pyknet پيك نت

صبا
پای تلويزيون ماهواره‌ای
روی زمين ج.ا بسته شد
!



درمحافل مطبوعاتی ايران
سقوط هواپيما
چرا پوشش خوب خبری سيما
چند ساعت بيشتر دوام نيآورد؟

      پیک هفته 54    ------- 6 دی 1384 - 27 دسامبر 2005

  infos@peiknet.com  

هنر و اندیشه


فراخوان
 شب شعر برای گنجی


درمراسم يادبودعكاسهای قربانی سقوط هواپيما
عكاس‌های
 خبری ايران
روز4 شنبه
دوربين را
زمين می‌گذارند


درآستانه جشنواره فجر
سردار
ساز و آواز
منصوب شد
بزرگداشت موذن زاده اردبيلی
 و موسيقی مذهبي (نوحه، چاوشی‌خوانی ومولودی‌خوانی) در صدر برنامه‌های جشنواره قرار گرفت!


درويشيان
سر پيچ تند
وزارت ارشاد


برنامه‌های
تلويزيون
ماهواره‌ای
صبا


10 سال
ستيز با مطبوعات
3 جلد و يك جلد


ريشه‌های فحشا و اعتياد
حكم
رسيد به
120
ميليون تومان



 
 

همايش معاونان دانشجوئی
هنوزتحكيم وحدت نمی داند چه آواری فرود آمده!
خواب‌های تيره و تار
برای دانشجو و دانشگاه

فضای خوابگاه دانشجويان دختر،‌بی‌جهت به روی اينترنت باز است، زيرا 95 در صد استفاده از اينترنت برای استفاده علمی نيست و خوابگاه را به "فسادگاه" تبديل كرده است! برای خوابگاه‌ها مشاور تعيين می‌شود( به سبك تشكيلات تواب‌های زندان‌ها در دهه 60) وزير بهداشت كابينه احمدی نژاد: نبايد بازيچه سياست كاری شويم، در دولت سهم سياست بازی به خصوص از سوی مسئولين در دانشگاه‌ها غيرقابل تحمل است. به هيچ وجه اجازه نمی‌دهيم دانشگاه‌ها بازيچه احزاب شوند. تنها تشكل‌هايی در دانشگاه مجاز به فعاليت هستند كه اسلامی باشند. بودجه‌های مربوط به نماز و برنامه‌های مذهبی بايد در اولويت امور فوق برنامه دانشگاه‌ها باشد.


4 روز فرصت
توافق شهردار تهران با
رانندگان اعتصابی شركت واحد

نبرد قدرت ميان شهردار و رئيس جمهور، منطق چماقی دادستان تهران و راه حل‌های امنيتی- اوينی، در كنار بيم از بالا رفتن اعتبار قاليباف اجازه آزادی بازداشت شدگان و انتقال اتوبوسرانی به شهرداری تهران را خواهد داد؟


به چشم خويش حمايت مردم را ديدم
كابوس سنديكا و تشكل
خواب خودكامگان را آشفته می‌كند
نسيم. يدالله اسلامي


توصيه‌های رهبر جمهوريخواهان در سنای امريكا
پيش از يك بحران هسته‌ای بايد عليه ايران اقدام كرد


دانشجويان دانشگاه سهند تبريز:
پس از 27 سال، به جائی رسيده ايم
كه هيچكس تصور آن را هم نداشت


گزارش رئيس كل بانگ مركزی به مجلس
كفگير دولت به ته ديگ
ذخيره ارزی كشور خورد!

مردم (صاحبان سرمايه) از طرح دولت برای خريد اوراق مشاركت استقبال نكردند. شايد اگر نرخ سود را بالا ببريم چاره‌ای پيدا شود. اگر تا پايان سال نتوانيم ذخيره ارزی را كنترل كنيم، امكان كنترل نقدينگی و تورم نخواهد بود.


سانسور و كنترل
درامريكا بد است، در ايران خوب!
تخم دو زرده اتمی درايران


آنچه گفتم و منتشر نشد
بلای فساد مالی واقتصادی
از كانون بر می‌خيزد؟
و. تاج زاده


مطبوعات تركيه و مصر نيز
اخبار حمله به ايران را منتشر كردند


حاكميت
 از خود بپرسد: چه كرده ام كه
ضدملی ترين شايعات متوجه من است؟

و. محمد جوادروح


احضار دهها تن از مردم سقز به دادگاه


حجتيه و دولت احمدی نژاد
اتومبيل زدوبند با امريكا
در اتوبان جمكران - واشنگتن


گزارش پيك‌نت ازاعتصاب رانندگان اتوبوسرانی تهران
حركت درتهران فلج شد!
دستگيری هيات مديره سنديكای رانندگان شركت واحد
نتوانست مانع اعتصاب برنامه ريزی شده شود!

