیز از نیروهای ملی مذهبی است و سالهائی را در زندان جمهوری اسلامی گذراند.


منتخب اخبار روزهای گذشته


نظر اسدالله بادامچیان

موتلفه اسلامی معتقد به اعدام موسوی و کروبی است!


گفتگو با غلامحسین کرباسچی

دلواپسی فراموش شده 700 میلیارد دلاری!


ترقی معکوس

در قوانین ایران


کنفرانس خبری محسنی اژه ای

درباره لب دریا رفتن موسوی و کروبی

از خود علم الهدی بپرسید

پیش نویس را رهبر ارجاع داده

قانون جامع انتخابات در دستور کار مجمع مصلحت


گفتگو با فاطمه رهبر

این 9 خانم می گویند

نماینده نیمی از جامعه اند!


با قبول ادعاهای فرمانده نیروی انتظامی استان

استان بوشهر بزودی می شود بهشت!


علاء الدین بروجردی

در مذاکرات اتمی وین توافق های مهمی بدست آمد!


حساب بانکی

A.Khodai

DEUTSCHE BANK

Konto 4593745

BLZ 10070024

برای پرداخت از خارج آلمان اطلاعات زیر را بنویسید

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@pyknet.net

 

آدرس پستی

N.Vernis

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

Site Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 

 

 

 

 

 

 


صفحات اول

روزنامه های امروز ایران


عبدالفتاح سلطانی

جرم او دفاع

از حقوق بشر است

مائده سلطانی فرزند عبدالفتاح سلطانی، وکیل و فعال حقوق بشر که از زندانیان کودتای 88 است، در نامه ای به حسن روحانی از وی خواست تا مقابل اعمال غیر فانونی دادستانی تهران بایستد. عبدالفتاح سلطانی، وکیل دادگستری، عضو کانون مدافعان حقوق بشر و عضو هیات مدیره کانون وکلای دادگستری است که به اتهامات تشکیل کانون مدافعان حقوق بشر، تبلیغ علیه نظام و دریافت جایزه حقوق بشر نورمبرگ به ۱۸ سال حبس و تبعید به برازجان و ۲۰ سال محرومیت از وکالت محکوم شده است. حکمی که بعد از تجدید نظر خواهی و به ۱۳ سال و ۱۰ سال محرومیت از وکالت تقلیل یافت.


این جوان 22 ساله بسیجی
11 زن را در جهرم
با چاقو می خواست ارشاد کند!

 

یک جوان کم سن و سال که در جهرم به زنان با چاقو حمله می کرد شناسائی و گویا بازداشت شده است. گفته می شود او 11 بار با چاقو به زنان حمله کرده است. ضارب که نیروی انتظامی دستگیرش کرده 22 ساله است و نامش "محمد بهشتی فر" و عضو بسیج ناحیه قطب آباد جهرم . متهم در بازجوئی اعتراف کرده که  تحت تاثیر صحبت‌های یکی از روحانیون که «ریختن خون بدحجاب را مباح شمرده بود» با چاقو به زنان بد حجاب حمله می کرده تا نهی از منکر کند!

البته در این میان استاندار فارس هم گفته است: در هفته گذشته شش زن جوان در نقاط مختلف شهر جهرم با ضربات چاقو مورد تهاجم واقع شدند. ظرف 24 ساعت ضارت دستگیر شد. تحقیقات نشان داد که هیچگونه کار تیمی، گروهی و یا تشکیلاتی در این ماجرا دخیل نبوده و ضارب که دارای اختلال شخصیتی و انحراف اخلاقی است، پس از دستگیری به جرم خود اعتراف کرد .


شریعتمداری
و نقدی را
ولشان کنید!

سلام: بی بی سی همش میگه کیهان چی گفت، نقدی چی خورد. بابا این شریعتمداری و نقدی رو ول کنین جدی نیستن!
یک بار حسین آقا می گفت خاتمی سال 90 رفته دماوند به لیست اصلاح طلب ها رای داده!
یارو به قدری عصبی بوده موقع نوشتن این چرندیات که فکر نکرده بود دماوند انتخاباتش لیست نداره، اصلاح طلبی اونجا نبوده و اگر بوده تو رأی مخفی خاتمی رو چه جوری دیدی؟!
چند ماه پیش هم باز حالت فضایی بهش دست داده بود و توی کیهان نوشت، مالکی هم مثل اسد نخواهد رفت؛ بیست روز بعد العبادی نخست وزیر عراق شد!
کلا کسی که کیهان میهان میخونه منفعله. کار خودتونو بکنین عمو، چیکار دارین کی چی میگه؟


انجمن

 زیر زمینی

اما علنی کار

حجتیه!