مردم به زمين و زمان فحش می‌دادند، اما رانندگان اعتصابی را ستايش می‌كردند. در چند خيابان مردم راه اتومبيل‌های درحال حركت را بستند تا اعتصاب گسترش پيدا كند. نيروهای انتظامی ضد شورش برخی از اين عده را دستگير كردند. در چند مورد كسانی كارت بسيجی خود را در آوردند تا نيروی انتظامی رهايشان كند. مردم اين بسيجی‌ها را بدليل همدردی با اعتصاب تشويق می‌كردند.

اسوشيتدپرس گزارش داد: با تورم 20 درصدی در ايران، حكومت بايد درانتظار گسترش اعتصاب‌ها و اعتراض‌های بيشتری باشد.


پدرخوانده مافيای حجتيه
حمايت اخوان المسلمين ازسياست‌های احمدی‌نژاد


نامه جديد همسر گنجی
گنجی در انفرادی 2 الف
« گوانتاناموی امنيتی اوين »


يك چفيه هم به او هديه بدهند
رئيس باند قاچاق دختران ايرانی به كشورهای عربی آزاد شد


حجتيه رهبری كامل قوه قضائيه را می‌خواهد
حلقه محاصره آيت الله شاهرودی روز به روز تنگ تر می‌شود


فرمانده استشهادی
مخالفت با مصباح، مخالفت با اسلام است


اين آمارازهشدارنامه فرهنگستان علوم پزشكی  
حذف شده و يا دراصل نامه قيد نشده
1400 تهرانی در روزهای اوج آلودگی هوا جان باختند


درسال 2005
ايران 2ر1 ميليارد دلار
 افزايش بدهی بالا آورد
جمع بدهی ايران از مرز 16 ميليارد دلار گذشت


كبورانی
اين مدير نمونه كابينه مشتی است نمونه خروار


لوموند دیپلماتیک فارسی ماه دسامبر
روی شبکه اینترنت قرار گرفت

لوموند دیپلماتیک فارسی ماه دسامبر با مقالات زیر روی سايت این نشریه در شبکه اینترنت قرار گرفت. هیات تحریریه این نشریه اعلام داشته است که بدلیل فیلترینگ شدن لوموند فارسی از اين پس مقالات آن با ايميل ارسال خواهد شد و در همین زمینه خواهان یاری برای پخش شده است. ( آنها که مدعی فیلتر سایت های ضد اخلاقی و جنسی بودند و پشت این بهانه پنهان شده بودند، حتی مقالات سیاسی نشریه ای مانند لوموند را هم تاب نیآورده اند!)

1-شکنجه -2درباب تمجيد از رمان3- پل نيزان، روشنفکر و جدل گرا 4 - حمله طرح ريري شده به5- رژيم سوريه 6 - تقسيم دوباره کارت ها در آسيا 7 -رمزگشائي -8ريشه هاي خشم9 - شکستن10- آپارتايد فرانسوي11- چگونگی بهره برداري راست آمريکا از شورش ها  12- چک وچانه زدن براي کالائي کردن جهان 13- نبرد براي بقاي پنبه آفريقائي 14- حرص و طمع به بخش خدمات 15- خلاقيت سينماي فلسطيني هاي اسرائيل 16- قاچاق طلا بين کنگو و اوگاندا 17- انقلاب با ترانه سرائي18- مغز، دروغ و مبارزه با تروريسم 19- برنامه جديد براي مدرسه 20- از انتحار و انتقام گفتن 21- رازهای القاعده 22- فهرست اعمال يک ديکتاتوري 23- در مورد نظامي گري آمريکا




سهم خود را در بهره گیري از این روزنت بپردازید

این یگانه منبع درآمد پیک نت براي ادامه انتشار است.


 حساب بانكي پيك
S.G
.
Bardeh
 
Kontonr.: 277978300
 BLZ:100 700 24
 
DeutsheBank (Germany)

نشاني پستي پيك نت
 
KHMI
 
Postfach 210453
 10504 Berlin-Germany


    

 

   