روزنامه جمهوری اسلامی: دور جدید تحرکات انجمن حجتیه در شهرهای مختلف آغاز شده است.

بر اساس بخشنامه‌های رهبران این انجمن به زیرمجموعه خود، پیروان این انجمن در شهرهای مختلف باید مواردی را رعایت کنند تا بتوانند بدون برخورد با مانع به فعالیت‌های خود ادامه دهند؛ اول آنکه ملاحظات حفاظتی را با استفاده از کدهای ایمنی ویژه هر شهر به هنگام رفت و آمد رعایت نمایند و دوم آنکه در جلسات خود با نصب عکس‌هایی از امام خمینی و آیت‌الله خامنه‌ای، حساسیت‌ها نسبت به خود را کاهش دهند و سوم آنکه با طبقه‌بندی اطلاعات، ماهیت واقعی انجمن حجتیه مخفی نگهداشته شود.

انجمن حجتیه در دوران رژیم پهلوی زیر پوشش مبارزه با بهائیت و ترویج مهدویت، با سیاست‌های آن رژیم همراهی می‌کرد و به ترویج اسلام منهای سیاست می‌پرداخت و پرهیز از هرگونه تعرض به شاه، آمریکا و اسرائیل بخشی از منشور این انجمن بود.


شعر نظامی

وصف نامه

نرگس محمدی

پـیرزنی را سـتمی درگـرفـت

دست زد و دامن سـنجر گـرفت

کای ملک آزرم تو کم دیده‌ام  

وز تو همه ساله سـتم دیده‌ام

شحنه مست آمده در کوی من

زد لگـدی چند فـرا روی من

بیگـنه از خـانه بـیرونم کـشید

موی کشان بر سر کویم کـشید

گفت فلان نیم‌ شب ای کوژپشت

بر سر کوی تو فلان را که کشت

خانه من جست که خونی کجاست

ای شه ازین بیش زبونی کجاست

رطل زنان دخل ولایت برند

پیره‌ زنان را به جنایت برند

کوفته  شد  سینه  مجروح  من

هیچ نماند از من و از روح من

داوری  و  داد  نمی‌ بینمت

وز  ستم  آزاد  نمی‌ بینمت

از ملکان  قـوت  و  یاری  رسد

از تو به ما بین که چه خواری رسد

بنده‌ای  و دعوی  شاهی کنی

شاه  نه‌ای  چونکه تباهی کنی

شاه  که  ترتیب  ولایت کند

حکم  رعیت  به  رعایت کند


به چه زبانی

بنویسیم؟

پیک نت هر هفته دهها خبر و خبر تفسیری منتشر می کند که در طول هر ماه سر به صد و بالاتر می زند. ما نیاز خوانندگان خود را می شناسیم و یا سعی می کنیم بیشتر بشناسیم. برای انتشار روزانه پیک نت ساعت ها وقت صرف می شود. آیا خوانندگان پیک نت هم این توضیح و توصیه و نیاز ما را که به ساده ترین زبان ممکن نوشته می شود، درک و به آن عمل می کنند:

"پیک نت می خوانید، آبونمان آن را پرداخت کنید!"

از این ساده تر و صریح تر جمله ای را که بیان کننده ارتباط انتشار منظم پیک نت با تامین هزینه باشد، سراغ دارید؟ اگر دارید برای ما بنویسید تا آن جمله را جایگزین جمله بالا کنیم، شاید همه خوانندگان ارتباط هزینه و انتشار را درک کنند. به صرف این که پیک نت روی اینترنت است و دسترسی به آن به مانع، می توان از حاصل وقت و انرژی دیگران مجانی استفاده کرد و حتی به هزینه انتشار آن هم اندیشه نکرد؟

ما، دست معدود خوانندگانی که آبونمان خود را منظم پرداخت می کنند و صد البته که حتی تامین کننده بخش اندکی از هزینه انتشار پیک نت هم نیست را صمیمانه می فشاریم و به دیگر خوانندگان خود توصیه می کنیم آبونمان خود را از طریق حساب بانکی پیک نت و یا حساب "پی پال" پیک نت که در انتهای صفحه اول پیک نت قید شده پرداخت کنید.


اخوان المسلمین

در خاورمیانه

(این کتاب را از این طریق تهیه کنید)