تماس با ما

دیدگاه ها


حق اعتصاب
حق حيات
و. حنيف مزروعی

برای رفتن به روزنامه در خيابان بودم، اعتصاب رانندگان اتوبوسرانی چشمگير بود، مخصوصا اينكه بارانی هم در تهران می‌آمد و صف مردم در ايستگاه‌ها صدچندان شده بود.
... آيا مثلا گروه‌ها و فعالين مشاغل كارگری كه خدمات آنها جزء بديهی‌ترين مسائل جامعه شهری امروز است مانند خبرنگاران، كارگران شهرداری، صداوسيما و .... حق دارند در نبود امكانات مناسب شغلی، عدم تامين مالی، عدم امنيت شغلی، عدم رسيدگی به وضعيت معيشتی و هزاران مشكل ديگر دست از كار كشيده و به اصطلاح اعتصاب كنند؟
... گاهی اعتراض علنی و دست از كار كشيدن تنها راهی است كه صدای معترض را می‌رساند،‌ (البته اين تبصره را هم اضافه كنم كه حتما بايستی قبل از دست از كار كشيدن تمام راهها را برای رساندن صدای خود امتحان كنيم)
حال اعتصاب رانندگان زحمتكش شركت واحد تهران نيز از همين منظر از نظرم حقی طبيعی است، آنها همانگونه كه اهل خبر حتما خوانده‌اند در طول دو سال گذشته بارها و بارها اعتراض و نظراتشان را اعلام كرده‌اند و البته چندين بار هم با برخوردهای شديد مواجه شده‌اند ولی در نهايت مجبور به اين عمل شده‌اند و اتفاقا همين نكته كه اين رانندگان دو سال را تحمل كرده‌اند و بعد از دو سال مجبور به اين اقدام شده‌اند نشان از وجدان شغلی آنها دارد كه نخواسته‌اند سيستم شهری را مختل كنند.
و در آخر اين را هم اضافه كنم كه واقعا جای تاسف دارد كه رئيس شورای شهر (چمران) دو سال گوشش را به روی اين خواسته‌ها بسته و در دقيقه نود وارد گود شده و می‌گويد حركت سياسی بوده.


شركت واحدی‌ها
ماشاءالله به همت
 و غيرت شماها
حبيب پزنده
وب لاگ چاله ميدان

كاوه كه داند زدن بر سر ضحاك پتك
كی شودش پای‌بند كوره وسندان و دم
(خاقانی)
بار ديگر تهران شگفتی ساز شد و در سياه ترين ساعت شب، پرچم خورشيد بر دوش رانندگان زحمت كش شركت واحد به اهتزاز درآمد. در حالی كه مريدان آيت الله مصباح يزدی برای قبضه قدرت مطلق خيز برداشته اند، احمدی نژاد ايران را در سراشيبی حمله خارجی قرار داده، رجال سياسی مهر سكوت برلب زده و گرد مرگ بر فضای دانشگاه پاشيده شده، ناگاه فضای رعب پوچ ولايی به همت رانندگان شركت واحد شكسته شد.
از بين تلاشهايی حق طلبانه‌ای كه در سالهای اخير در ايران صورت گرفته، اعتصاب كاركنان شركت واحد قطعا ً يكی از اصيل ترين و موثر ترين موارد محسوب می‌شود.
اعتراضات دانشجويی در عين اصالت، چندان برای شهروند متوسط ايرانی مفهوم و يا تاثير گذار نبود. افشاگری‌های اكبر گنجی و يا روشنگريهای نوانديشانی از قبيل سروش و كديور و اشكوری باز تنها در بين اقليت روشنفكر جامعه مخاطب داشته، نه در كوچه پس كوچه‌های لب خط، مهرآباد جنوبی، خاك سفيد و نازی آباد.
اما درد شوفر واحد برای همه آشناست، از دانشجو گرفته تا دستفروش، از معلم گرفته تا زن خانه دار.‌بی‌شك رانندگان واحد به جهت ميزان امتزاج با طبقات متوسط و محروم جامعه در موقعيتی استثتايی قرار دارند كه تنها با جايگاه روحانيت قبل از انقلاب قابل مقايسه است.
در اينجا لازم است نسبت به خطراتی كه اينگونه تحركات خودجوش مردمی را تهديد می‌كند هشدار داده شود. تجربه وقايع سالهای اخير، و بويژه پس از حمله به كوی دانشگاه نشان داده كه جنبش مردمی در ايران بيش از هر چيز ديگر از جانب اپوزيسيون خارج نشين تهديد می‌شود. در پی هر خيزشی، عده‌ای برون مرزی حرفه‌ای بال می‌گشايند تا شايد از بابت هزينه فعالان درون مرزی، چيزی نصيب آنها شود. فرداست كه شاه پرستان در تلويزيون‌های لوس آنجلسی اعضای سنديكای شركت واحد را جان نثاران اعليحضرت توصيف كنند. از سوی ديگر، رقاصان كنفرانس برلين (كمونيست‌هايی كه از ماركس تنها موهای آشفته و عينك گردش را به ارث برده اند) رانندگان اعتصابی را كادر سازمانی خود بخوانند! و حكومت هم همين را در بوق كند.
فرداست كه قاضی حداد مهرآبادی بازداشت شدگان را نه به اتهام اعتصاب صنفی، بلكه به اتهام خط گرفتن از رسانه‌های دشمن و توطئه عليه امنيت ملی محكوم كند. او نيز می‌داند كه رسانه‌های دشمن حتی روحشان نيز از اين اقدام خبر نداشته، اما به همت اپوزيسيون بهترين بهانه را برای سركوب بدست آورده است.


تكذيب ادامه دار
از آيت الله
جوادی آملی
بپرسيد


منافع ملی
در سياست
خارجی ج. ا
و . احمد شيرزاد

به مرگ
چنارهای تهران
می انديشم
رخساره تهرانی


بازتابی‌ها:
لنگش كن!
احمدشيرزاد